עיצוב
רימון מוסיף המון ונראה מיליון: הפרי המלכותי משדרג גם את האריזות שלוהכתר, הגוון הארגמני והגרעינים העסיסיים הפכו את הרימון לסמל כבר בימי קדם, ולא רק בתרבות שלנו. דוגמאות מרחבי העולם לשימוש בפרי היפהפה בעיצוב גרפילהמשך קריאה...
גזירות נייר והשראה ממאטיס על בקבוקי מיצים שעיצב הסטודיו היווני Beetroot. הרימון נצבע בצבעים שונים, וזה עובד
צרות של עשירים: מי צריך את המיתוג החדש של מפעל הפיס?בהשקעה של ארבעה מיליון שקל רק בקמפיין ההשקה, הוחלט לשנות מהיסוד את הלוגו הישן, הטוב והאהוב. רק שהעיצוב הקודם היה זוכה בפיס - והנוכחי לאלהמשך קריאה...
באדיבות מפעל הפיס
הלוגו הראשי של מפעל הפיס על רקע תתי-המותגים (ההגרלות השונות). לוגו צריך להיות פשוט, לא פשטני
מיתוג ברברי: כך חירבה ''ברברי'' את העיצוב האיקוני שלה לטובת לוגו רעאם זה עובד, מדוע לשבור ולהרוס? כי מנכ''ל חדש נכנס לבית האופנה הבריטי הנודע, וביקש מהמעצב להכין בזריזות לוגו חדש. התוצאה נראית ישנה כבר ביומה הראשוןלהמשך קריאה...
חדש (מימין) לעומת ישן (משמאל). הדוגמה הכה מזוהה של בית האופנה נדרסה לטובת פאטרן לא ברור
להמיס את הגבולות בירושלים: איך מעבירים את המסר של ''מקודשת''פסטיבל התרבות היצירתי והניסיוני יוצא לדרך בפעם השמינית בשלל אתרים מפתיעים ברחבי הבירה. חלק מהשוני הוא העיצוב המתחלף בכל שנה. האחראי לכך מסבירלהמשך קריאה...
''מלת המפתח הייתה ונשארה סקרנות'', אומר המעצב סער פרידמן. ''ידעו שהוא עלול להיות טעון, אבל בעיניי זה מה שמעניין בו''
ככה עושים את זה: הסלוגן האיקוני שחוגג 30 שנה - ולא הזדקן ביוםהוא מפורסם מספיק כדי שתדעו באיזו חברה מדובר גם בלי שנכתוב את שמה. הוא מבוסס על משפט שאמר נדון למוות, והפך לציווי בזכות נקודה. מחווה לשלוש מליםלהמשך קריאה...
זה לא ונדליזם, אלא קמפיין שתוכנן ועוצב היטב: כרזות חוצות באוסטרליה מציגות מנטרות של ספורטאים מפורסמים, כשבפעולה גרילית, כביכול, הן הושחתו ונמחקו, ובמקומן שורבט הסלוגן: JUST DO IT. הנקודה היא חלק בלתי נפרד מהמשפט
התחרות הבלתי רשמית בין בתיה''ס לעיצוב: מיתוג תערוכות הגמר 2018החודש ייפתחו תערוכות הבוגרים, וגיאוגרפיה היא שם המשחק: מי החליטו שהם מדינה בתוך מדינה, מי הלכו על נוסטלגיה עירונית ומי תרגמו את טופוגרפיית העמק? להמשך קריאה...
צילום: רה-לבנט - מנהל קריאייטיב: אמנון אילוז, עיצוב: אמיר פרץ, מאיה בר יהודה, דר לאור
את הדרכון למדינת בצלאל יתבקשו המבקרים להחתים בכניסה וביציאה
הראש של ג'סיקה וולש: המעצבת הגרפית שנהנית לעצבן את טראמפרק בגיל 32, כשמאחוריה פרויקטים פורצי דרך ולא מעט פרסים, היא מקבלת (עם השותף סטפן סגמייסטר) תערוכה גדולה במוזיאון העיצוב חולון. ראיוןלהמשך קריאה...
צילום: אביגיל עוזי
ג'סיקה וולש, השבוע במוזיאון העיצוב חולון לקראת פתיחת התערוכה המוקדשת למשרד המשותף לה ולסטפן סגמייסטר
גאוות יחידה: המעצבים שממציאים מחדש את מצעדי הגאווה הגדולים בעולםמה עוד נשאר לעשות עם קשת צבעים וקונפטי? מתברר שנשאר: דוגמאות סקסיות שמעוררות חשק להגיע לשבועות הגאווה באמסטרדם, בניו יורק ובמדריד - וגם בת''אלהמשך קריאה...
צילום: יוסי מדר
מליסבון בגאווה. כמה כבר אפשר לחדש עם קשת ונוצצים? זהו, שאפשר
התחרות קשה, אך החלטנו: האוסקר על הפוסטר הטוב ביותר הולך ל...מחר נגלה אם הכרזות הטובות ביותר מנבאות את הזוכים באוסקר, ובינתיים: איך בוחרים את הצילום הנכון, איזה פוסטר נראה תלת ממדי ואיזו טיפוגרפיה שירתה את הרעיון?להמשך קריאה...
מימין: הפוסטר של ''תברח'', עם איור עדין בשחור-לבן וטיפוגרפיה שלא גונבת ממנו את ההצגה. משמאל: ''פלא'', עם שימוש נבון בקסדה ועיצוב שנראה פשוט אך גם נועז
ממה עשוי נתניהו? ספר חדש של פיבן חושף את הילד שבתוך המנהיגלאשכול יש אחלה פרצוף, שרון הורכב בלי כעס: ראיון עם הקריקטוריסט חנוך פיבן, שחקר את ילדותם של ראשי הממשלה הישראלים וגילה שהוא דווקא מחבב אותםלהמשך קריאה...
צילום: חנוך פיבן מתוך "ממה עשויים ראשי ממשלה"
בנימין נתניהו ואהוד אולמרט כילדים בספר. האם זה סופרמן שרוקד על מכשיר הטלוויזיה כפודיום?
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com