>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

"נולדתי שמנה", מעידה על עצמה הסטייליסטית גאלה רחמילביץ' בת ה-28. "מכיתה ח' אני באותו גובה, אותו משקל, אותה מידה. שום דבר לא השתנה מאז". כסטייליסטית האוחזת במידה העסיסית 48, רחמילביץ' הפכה בשנים האחרונות לדוברת בולטת של נשים שחיות על הפרדוקס המתקיים בין אופנה ומידות גדולות. "האג'נדה שלי כסטייליסטית ברורה מאוד: לגרום לאישה להבין מיהי ולהרגיש טוב עם עצמה", אומרת רחמילביץ'. "אני באמת ובתמים מאמינה שהדבר הכי חשוב לאישה ושגם מחמיא לה - הוא להרגיש נוח עם עצמה. אז מה אם יש לך ישבן טוניסאי, טוסיק טורקי או וואטאבר. תתקדמי. תראי איך ג'ניפר לופז בנתה על התחת שלה קריירה ששווה מיליונים".

גאלה רחמילביץ'. ''מכיתה ח' אני באותו גובה, אותו משקל, אותה מידה. שום דבר לא השתנה מאז'' (צילום: זיו שדה)
גאלה רחמילביץ'. ''מכיתה ח' אני באותו גובה, אותו משקל, אותה מידה. שום דבר לא השתנה מאז'' (צילום: זיו שדה)

רחמילביץ' מוכנה לסייע לנשים להפוך את התחת הגדול שלהן ליתרון ענק. הכול באמצעות סטיילינג חכם והבגדים הנכונים. השבוע היא משיקה חנות פופ אפ עם קונספט ייחודי: בגדים לנשים רזות, מלאות ומה שביניהן, במידות 56-36. בחנות, שנפתחת היום (חמישי) למשך עשרה ימים בלבד בדיזנגוף סנטר בתל אביב, יתקיימו הרצאות סטיילינג וייעוץ אישי שתעביר רחמילביץ' בעצמה, לצד מכירת בגדים בהיצע רחב יחסית: מפריטי קז'ואל כמו מכנסיים שחורים קלאסיים וחולצות כותנה של המותג הישראלי יולה, דרך שמלות במידות גדולות של המותג הדני Pipa ועד פריטים שרחמילביץ' מייבאת תחת המותג שלה SAY (ראשי תיבות של Seriously Allow Youreslf), ובהם שמלת ערב ורודה עם תחתית טוטו כמו של רקדניות בלט.

"פנו אליי מדיזנגוף סנטר וביקשו שאפתח חנות המיועדת למידות גדולות, אבל בחרתי לפתוח חנות ללא הגדרות", מסבירה רחמילביץ'. "אני רוצה שנשים מלאות יגיעו למקום גם עם חברותיהן הרזות, ולהפך. לכן גם התעקשתי על מחירים נוחים של עד 400 שקל לפריט, כאשר הממוצע לפריט הוא 200 שקל. עד לא מזמן פעלה בתל אביב חנות בקונספט של מידות 48-38, אבל אלו מידות בעייתיות, כי מידה 48 זה לא באמת שמן. יש המון נשים במידות 50 ומעלה, אז למה כבר לא להציע גם להן? ולהתחיל במידה 38 זאת גם בדיחה. אם כבר, אז למה לא להתחיל במידה 36 בשביל רזות באמת?".

מותג האופנה Pipa. ''מידה 48 זה לא באמת שמן. יש מגוון נשים רחב במידות 50 ומעלה, אז למה כבר לא להציע גם להן?'' (צילום: אביטל אפשטיין)
מותג האופנה Pipa. ''מידה 48 זה לא באמת שמן. יש מגוון נשים רחב במידות 50 ומעלה, אז למה כבר לא להציע גם להן?'' (צילום: אביטל אפשטיין)

אולי כי מידה 36 ניתן למצוא בכל בוטיק.

"אני, מידה 48, יכולה למצוא בגדים כמעט בכל חנות בניו יורק. בארצות הברית יש מודעות למגוון רחב של מידות. אבל בישראל המידה המקסימלית ברוב המקרים היא 42. וגם 42 זו לא מידה אמיתית, כן? אם תשאל אישה בישראל מה המידה שלה, היא תענה תשובה מבולבלת: בקסטרו היא 42, בהוניגמן 40 וברנואר אין לה כבר מושג. טמטמו אותנו. כדי שנשים ירגישו טוב עם עצמן, הרבה מותגים משקרים במידות. זה לא שונה גם במידות הגדולות. על אף שאני מידה 48, למשל, אני מידה S במותג הדני למידות גדולות Pipa, שמייצר ממידה 42 ומעלה. אז שם אני מידה S. הכול יחסי, כמובן".

