צילום: דודי חסון

פסגת הכושר: כמה קלוריות תוכלו לשרוף כשתתחילו לטפס על הקירות?

גם אם אין לכם שאיפות להגיע לשלב הגמר של "נינג'ה ישראל", כדאי שתשקלו לפגוש את קיר הטיפוס. בדרך לפסגה מסתתרות לפחות ארבע סיבות טובות לטפס למעלה

מי שנמצא על הקיר בהכרח מתנתק מטרדות היומיום ומתרכז בהווה. זה מעניק לפעילות איכות מדיטטיבית מהסוג שאפשר למצוא במיינדפולנס (צילום: Shutterstock)
מי שנמצא על הקיר בהכרח מתנתק מטרדות היומיום ומתרכז בהווה. זה מעניק לפעילות איכות מדיטטיבית מהסוג שאפשר למצוא במיינדפולנס (צילום: Shutterstock)

נראה שבתקופה האחרונה קיר הטיפוס זוכה לעדנה, בעיקר בזכות תוכניות הנינג'ה (האמריקאית והישראלית) שהמשימות הפיזיות בהן כרוכות בכוח רב בפלג הגוף העליון בזכות טיפוס על הרים או על קירות. בשנים האחרונות צמחו בארץ לא מעט קירות טיפוס, והם הולכים ומתמלאים באנשים שנאחזים בזיזים הקטנים. גם אם אין לכם שאיפות להגיע לשלב הגמר של "נינג'ה ישראל", כדאי שתשקלו לפגוש את הקיר.

 

הנה ארבעה דברים שיקרו לכם כשתתחילו לטפס על הקירות:

 

עוד כושר במנטה:

 

1. תעבדו על הכוח במישור אחר לגמרי

העלאת הגוף במעלה הקיר, וגם החנייה במקום שממנו אתם מתכננים את המהלך הבא, הם סוג של אימון התנגדות שכרוך בהפעלה מגוונת וסימולטנית של קבוצות שרירים גדולים וקטנים. פעולת הטיפוס מפעילה בו זמנית את שרירי פלג הגוף העליון (חזה, כתפיים, זרועות), את שרירי פלג הגוף התחתון (רגליים, כפות רגליים, ישבן) וגם את שרירי הליבה והייצוב. זהו סוג ייחודי ואיכותי של אימון מקיף וממצה יותר מרוב האימונים האחרים.

 

2. תשפרו את שיווי המשקל והתמצאות הגוף במרחב

פעולת הטיפוס משפרת את יכולת התמצאות הגוף במרחב (אימון פרופריוספטיבי), שחשובה כל כך בשיווי המשקל והאיזון ובמניעת נפילות כשמתבגרים. העובדה שבמהלך הטיפוס הגוף יוצא משיווי המשקל ויש לחזור ולאזן אותו, מערבת עבודה על מערכת העצבים ופיתוח של שליטה ובקרה מוטורית.

 

3. תלמדו להתמקד ולהתרכז בהווה

השאלה איפה לשים את הרגל ולאן להעביר את היד מחייבת ריכוז וקשב מלאים, תכנון, אסטרטגיה וניתוח, ואינה מאפשרת

לפעול על אוטומט או לחשוב על דברים אחרים. מי שנמצא על הקיר בהכרח מתנתק מטרדות היומיום ומתרכז בהווה. זה מעניק לפעילות איכות מדיטטיבית מהסוג שאפשר למצוא במיינדפולנס.

 

4. תשרפו לא מעט קלוריות

טיפוס איננו פעילות אירובית מאומצת, אבל גם במהלכו הדופק עולה. אמנם ההוצאה הקלורית לא תהיה כמו באימון אינטרוולים, ובכל זאת תיפרדו מכ־400 קלוריות באימון של 45 דקות עד שעה.

 

ייעוץ מקצועי: יואב אבידר, מנהל הג'ימנסיה, בית הספר להדרכת מדריכי כושר ותנועה מקבוצת הולמס פלייס MPE

 

הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: דודי חסון)
הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: דודי חסון)
 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד