עיצוב
מה שיותר כחול, מעושן ובנאלי: למה כל המפלגות נראות השנה אותו דברמעצב, תן לי פה עשן ברקע, צילום שחור-לבן, שורה באלכסון והרבה כחול. עוד כחול! - ניתוח המיתוג של בחירות 2019 מוכיח יצירתיות נמוכה. והחייל המצטיין? לא הרמטכ''ל להמשך קריאה...
קחו את כל הלוגואים וזה מה שתקבלו. אז מה ישראלי בעיני הפוליטיקאים שלנו?
קודם לקחנו את מנהטן, עכשיו חולון: הפוסטרים מהמנהרות בהופעת אורחזאת מסורת ניו יורקית: המרצים ב-SVA, אקדמיית עיצוב נחשבת, מקדמים את ההרשמה באמצעות כרזות פרסומת משובחות שמבטאות את רוח הזמן מול הממתינים ברציפיםלהמשך קריאה...
כרזה: באדיבות SVA
כשפרסומת היא לא רק מכירת מוצר, אלא מביאה ערך תרבותי שמשביח את ההמתנה בתחנה. מימין, ג'ורג' צ'רני (1956); סטפן סגמייסטר (2013)
רומא, רפסודיה בוהמית או RBG? האוסקר לפוסטר הטוב של השנהגם אם 2018 לא הייתה שנת שיא בכרזות הקולנוע, היא הניבה יבול מרשים שמנציח את הסרטים הטובים של השנה בפורמט דו-ממדי. הנה המצעד - והזוכה הגדול בסופולהמשך קריאה...
RBG וסגן הנשיא (Vice) הגישו לצופים שניים מהפוסטרים היפים ביותר של השנה
אם כבר רצים לקנות מתנות מיותרות בוולנטיינ'ס - כדאי שהן ייראו כמוהןחג השופינג הרומנטי מפיק יצירתיות אסתטית במיוחד ממותגים אלגנטיים ומתוחכמים בעולם. אפילו למי ששונא את היום הזה - הם הכינו מתנות שקשה לעמוד בפניהןלהמשך קריאה...
צילום: מתוך lushusa.com
סבוני אהבה בהשראת אימוג'יז רומנטיים-אירוטיים, למשאלות שקשה לבטא בעל פה
והזוכה הוא: מצעד הלוגואים של האירוויזיון לדורותיו, עשור אחר עשורהרומנטיקה של שנות ה-60, הצבעוניות של שנות ה-70 וה-80 (עם חריג אחד מירושלים), הבלגן של שנות ה-90 והיתרון הטכנולוגי של שנות ה-2000: הלוגו כביטוי לרוח התקופה

אחרי מעטה חשאיות שהזכיר מוסד ביון נחשף החודש לוגו האירוויזיון, שייערך בתל אביב בעוד ארבעה חודשים וישודר ב''כאן''. מדינת ישראל תיכנס לאחד מרגעי ההיסטריה ההיסטוריים שלה, וכמו תחת מטר של קונפטי צבעוני, לאן שלא נסתכל - נראה משהו שיזכיר לנו את האירוע. רמת ההשקעה וכמות הכסף במיתוג נמצאים איפשהו בין המשחקים האולימפיים לטקסי פרסי ה-MTV. זהו אחד ממהלכי העיצוב הכי כפויי טובה שיש: הוא מורכב ומקיף מאוד; מתחיל כבר ברגע הזכייה של השנה שעברה; התקציב והעבודה הם בסדרי גודל של מותגי-על, כאלה שיש להם אורך חיים של עשורים; הלוגו מתפרסם רק כמה שבועות לפני האירוע עצמו, ושיאו בשלוש השעות הבודדות של טקס.

להמשך קריאה...
הסגנון החדש של זארה: לוגו קלאסי שקורץ לזוהר של האופנה העיליתיחד עם קולקציית האביב, ענקית האופנה הספרדית השיקה אתמול לוגו חדש, בעל אותיות קישוטיות ומחוברות, שיתפוס בהדרגה את מקומו ב-7,475 סניפיה בעולם להמשך קריאה...
צילום: מתוך zara.com
מהלך ההחלפה של הלוגו עוד לא הושק באופן רשמי, מלבד השינוי באתר ואזכור בודד באינסטגרם - אך על תוויות הקולקציה החדשה בחנויות בישראל הוא כבר מופיע
פוסטר של מעצב ישראלי הוצג באיראן - והוסר מקיר התערוכהבאופן חסר תקדים, יוסי למל הציג בתערוכה בטהראן. בעיר התעוררה מחאה, העבודה הוסרה, האוצר נאלץ להתפטר והצטדק: ''הציג עצמו כפלסטיני''. למל מכחיש בתוקףלהמשך קריאה...
עיצוב: יוסי למל
הכרזה של יוסי למל בתערוכת העיצוב הגרפי בטהראן, שמוקדשת לחשיבות המים
מפתיעים, מזעזעים ומושכים: השערים האפקטיביים של 2018אלימות בין ילדים, זמרת שאבדה את קולה, הסמביוזה בין טראמפ לפוטין והשודדים שהעלימו את הלוגו: בחרנו את השערים המבריקים של העיתונות העולמית המודפסתלהמשך קריאה...
לא היה קל לבחור. כאן בתמונה כמה שערים שלא נכנסו לרשימה הסופית, ובהמשך כל אלה שכן
השמש תזרח על ''ביכורי העתים'', עד להודעה אחרת: ציור קיר חדש בת''א low bros הם צמד אחים גרמנים, שנוסעים בעולם ומציירים על קירות לפי הזמנה. השבוע, לפני שהתחילו לרסס את חזית המרכז הזמני, סיפרו לנו על תהליך העבודהלהמשך קריאה...
צילום: עיריית ת''א-יפו
הציור שקרם קווים וצבעים השבוע, על קיר מרכז ביכורי העתים: כדור מתגלגל המסמל שמש שוקעת, ולצדו ורד מפוקסל, שמבטא תשוקה למשהו שאי אפשר לגעת בו. האחים ביקשו להכניס לציור תנועה, כדי לשקף את מהותו של המקום כמרכז לאמנויות הבמה
המעצב מאחורי הדימויים שכולנו מכירים: לזכרו של אשר קלדרוןמכתר פלסטיק עד פרילי, מכרזות עד אריזות, משטרות כסף עד ויטראז'ים לבתי כנסת: החותם שהשאיר קלדרון, שלא הפסיק ליצור עד ימיו האחרונים, בתרבות הישראליתלהמשך קריאה...
באדיבות טל קלדרון
שתיים מעשרות כרזות שיצר במשך השנים אשר קלדרון, בן 89 במותו ויוצר נלהב עד ימיו האחרונים. חלקן פרסומיות (כמו הכרזה למפעל הפיס, מ-1966), חלקן עבור גופים ממשלתיים (כמו הכרזה למכון היצוא הישראלי, מ-1980), חלקן עבור אירועים ממלכתיים ואחרות אידאליסטיות
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com