מסתמן כי אחת מהאיט גירלס הלוהטות של שבוע האופנה הנוכחי היא לא אחרת מטהוניה, זוכת "האח הגדול" האחרון, שנבחרה לפתוח ולסגור את התצוגה של אלמביקה ותככב בהמשך השבוע גם בתצוגות של רונן פרצ'ה וטובל'ה. "האמת שמוטי הציע את השידוך, זה לא היה הרעיון שלי", מתוודה המעצבת הגר אלמביק מאחורי הקלעים, "אבל יש לי הרבה בגדים לבנים בתצוגה אז התאים לי לחלוטין הקונטקסט, איזה שוקולד טעים כזה".
עוד בשבוע האופנה בתל אביב
טהוניה עצמה מהלכת ברחבי חדר ההלבשה, מתרפקת על צוות האיפור ומפזרת שלל חיוכים. "ברור שאני מתרגשת מאוד", היא מספרת בראיון ל-Xnet, "בעיקר אני מקווה שאסתדר עם הנעליים, יש לי נעליים עם עקב ממש דקיק. לקחתי אותן איתי הביתה להתאמן, אבל אני חייבת לעבור עוד סשן קצר לפני שאני עולה למסלול". כבר בפתיחת התצוגה התברר כי האימון הקצר לא השיג את מטרתו, וטהוניה לא הצליחה לדלג על המסלול בקלילות שהציגו דוגמניות מסלול ותיקות כמו אניה מרטירוסוב ונעם פרוסט.
אלמביק מספרת כי התצוגה הקרובה מוקדשת לכיף קיצי. "הרבה צבע, פרחים ופרפרים", היא מתארת את הקולקציה. "יהיו המון שמלות, בעיקר גזרות שופעות וחומרים טבעיים". את ההחלטה לחזור להציג בשבוע האופנה בפעם השלישית היא מתארת כבחירה מובנת מאליה. "אני מהמעצבות שכבר אחרי שבוע האופנה הראשון הצליח להן", היא מגלה, "התלהבה ממני סוכנת מארצות הברית ומאז אני משווקת לשם בלי הרף".
הקולקציה הנוכחית אכן מתמקדת בגזרות שונות של שמלות, על שלל האורכים, הבדים והגוונים שפריט זה יכול להכיל. באופן גורף עלו מהקולקציה גזרות ומאפיינים של שמלות ערב, שהפתיעו אצל המעצבת שמתמקדת בדרך כלל בקז'ואל אוורירי המיועד ללקוחות הנאמנות שלה.
נקודות אור
הטוויסטים החכמים. לצד הגזרות הקלאסיות והמוכרות של אלמביקה, הצליחה המעצבת לייצר לא מעט רגעים מפתיעים, יצירתיים ומתוחכמים שהאירו את הסגנון שלה באור חדש. כך, למשל, הטוניקה הקצרה וההיפית קיבלה אפיל ספורטיבי דרך גזרה של שמלת טניס בעלת קו מותן נמוך, וחלק משמלות הגלבייה קיבלו ניחוח אוריינטלי מסוג אחר באמצעות קשירה בסגנון קימונו או בד אריג נוקשה.
שמלות הערב. שמלות המקסי שלא גלשו לקלישאת הגלבייה היו נפלאות, בעיקר אלו שבלטו בנצנוצים כמו שמלת הפאייטים בגוון אמרלד ושמלת הנצנצים הכסופה והחלומית. אהבנו במיוחד גם את שמלת הדנים הארוכה עם הכיווצים ואת השמלה הזוהרת בגזרת גופייה מסריג בצבע אמרלד.
שילובי הצבעים. אלמנט הכיף והקיציות המתפרצת באו היטב לידי ביטוי בטווח הרחב של הצבעוניות ושילובי הצבעים: אמרלדים, גווני ג'ינס, שילובי זהב-חרדל עם סגול, ורוד וחרדל, וגוונים נוספים שהשילוב ביניהם יוצר משחק מערבי-אוריינטלי מרענן. אלמביק לא חששה להכניס לתמהיל הקיצי גם צבעים חורפיים במהותם, כמו חציל ובורדו, שרק הוסיפו חגיגיות ואציליות גם לפריטים הקלילים והפחות "לבושים" בקולקציה.
נקודות חושך
העריכה. בניסיון ליצור קולקציה מלאת חיים ושפע, או כפי שהיא מגדירה אותה – "פאן", אלמביק דילגה מעט על העיקרון המבורך של העריכה. לא מדובר רק בכמות הפריטים שעלו אל המסלול, אלא יותר מכך על כמות הסגנונות, שלא הציגו כתב יד אחיד של מעצבת אלא בליל שניתן היה לחשוב כי עוצב על ידי שלל מעצבים שונים.
ההדפסים. הפרחים הצפויים, המנומר המיושן ושאר צביעות לא עכשוויות יצרו את נקודת החולשה של הקולקציה. בהתחשב בשילובי הצבעים הנועזים, אפשר בהחלט היה לוותר על ההדפסים וכך להקפיץ את הקולקציה לגבהים חדשים של שיק.
יעל רגב