החנות: La Boutique, ר' עקיבא 43, בני ברק, בפסאז'.

האישה שמאחורי המותג: חדוה בורנשטיין, עוסקת בתחום האופנה כבר 17 שנה. המותג שלה ידוע בשם "המכירה של חדוה", ואין אישה בירושלים/פתח תקווה/בני ברק שאין לה לפחות פריט אחד מהקולקציות שהיא מייבאת, בעיקר מפריז.

קהל היעד: נשים צעירות ומבוגרות במגוון מידות, המחפשות בגדים של מיטב המותגים הצרפתיים בכל סגנון ולכל אירוע.

למה פתחת חנות? "במשך שנים על גבי שנים עשיתי מכירות, ובשלב מסוים הרגשתי מיצוי ורציתי לנסות משהו אחר. החלטתי שמה שאני יודעת זה להביא סחורה ולמכור, והבנתי שחנות זה הדבר הנכון עבורי. בכל פעם שעשיתי מכירה ונשים מסוימות פספסו אותה, הרגשתי החמצה והבנתי שאם הסחורה שלי תהיה במקום קבוע בשעות קבועות, הזמינות תשחק כיתרון. בכל זאת, לא ויתרתי על לתת שירות לנשים הירושלמיות, ואחת לכמה זמן אני מגיעה אליהן. חשובה לי הנאמנות ללקוחות שתמיד היו נאמנות לי. מיקמתי את החנות בכוונה בתוך פסאז', כדי שהנשים הנכונות המבינות באופנה תגענה אליו - ולא כל מי שמזדמנת לרחוב. כמובן שגם הבחירה בבני ברק אינה מקרית - היא המרכז והנקודה הקרובה ביותר ללקוחות שצברתי במשך השנים בפתח תקווה, רעננה, גבעת שמואל ועוד. יתרון נוסף שאני רואה במכירה בחנות הוא הנראות של הדברים: אין ספק שבחנות מרווחת אפשר לראות את הסחורה בצורה נוחה והמקום יותר מזמין".

La Boutique. המכירות של חדוה הפכו לבוטיק ברחוב רבי עקיבא בבני ברק

La Boutique (צילום: אפרת חדד שמעון)

החנות: אהובי, ר' עקיבא 9, בני ברק.

האישה שמאחורי המותג: אהובי לוי, סטייליסטית בעלת ניסיון של שש שנים במכירות ביתיות ברחבי הארץ, ובעיקר בביתה שבירושלים. מהשמות המוכרים ביותר בתחום המכירות הביתיות בכפר חב"ד לוד ובבני ברק. הסחורה: ייבוא מארצות הברית, איטליה, צרפת ופריטים של מעצבים ישראלים.

קהל היעד: נשים מגיל 25 עד 40, בכל הסגנונות.

למה פתחת חנות? "רציתי עוד מקום להתפתח בו. אומנם השארתי את המכירה הביתית בירושלים כי היא מבוקשת מאוד, אבל הקהל הבני ברקי קרא לי כל הזמן - עד עכשיו הגעתי לפחות פעם בחודשיים, וזה לא הספיק. חשבתי שזה רעיון טוב להיות זמינה בחנות, שידעו היכן למצוא אותי ואת הסחורה שלי, לקבל כל אחת לזמן של אחת על אחת ושלא תצטרכנה לחכות שאגיע פעם בכמה זמן למכירה מרוכזת והמונית. זה לא סוד שבערב מכירות, כולן צפופות ועשרות נשים מבקשות את תשומת לבי. בחנות זה אחרת. בנוסף לכך, בחנות הסחורה רבה ולא צריך לסחוב הכול איתי. במכירה העבודה היא קשה".

עיצוב של צופית אור אצל אהובי (צילום: שחף מרגלית)

אהובי. ממכירות בירושלים לבוטיק קבוע בבני ברק (צילום: אפרת קליינר)

החנות: הטעם שלי, אחוזה 137, רעננה.

הנשים שמאחורי המותג: את העסק הקימה האם צילה וייס לפני 30 שנה במחסן הבית שלה בירושלים, והיום הוא מנוהל על ידי הבנות רעות פיקאר והודיה גולדקלנג בחנות ברעננה.

קהל היעד: נשים דתיות המחפשות בגדי ערב ואירועים, בגדי מעצבים, ייצור וייבוא. הקונספט: בגדים שנבחרו בקפידה על ידי בעלות המותג בהתאמה מוחלטת ללקוחה.

למה פתחתן חנות? "אצלנו, המכירות עברו הרבה גלגולים ודווקא בשנים האחרונות עברנו שינוי משמעותי כשעברנו מארבע חנויות לאחת בלבד. כשהרגשנו שלקוחות מבררות כל הזמן היכן נמצאת כל אחת מאיתנו, הוחלט להתאחד במקום אחד מתוך מחשבה שמי שבאמת תרצה - תגיע. מיקדנו את הלקוחות במקום אחד וחסכנו את כל ההתרוצצויות שלנו. אבל מעולם לא ויתרנו על מכירות. למרות שמדובר בעבודה מאוד קשה וסיזיפית, שמגיעה גם לחיים הפרטיים שלנו, צריך להבין שזה מענה לצורך ממשי, בעיקר של נשים צעירות - אמהות קרייריסטיות שרוצות להגיע בנעלי בית למכירה בבניין שלהן. קשה להתחיל עם זה בכל פעם מחדש, אבל לאחר מכן הסיפוק הוא עצום ואנחנו תוהות איך חשבנו, ולו לרגע, לוותר על זה".

"הטעם שלי". האיזון בין מכירות ביתיות לחנות (צילום:רובי כהן)

"הטעם שלי" (צילום: רובי כהן)

החנויות: אליה בוטיק - יונה 3, שכונת גאולה, ירושלים; ר' עקיבא 34, בני ברק.

האישה שמאחורי המותג: אליה ללום, העוסקת באופנה מזה 14 שנה, מאז לימודי האופנה שלה. במשך שנים היא מייבאת אופנה מצרפת, ולאור הביקוש העולה עם הזמן, התחילה לייצר חצאיות צנועות באורך שלא תמיד מצאה אצל המותגים האחרים.

קהל היעד: נשים צעירות ומבוגרות שאוהבות להתלבש בסגנון קלאסי.

למה פתחת חנויות? "המכירה הביתית בשכונת בית וגן בירושלים היתה מוצלחת, אבל היא היתה רחוקה מדי לנשים במרכז ירושלים. היה להן קשה להגיע. הבית הפך להיות סוג של חנות, אבל בעיקר הפריע לי חוסר הנגישות לקהל פוטנציאלי רחב. אני עדיין עושה מכירות פה ושם, ומרגישה שבהחלט יש משהו יותר אישי ואינטימי כשקובעים מועד לכל לקוחה. אני מנסה ליהנות משני העולמות".

Elia boutique. ממכירה ביתית אצל אליה ללום לשני בוטיקים בירושלים ובבני ברק (צילום: אלעד אדמוני)

Elia boutique (צילום: אלעד אדמוני)