המותג האמריקאי דורותי פרקינס, שבשנה האחרונה נמכר גם בישראל, פועל באותה שיטה - בגדים ממידה 50-34. האם הוא משמש מודל עבורך?

"נכון שהמותג מציע טווח רחב של מידות, אבל להגיד לך שהוא מחמיא לגוף האישה? ממש לא. אני לא אוהבת צמוד ושכל הצמיגים שלי נשפכים. אני לא אוהבת להידחס לבגד. אני אוהבת שנוח לי ולהרגיש משוחררת. מה גם שהאיכות של המותג הזה מאוד ירודה. כבר מיצינו את השלב שמוכרים לשמנות סתם בגדים. מגיע לנו לקבל אופנה!".

רשתות האופנה למידות גדולות משתדלות לתת מענה אופנתי, כמו הקו הצעיר mlLY שהושק לפני כשנה וחצי.

"הרשתות למידות גדולות בישראל התנערו מאיתנו. שמנות הפכו למצורעות בעיניהן. אלה רשתות שאנחנו, הנשים המלאות, בנינו בכסף שלנו. כשנערה שמנה בת 12 או 18 מגהצת 2,000 שקל בחודש על בגדים, היא עושה את זה ברשתות האלה, לא בזארה או בקסטרו. ומה אנחנו מקבלות בתמורה? זין בפנים!".

תסבירי.

"מותגים לנשים במידות גדולות בוחרים להתמקד היום במידות 42-40. כשעבדתי כסטייליסטית ב-ml, אני ויעל רגב (מי שהיתה המנהלת האמנותית של המותג לצעירות mlLY, א"י) הבאנו את הגלאם והאופנה למידות הגדולות. אתה יודע איך זה הסתיים: אני ויעל בחוץ והמידות קטנו. זה קורה גם במותג עונות. אם תפנה אל משרד יחסי הציבור שלהם כדי לבקש תמונות, הם יתחקרו אותך כדי לוודא שזאת לא כתבה על מידות גדולות (בדיקה שערכנו מול המשרד מגלה שהמותג מוגדר בשם המכובס "מידות ביניים", א"י). אז נכון, הם גם לקחו פרזנטורית (מרינה מקסימיליאן בלומין, א"י) שהיא לא בדיוק דוגמנית ולא במידה 38 קלאסית, אבל בעיני נשים מלאות היא נתפסת כרזה".

גם מירי מסיקה נחשבת רזה בעינייך?

"היא יותר מקומרת. יש לה יותר ישבן".

מרשת ml נמסר בתגובה: "חברת ml התמקדה ביצירת אופנה לנשים מלאות מיום הקמתה. מאז ומתמיד מקפידים בחברה להתאים את עיצוביה לטווח הגילאים והמידות התואם את הנשים המלאות הישראליות, שהינו מידה 40 עד מידה 54, בדגש על גזרות נכונות, פרופורציות, צבעוניות מעודכנת ואביזרים אופנתיים".

מרשת עונות נמסר בתגובה: "רשת עונות מציעה פריטי אופנה לנשים במידות 40 ומעלה. עונות מציעה מענה אופנתי עדכני במגוון רחב של סגנונות ובהתאמה למגמות האופנה הבינלאומיות. מרינה מקסימיליאן בלומין נבחרה לתפקיד הפרזנטורית של עונות מכיוון שהיא מייצגת את אישיות המותג עונות: אישה שלמה עם עצמה, אופטימית, שופעת נשיות, בעלת בטחון עצמי, קורנת וסוחפת. מרינה מלווה את עונות כבר שש עונות ומהווה מודל השראה לנשים רבות מעצם היותה אישה אמיתית, בעלת מגוון איכויות וסגנון ייחודי, ועל כן היא דמות נפלאה שמייצגת נאמנה את המותג ובעלת תרומה רבה להצלחתו".

מותג האופנה יולה. ''כשנשים מלאות כמו אסתי זקהיים, עירית קפלן ואחרות מגיעות למעצב ישראלי ומבקשות ממנו בגד לאירוע, רוב המעצבים בישראל אפילו לא יודעים איך להתמודד איתן'' (צילום: ג'ני בארסט)
מותג האופנה יולה. ''כשנשים מלאות כמו אסתי זקהיים, עירית קפלן ואחרות מגיעות למעצב ישראלי ומבקשות ממנו בגד לאירוע, רוב המעצבים בישראל אפילו לא יודעים איך להתמודד איתן'' (צילום: ג'ני בארסט)

לרחמילביץ' יש בטן מלאה לא רק על הרשתות למידות גדולות. כמי שכותבת על אופנה מזה 15 שנה במגזין קיסריה - המגזין של עיר ילדותה, היא מספרת כי ניסתה למצוא את מקומה בעיתונות הממוסדת בישראל, אך הפה הגדול שלה תמיד הרתיע עורכים. "תמיד צנזרו אותי ולא בצדק, משיקולים של חשש ממפרסמים", היא אומרת.

