המים בבריכה שוב עכורים – לקפוץ פנימה או להישאר יבשים?

איך לשחות בלי לחלות: שבעה דברים שכדאי מאוד לבדוק לפני שתצללו למי הבריכה הקרירים והקשר שמחקרים גילו בינם לבין אסטמה, אלרגיה ובעיות עור

נתונים ממחוז תל אביב מגלים שבשנת 2017 נמצאו חיידקים ברמות סיכון ב־35 בריכות שחייה מתוך 167 (צילום: Shutterstock)
נתונים ממחוז תל אביב מגלים שבשנת 2017 נמצאו חיידקים ברמות סיכון ב־35 בריכות שחייה מתוך 167 (צילום: Shutterstock)

שחייה נחשבת לאחד מסוגי הספורט הבריאים ביותר, ואין ספק שכשהטמפרטורות עולות, הבריכה מהווה מקום מפלט הרבה יותר אטרקטיבי ואקטיבי מרביצה במזגן. אלא שהפעילות הזאת גובה מאיתנו "מס בריאות" בצורת סיכון להידבק בחיידקים מצד אחד, וסיכון לנזקי הכלור מצד שני. במאי האחרון פרסם ארגון הבריאות האמריקאי נתונים שנאספו מבריכות ברחבי ארצות הברית בין השנים 2000 ל־2014 ודיווח על 493 התפרצויות של מחלות שעברו בבריכה והסתיימו ב־27,000 מקרי מחלה.

 

עוד מידע חשוב לקיץ בריא ובטוח:

מה לאכול, ללבוש ולמרוח כדי להתמודד עם הקיץ? >>

שוחים בבריכה עם עדשות מגע? טעות גדולה >>

25 דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לשמש >>

 

ומה אצלנו? נתונים ממחוז תל אביב מגלים שבשנת 2017 נמצאו חיידקים ברמות סיכון ב־35 בריכות שחייה מתוך 167. הליקויים האלה תוקנו לאחר הבדיקה, אבל מה תוכלו לעשות כדי לדעת אם הבריכה שאתם עומדים לצלול לתוכה מטופלת כהלכה?

 

1. הסתכלו על צבע המים

אם הם מלוכלכים או עכורים, זה סימן לרמות לכלוך שהכלור אינו יכול להתמודד איתן. המים צריכים להיות צלולים ושקופים כך שאפשר לראות היטב את קרקעית הבריכה.

 

2. הריחו את המים

ריח של כלור מעיד לרוב על כמויות גבוהות של כלורמינים שמתפרקים בעת שהכלור מתמודד עם מזהמים, כך שריח עז שלו הוא עדות לכמויות גדולות של חיידקים. עם זאת, הוא יכול גם להעיד על רמות גבוהות של כלור, שגם זה לא טוב.

 

3. ודאו שמפלס המים גבוה

אחת הדרכים שבהן הלכלוך מתפנה מהבריכה ומגיע לחדר הניקוי היא באמצעות התעלות שבשולי הבריכה, והוא מגיע אליהן רק אם מפלס המים גבוה.

 

4. הסתכלו על התאריך שבלוח הפיקוח התלוי במרחב הבריכה

התאריך של הבדיקה שנערכת על ידי מפעיל הבריכה (בדיקת שדה) צריך להיות אותו תאריך שמראה הסלולרי שלכם (היום, או לכל היותר אתמול, אם אתם שוחים מוקדם בבוקר). מה צריכות הבדיקות להראות? 

 

  • חומציות: 7־7.2
  • עכירות: פחות מ־0.6 יחידות עכירות
  • ריכוז חומר חיטוי (כלור): 0.8־2.0 מג"ל

 

5. חפשו גם את תוצאות הבדיקה של משרד הבריאות

הבדיקה הזאת, שבודקת את נוכחותם של חיידקים מחוללי מחלות, אמורה להתבצע פעמיים בחודש. בדקו שלא עברו יותר משבועיים וחצי מאז הבדיקה האחרונה.

 

6. ודאו שיש טוש בשטח הבריכה

טוש הוא דרך יעילה לשטוף את החיידקים מהנכנסים למים. נכון שאי אפשר לוודא שכולם עברו בו, אבל כשאין טוש בנמצא, נראה שאף אחד מבאי הבריכה לא התרחץ לפני שנכנס למים.

 

7. הבריכה מקורה? בדקו שיש חלונות פתוחים ומערכת אוורור מלאכותית

כשאין תחלופה של אוויר במרחב הסגור, האוויר הרווי בכלור חודר לדרכי הנשימה.

 

ייעוץ מקצועי: אינג' ולרי פוהורילס .MSc. MHA, מנהלת המחלקה ומהנדסת המחוז לבריאות הסביבה

 

                                # # #  

 

יש לכם נטייה לאלרגיה?

צמצמו את הביקורים בבריכה. מחקרים הראו שחשיפה למים המנוטרים על ידי כלור בבריכות השחייה עלולה להעלות את הסיכון לאסתמה ולאלרגיה בפעוטות ובמבוגרים. אחד המחקרים מצא שמתבגרים שצברו 500 שעות שחייה בבריכה מקורה (שעה בשבוע במשך עשור) נטו יותר ללקות באסתמה, בפרט אם היו בעלי סיכון מוגבר לאלרגיות ולבעיות נשימה. כלור עלול להוות בעיה גם עבור אנשים עם עור רגיש היות שהוא גורם לאדמומיות, גרד ונפיחות ואף עלול להחמיר בעיות עור כמו דרמטיטיס אטופית.

 

ייעוץ מקצועי: ד"ר קובי שדה, מומחה לאלרגיה ואסתמה

______________________________________________________

 

סובלים מכאבי גב והמליצו לכם להתחיל לשחות? הקליקו למדריך:

 

הטכניקה הנכונה שתמנע כאבי גב בשחיית חתירה (צילום: Shutterstock)
הטכניקה הנכונה שתמנע כאבי גב בשחיית חתירה (צילום: Shutterstock)

 

הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד