מציאת האאוטפיט האולטימטיבי לקראת פגישה עם בחור שאינך מכירה, זו תמיד משימה מורכבת. האם להשקיע ולהתאמץ או להיראות אדישה וטבעית? האם להיות מתוקתקת או להתלבש כדי להרגיש הכי נוח שאפשר?
כרמית גלילי (המתועדת בצילומים), סטייליסטית המתמחה בהלבשת בחורות לדייטים ועובדת בדרך כלל דווקא עם המגזר החילוני, נחלצת גם לעזרת שומרות הצניעות עם כמה כללי מפתח ללבוש מנצח לדייט. קבלי את שלוש האופציות המומלצות שלה לבחורה הדתייה:
הבחירה הבטוחה
שחור או שחור ולבן. אם את רוצה לטשטש אזורים רבים בגוף, שחור תמיד עובד ותמיד אופנתי.
בעולם: נטשה פולי על שער מגזין "ווג" סין
בארץ: קפוצ'ון איימי , 119 שקל, S.
החנות: La Boutique, ר' עקיבא 43, בני ברק, בפסאז'.
האישה שמאחורי המותג: חדוה בורנשטיין, עוסקת בתחום האופנה כבר 17 שנה. המותג שלה ידוע בשם "המכירה של חדוה", ואין אישה בירושלים/פתח תקווה/בני ברק שאין לה לפחות פריט אחד מהקולקציות שהיא מייבאת, בעיקר מפריז.
קהל היעד: נשים צעירות ומבוגרות במגוון מידות, המחפשות בגדים של מיטב המותגים הצרפתיים בכל סגנון ולכל אירוע.
למה פתחת חנות? "במשך שנים על גבי שנים עשיתי מכירות, ובשלב מסוים הרגשתי מיצוי ורציתי לנסות משהו אחר. החלטתי שמה שאני יודעת זה להביא סחורה ולמכור, והבנתי שחנות זה הדבר הנכון עבורי.
מעצבת האופנה מורן אלבז, 27, אמא לשלושה ילדים מתחת לגיל תשע, יודעת היטב במה כרוך אורח החיים של משפחה בה האב הוא זמר מצליח. את בעלה, גד אלבז, היא הכירה בהופעה שלו. "הייתי נערה בת 16.5, חרדית שלמדה בבית יעקב, ומאוד הערכתי את השירה והמוזיקה שהוא עושה. פעם שמעתי באקראי תוכנית רדיו בה השתתף האמרגן שלו, שסיפר שבחנוכה הוא יצא לסיבוב הופעות בצפון. בסיום התוכנית הקריאו את מספר הטלפון של האמרגן, לא היססתי והתקשרתי כדי לשאול למה לא להופיע במרכז".
מתברר שכבר אז גילתה אלבז כישורים של יזמית. "האמרגן אמר לי שאם אביא אפילו 50 חברות למופע, הוא יארגן הופעה באזור המרכז. בזמנו, גד היה בתחילת דרכו, בן 20 בלבד.
הפעם בחרתי עבורכן כמה מראות שמתאימים בדיוק לעונה - לא כבדים מדי, לא רשמיים מדי, עם בדים נעימים ובלי פשרות על איכות. והמחירים? בכלל תענוג.
הרבה נשים חוששות מחנויות וינטג' ויד שנייה, אבל דווקא אלו יכולות לעשות חסד עם שומרת הצניעות. מעבר לכך שההיצע שלהן משדר תמימות ועדינות, הרבה מהדגמים שבהן תפורים בהתאם לכללי הלבוש הצנועים: השרוולים ארוכים, החצאית באורך מידי ומטה. כך שכל מה שצריך זה למצוא חנות אחת כזו שמתחברים אליה במיוחד, ולהגיע אליה בכל הזדמנות אפשרית. הבונוס הנוסף שאת עשויה לקבל בתמורה הוא שמלה ייחודית, שאין עוד אחת כמוה.
הרבה נשים דתיות חוששות משיטוטים אינסופיים ומעדיפות לרכוש בגדים בחנויות המיועדות למגזר, דוגמת רשת MEKIMI עליה הרחבתי בפוסט הקודם. עם זאת, בעזרת קצת סבלנות אפשר למצוא גם ברשתות הגדולות תרגומים מדוייקים של הטרנדים החמים ואפילו בלי לחרוג מכללי הצניעות. הנה כמה הצעות איך לעשות את זה:
אי שם רחוק מכאן:
אנחנו נשארים בארץ:
אי שם רחוק מכאן:
אנחנו נשארים בארץ:
בשנים האחרונות אפשר להרגיש פריחה בקרב האופנה המיועדת לנשים דתיות. יותר ויותר מותגים שפונים למגזר נענים לדרישה לבגדים שמצד אחד יעמדו בכללי ההלכה ומצד שני יתכתבו עם הטרנדים המובילים בעולם. בין מובילי המגמה אפשר לציין את המותג Mekimi, הדואג להכין לנשות המגזר אדפטציות לאופנת המסלולים הבינלאומית. עם ירידת הטמפרטורות, הראו לנו מעצבות הבית של המותג, רחלי זילברליכט ושי-לי הללי כהן, איך הטרנדים העולמיים באים לידי ביטוי גם בקולקציה החדשה לסתיו-חורף 2013-2014.
עד לפני ארבע-חמש שנים, מובילות האופנה לא היו דתיות והדתיות שרצו להגדיר את עצמן כפאשניסטות היו - במקרה הטוב - פורצות דרך עם פאה מעוצבת במיוחד, או מטפחת מקורית. אבל היום נמצאת ההתעסקות באופנה צנועה בשיאה - כנראה שהרבה בזכות אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות, שיצרו מרחב עבור הנשים הדתיות בו הן יכולות להחליף לא רק מתכונים, אלא גם אאוטפיטים.
כשהתחלתי לכתוב את בלוג החצאית הייתי ממש חלוצה בארץ, והמגזר שלי בקושי הצליח להבין על מה אני מדברת כשאני מזכירה את המילה "בלוג". היום זה אחרת, מאחר וכמעט כל מה שאנחנו עושים ונושמים עובר לרשת - לטוב ולרע.