כשהיא נשאלת מדוע לדעתה יש ציפייה חברתית מנשים מלאות שיהיו וולגריות ובוטות, עונה רחמילביץ' בתגובה: "עד גיל 15 לא היית שם לב אליי בחדר, גם אם הייתי יושבת עליך. הייתי ילדה מופנמת, שחוששת לומר את מה שיש לה להגיד. החברה חינכה אותי שאסור לי להביע את דעתי. את שמנה? סתמי!".

לאחר אובדן של בן משפחה קרוב בגיל 16, החליטה להסיר את המחסומים מפיה. "אחרי כל כך הרבה שנים של שתיקה, אין מה לעשות, הכול יוצא החוצה", היא צוחקת. "אני לא חושבת שאני אדם וולגרי, אבל כן, כדי לנפץ את הקופסה בה שמרתי על עצמי, צריך לפעמים לבעוט".

כמו רבים אחרים, גם רחמילביץ' היתה ערה לדיון שניצת ב-Xnet בין הבלוגרית והדוגמנית למידות גדולות ריי שגב לבין היחצנית והדוגמנית הרזה דנה פרימן, שהציגו שתי גישות שונות לדימוי גוף. לדבריה, היא לא מצדיקה אף אחד מהצדדים. גם חוק הפוטושופ שנכנס לתוקפו החודש הצליח לחמם אותה. "החוק הזה הוא בולשיט!", היא אומרת. "כמו שבעבר צלבו את השמנות, היום צולבים את הרזות", אומרת רחמילביץ'. "אני חושבת שלא נכון להיכנס לאף אחת לווריד אם היא בריאה או לא, ובוודאי שלא לפגוע לדוגמניות בפרנסה. מי שיש לו בעיה עם אנורקסיה - שיחנך את הבנות שלו בבית. בתעשיית האופנה יש צורך בדוגמניות רזות ואי אפשר לשנות את זה באמצעות חוק".

בהקשר הזה, מה את חושבת על דבריה של המעצבת הגר אלמביק בראיון ל-Xnet : "גם נשים מלאות מעדיפות פרזנטוריות רזות"?

"שהדברים שלה מטופשים. גם אם את חושבת ככה, עדיף שתסתמי. זה לא פוליטקלי קורקט ללקוחות שלך, שרובן נשים מלאות".

סטלה עמר אליס על המסלול. ''סטלה היא אלוהית. רואים עד כמה היא אוהבת את הגוף שלה ושהיא אוהבת להתלבש ולהחזיק בגד'' (צילום: ענבל מרמרי)
סטלה עמר אליס על המסלול. ''סטלה היא אלוהית. רואים עד כמה היא אוהבת את הגוף שלה ושהיא אוהבת להתלבש ולהחזיק בגד'' (צילום: ענבל מרמרי)

לאחרונה שמלה בצבע בזוקה בה הלבשת את אשת הטלוויזיה אמירה בוזגלו חטפה את הביקורת "שוק" בפנאי פלוס. זה צרם בעיקר, כשלצדה בעמוד המגזין התמקמה סטלה עמר אליס, אישה גדולה לא פחות, שקיבלה את התואר הנכסף "שיק". הצלחת להבין היכן טעית עם בוזגלו?

"העיקר שכתבו את השם שלה נכון. אי אפשר ולא פייר להשוות בין אמירה לסטלה. סטלה היא אלוהית. רואים עד כמה היא אוהבת את הגוף שלה ושהיא אוהבת להתלבש ולהחזיק בגד. יש לה ביטחון עצמי גבוה והיא שמה זין על כולם. לטס פייס איט - רוב הבגדים שלה גם בכלל לא מישראל. כאן גם מתחילה הבעיה. כשנשים מלאות כמו אמירה, אסתי זקהיים, עירית קפלן ואחרות מגיעות למעצב ישראלי ומבקשות ממנו בגד לאירוע. רוב המעצבים בישראל אפילו לא יודעים איך להתמודד איתן. הוא לא יודע מהיכן להתחיל לעצב להן. כאן אני מאמינה שיש עוד מקום רב לשיפור. הדרך עוד ארוכה".