עיצוב
בוגרי תקשורת חזותית: המציאות פחות מעניינת, מציאות רבודה כןרובם מעדיפים אקספיזם: הפוליטיקה והחברה הישראלית לא מעניינות את רובם. אבל הרמה של הדור הבא גבוהה, ההישגים מרשימים והטכנולוגיה העכשווית בידיהםלהמשך קריאה...
צילום: כנרת נעם
הפרויקט המרגש של כנרת נעם: שבע פרוכות מאוירות לפרטים, תחת הכותרת ''מה קורה בשמים ביום כיפור''
היופי שלה בעיני המתבונן כבר 3,000 שנה: כרזות איקוניות של ירושליםמוזנחת, מלוכלכת ואלימה ככל שהיא יודעת להיות, על יופיה של העיר אין עוררין בין שמאל לימין. אין צייר ומעצב שנשאר אדיש לפסיפס החזותי שלה, והנה כמה דוגמאותלהמשך קריאה...
אוסף הכרזות של ציונות 2000
טבע ונוף ירושלמיים, כפי שצייר אותם האמן הבריטי פרנק ניובולד (Frank Newbould) עבור לוח שיזם ב-1925 המזכיר הקולוניאלי הבריטי, כדי לעודד מסחר בתוך האימפריה הבריטית (Empire Marketing Board)
ZOO תל אביב זו: התערוכה שמאיירת את גן החיות העברי הראשוןקשה להאמין, אבל עד שנות ה-80 פעל במרכז ת''א, בלבה של שכונת מגורים, גן חיות. לרגל חגיגות ה-110 לעיר מוזמן הקהל ליהנות ממחווה מלאת הומור לימים תמימים יותרלהמשך קריאה...
איור: גפן רפאלי
הרב ד''ר מרדכי שורנשטיין עלה לישראל מקופנהגן בשנות ה-30, והוא שיסד את גן החיות העירוני, בלבה של שכונת מגורים בורגנית. היום נמצא על השטח '''גן העיר''
סיפור אהבה בין-גופני: חיים העברי הפך לאביבה הפולנייהאחד הפונטים הפופולריים בשפה העברית זוכה, לראשונה, לגרסה לועזית. היא מעשה ידיה של סטודנטית מוורשה, שתוך כדי עבודה גילתה את שורשיה היהודייםלהמשך קריאה...
צילום: עודד בן יהודה
חיים ואביבה, עבודתה של זופיה יאנינה בורישביץ' בבית הספר School of Form בפוזנן
מה שיותר כחול, מעושן ובנאלי: למה כל המפלגות נראות השנה אותו דברמעצב, תן לי פה עשן ברקע, צילום שחור-לבן, שורה באלכסון והרבה כחול. עוד כחול! - ניתוח המיתוג של בחירות 2019 מוכיח יצירתיות נמוכה. והחייל המצטיין? לא הרמטכ''ל להמשך קריאה...
קחו את כל הלוגואים וזה מה שתקבלו. אז מה ישראלי בעיני הפוליטיקאים שלנו?
קודם לקחנו את מנהטן, עכשיו חולון: הפוסטרים מהמנהרות בהופעת אורחזאת מסורת ניו יורקית: המרצים ב-SVA, אקדמיית עיצוב נחשבת, מקדמים את ההרשמה באמצעות כרזות פרסומת משובחות שמבטאות את רוח הזמן מול הממתינים ברציפיםלהמשך קריאה...
כרזה: באדיבות SVA
כשפרסומת היא לא רק מכירת מוצר, אלא מביאה ערך תרבותי שמשביח את ההמתנה בתחנה. מימין, ג'ורג' צ'רני (1956); סטפן סגמייסטר (2013)
רומא, רפסודיה בוהמית או RBG? האוסקר לפוסטר הטוב של השנהגם אם 2018 לא הייתה שנת שיא בכרזות הקולנוע, היא הניבה יבול מרשים שמנציח את הסרטים הטובים של השנה בפורמט דו-ממדי. הנה המצעד - והזוכה הגדול בסופולהמשך קריאה...
RBG וסגן הנשיא (Vice) הגישו לצופים שניים מהפוסטרים היפים ביותר של השנה
אם כבר רצים לקנות מתנות מיותרות בוולנטיינ'ס - כדאי שהן ייראו כמוהןחג השופינג הרומנטי מפיק יצירתיות אסתטית במיוחד ממותגים אלגנטיים ומתוחכמים בעולם. אפילו למי ששונא את היום הזה - הם הכינו מתנות שקשה לעמוד בפניהןלהמשך קריאה...
צילום: מתוך lushusa.com
סבוני אהבה בהשראת אימוג'יז רומנטיים-אירוטיים, למשאלות שקשה לבטא בעל פה
והזוכה הוא: מצעד הלוגואים של האירוויזיון לדורותיו, עשור אחר עשורהרומנטיקה של שנות ה-60, הצבעוניות של שנות ה-70 וה-80 (עם חריג אחד מירושלים), הבלגן של שנות ה-90 והיתרון הטכנולוגי של שנות ה-2000: הלוגו כביטוי לרוח התקופה

אחרי מעטה חשאיות שהזכיר מוסד ביון נחשף החודש לוגו האירוויזיון, שייערך בתל אביב בעוד ארבעה חודשים וישודר ב''כאן''. מדינת ישראל תיכנס לאחד מרגעי ההיסטריה ההיסטוריים שלה, וכמו תחת מטר של קונפטי צבעוני, לאן שלא נסתכל - נראה משהו שיזכיר לנו את האירוע. רמת ההשקעה וכמות הכסף במיתוג נמצאים איפשהו בין המשחקים האולימפיים לטקסי פרסי ה-MTV. זהו אחד ממהלכי העיצוב הכי כפויי טובה שיש: הוא מורכב ומקיף מאוד; מתחיל כבר ברגע הזכייה של השנה שעברה; התקציב והעבודה הם בסדרי גודל של מותגי-על, כאלה שיש להם אורך חיים של עשורים; הלוגו מתפרסם רק כמה שבועות לפני האירוע עצמו, ושיאו בשלוש השעות הבודדות של טקס.

להמשך קריאה...
הסגנון החדש של זארה: לוגו קלאסי שקורץ לזוהר של האופנה העיליתיחד עם קולקציית האביב, ענקית האופנה הספרדית השיקה אתמול לוגו חדש, בעל אותיות קישוטיות ומחוברות, שיתפוס בהדרגה את מקומו ב-7,475 סניפיה בעולם להמשך קריאה...
צילום: מתוך zara.com
מהלך ההחלפה של הלוגו עוד לא הושק באופן רשמי, מלבד השינוי באתר ואזכור בודד באינסטגרם - אך על תוויות הקולקציה החדשה בחנויות בישראל הוא כבר מופיע
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com