בסוף השבוע האחרון נחשפו תמונות ראשונות של הדוגמנית ג'יזל בונדשן מתוך הקמפיין לחברת הג'ינס האקסקלוסיבית BLK DNM (בלאק דנים). על הצילומים הופקד המנהל הקריאטיבי והמעצב הראשי של המותג, יוהן לינדברג השוודי, שבחר לצלם את בונדשן רוכנת על מכסה מנוע של מכונית מרצדס משנת 1985, כשגבה אל המצלמה והיא ניצבת על נעלי סטילטו אימתניות ארוזה במכנסי ג'ינס כחולים מדגם מספר 6 של המותג. מתחת, באותיות שחורות ומודגשות, נכתב: Gisele Bundchen in Jeans 6. יכול להיות שאפשר היה לוותר על הכיתוב ופשוט לסובב את הדוגמנית, אבל היו מי שכבר סימנו את הבחירה לא לחשוף את פניה השווים מיליונים של בונדשן כאמיצה, מסקרנת וחתרנית – שמות תואר שבוודאי אי אפשר להעניק לבונדשן עצמה.
הקמפיין החדש בכיכובה של בונדשן מתפרסם במקביל לרשימת 100 הנשים המשפיעות בעולם של מגזין "פורבס". בונדשן זכתה להיות הדוגמנית היחידה שהתברגה ברשימה, גם אם זה רק למקום ה-95, וגם אם מדובר בירידה של 12 מקומות מהשנה שעברה. על פי המגזין, הסיבות לבחירתה של בונדשן הם שלל עיסוקיה: שגרירת איכות הסביבה מטעם האו"ם, בעלת חברת הקוסמטיקה Sejaa ומותג הכפכפים איפנמה וכוכבת באינספור קמפיינים לחברות אופנה. עוד עובדה שלא הזיקה, היא הידיעה כי בסתיו הקרוב תחליף את ביונסה כפרזנטורית של קמעונאית האופנה השבדית H&M. כל הפעילויות האלו הכניסו לכיס הקטן של הג'ינס שלה כ-45 מיליון דולר. ומדובר רק במשכורת השנתית, כמובן.
עוד בערוץ האופנה
- כריסטי טרלינגטון: לא מפחדת מקמטים ועירום
- מנטלי דדון ועד טיטי איינאו: הדוגמניות של בלייזר עולות על בגדים
- אני ובגד הים נשנה את העולם
- איך הפכה הדוגמנית סוראיה טורנס מברזילאית קתולית ליהודייה כשרה בישראל?
מאז החלה לדגמן בגיל 17, הצליחה הדוגמנית הברזילאית לצבור הון כספי גדול יותר משל כל דוגמנית אחרת בת דורה. אם זה לא מספיק, "פורבס" מציין כי הזוגיות עם שחקן הפוטבול האמריקאי טום בריידי הפכה אותה לחלק מאחד הזוגות החזקים בארצות הברית, ואת שני ילדיהם, בנג'מין בן השנתיים ו-ויויאן בת החצי שנה, לילדים ברי מזל במיוחד, ולא רק בגלל הגנים. מיותר לציין כי גם אחרי הלידה השנייה, בונדשן חזרה למידותיה הקטנות ומעוררות הקנאה, בזמן על-טבעי של שבוע בלבד.
אבל בונדשן היא כבר מזמן לא רק דוגמנית. בגיל 32, המלאכית בדימוס של חברת ויקטוריה'ס סיקרט היא מעצמה של אישה אחת, ששווה כמיליארד דולר בקירוב. היא סמל, אייקון ומודל לחיקוי של מיליוני נערות צעירות, ששואפות לתפוס את תעשיית האופנה מהצד הנכון של המסלול ולטפס גבוה על עקבי הסטיליטו בדרך למיליון הראשון. נכון, בונדשן היא לא בהכרח הדוגמנית הכי יפה בעולם – יש יפות ממנה ועם אף קצר משלה, אבל אין מסורות ממנה לעבודה קשה. הסיבה המרכזית להון ולכוח שצברה בונדשן לא נגמר רק בפוזות מוצלחות מול המצלמות, אלא בהחלטות העסקיות שעשתה. בניגוד לדוגמניות אחרות, שמשיקות בקול תרועה מותגים שנעלמים תוך יום-יומיים, העסקים של בונדשן נשארים יציבים ונמכרים בהצלחה בכל העולם.
ועדיין יש לה לאן להתקדם: בונדשן היא אומנם הדוגמנית היחידה ברשימה של "פורבס", אך היא האחרונה מתוך הנשים שהתברגו ברשימת המשפיעות מתחום האופנה. הראשונה והצפויה שבהן היא עורכת "ווג" האמריקאי אנה ווינטור, שהוצבה במקום ה-41. ווינטור, 63, שומרת על מעמדה כאישה החזקה ביותר בתעשיית האופנה ואפילו טיפסה מאז השנה שעברה עוד עשרה מקומות. שתי הסיבות לכך הן תפקידה החדש כמנהלת הקריאטיבית של בית ההוצאה לאור קונדה נאסט והקרבה שלה לבית הלבן. גם חרושת השמועות הטוענת בשנה האחרונה כי ווינטור תמונה לשגרירה האמריקאית בפריז או בלונדון, בהחלט סייעה לה וגרמה למניותיה לצמוח.
קצת אחריה, במקום 53, נמצאת אנג'לה ארנדטס, מנכ"לית חברת האופנה הבריטית ברברי והאחראית להפיכת המותג הוותיק והמנומנם לאימפריה בועטת שמגלגלת מיליארדים. חמישה מקומות ממנה התמקמה מעצבת האופנה מיוצ'ה פראדה, הראשונה מבין שלוש המעצבות היחידות שברשימה: טורי בורץ' במקום ה-69 ודיאן פון פירסטנברג במקום ה-74. כל השלוש הקימו אימפריות אופנה בינלאומיות ופיצחו את הנוסחה למה נשים רוצות באמת.
עוד מהפנים המוכרות ברשימה: מישל אובמה (מקום 4), ביונסה (17), אנג'לינה ג'ולי (37) וסופיה ורגרה (38). אבל למרות כל הנשים מעוררות הקנאה האלו, מי שתפסה את המקום הראשון זו דווקא קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, המוכיחה כי יש גבול לכמה אפשר לטפס בעזרת היופי.