"יאללה עוד 3 שעות הלכנו הביתה", מנסה מיקי בוגנים להפיח מורל בגדוד מעצבי השיער והאיפור שבע הקרבות, שאכלס בשלושת ימי התצוגות את מתחם מאחורי הקלעים. כמה מטרים מההתרחשות הנ"ל, בחדר ההלבשה בו מחכים הדגמים להילבש בידי הדוגמניות דקות הגו, מדווחת לנו בגאווה המעצבת קארן אוברזון שאחת מהמטרות המרכזיות של המותג בתצוגה הקרובה היא התחברות לקהל צעיר יותר. "הקולקציה הנוכחית היא קולקציית ריזורט אורבנית", מעדכנת קארן אוברזון לפני פתיחת התצוגה, "הקולקציה הזאת בעצם כוללת את כל מה שאנחנו יודעים לעשות - מספורט, דרך ערב ועד בגדי ים".
עוד בשבוע האופנה בתל אביב
את מושבי התצוגה מתחיל למלא בליל מגוון של אורחים שהגיעו לצפות בקולקציה החדשה של צמד האוברזונים. על המסלול, בתנועות מחול מודרני מתנועעים רקדני להקת המחול הקיבוצית. השורה הראשונה גועשת. וכשאור ראשון עולה על התצוגה, ראומה ויצמן נותרת עומדת, ללא כיסא ישיבה. אפילו באוטובוס היו קמים בשבילה, ללא כל קשר למעמדה.
רגעי האור
החיבור לטרנד משובח. אחת מהמגמות המובילות של קיץ 2014 בעולם האופנה היתה השראות של מוטיבים מעולם האמנות. החל בסלין, דרך שאנל ועד פראדה וקסטלבז'ק, כל המותגים הגדולים שילבו הקיץ אלמנטים אמנותיים מובהקים ביצירתם. אצל אוברזון המגמה התבטאה במריחות מכחול על רקע הבד ששימש כמעין קנבס לבן ובשת"פ עם האמן ערן שקין, שיצירותיו הגרפיות עיטרו לא מעט מהפריטים.
הפריטים שזכו לטיפול האמנותי הזה יצרו כמה מהרגעים היותר טובים של התצוגה. תצוין לשבח השמלה מבד האריג השקוף ומריחות הצבע, אלמנט שהופיע גם בחצאית מקסי שקופה וראויה בהחלט. גם שמלות האריג הקטנטנות מעוטרות הגרפיטי היו מוצלחות, קלילות ומושלמות לקיץ הישראלי הבלתי מעונב.
הנגיעה הטרנדית והמסחרית יותר בהחלט מתחברת להתנהלות האחרונה של בית האופנה של אוברזון ולשאיפה שלו לחיבור מחודש אל העם, ואל קהל צעיר יותר, שמתבטאת גם בקולקציית בגדי הים שהושקה החודש עבור קסטרו.
התפירה והגימור נטול הרבב. כמו תמיד כשמדובר באוברזון, אף פריט לא יוצא את דלתות הסטודיו כשהוא לא תפור לעילא ולעילא. גם על המסלול הזה הדגמים נראו מוקפדים, מהוקצעים ועמידים - בהחלט אלמנט חשוב למותג עיצוב מוביל וותיק מסוגו של אוברזון.
רגעי החושך
הצבעוניות הצורמת. השימוש ברמזור כאלמנט רחוב סגנוני שהעניק את ההשראה לצבעוניות הקולקציה, הוביל לתוצאה מביכה למדי ובעיקר, קשה לעיכול. הבלוקים של צבעי הבסיס הנועזים, שזרים לסגנון הנורמטיבי של בית האופנה, העניקו לעיצובים של אוברזון מראה כמעט קרקסי, שלא לומר דמוי תחפושת.
המישמש הסגנוני. התצוגה לא היתה ארוכה במיוחד ועדיין, נדמה היה כי מדובר בכמה קולקציות שאוחדו להן יחדיו בתפרים רופפים בהחלט. עצם הכותרת "קולקציית ריזורט אורבנית" טומנת בחובה מעין פרדוקס, שכן בשעה שבשורשם של אלמנטים אורבאניים ישנו חספוס מסוים, הריזורט מייצג דווקא רוח של חופש, רפיון ורכות. את האיחוד בין שני הקטבים לא הצליחו צוות המעצבים לצלוח בכבוד, או באופן חדשני.
הסטיילינג והאביזרים. התצוגה נפתחה בליין של תיקים מעוצבים, שלא סימנו כל חידוש או רלוונטיות לקהל הישראלי. מלבד תיק חרוזים כסוף ומלבני אחד בהשראת תיקי שוק, שמתהדר בידית מתכת קשיחה, יתר התיקים נראו סתמיים למדי עד כדי מיושנים. גם הסטיילינג לקה בחסר עם נעליים שנראו זולות, גרביונים תמוהים דמויי חותלת ומיני צעיפים גולשים שרפררו בעיקר לימי הזוהר של האייטיז.
יעל רגב