>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
תצוגת האופנה של איב סאן לורן, שחתמה אמש את יומו השביעי של שבוע האופנה, שחררה אנחת רווחה מהצופים שישבו בהוטל סלומון דה רוטשילד, ארמונה לשעבר של אדל האנה שרלוט דה רוטשילד ברובע השמיני בפריז, מרחק יריקה משער הניצחון. הבוטיקאית הלגה גוטסדינר מבוטיק הלגה בכיכר המדינה, שאליה התלוויתי לתצוגה, אמרה בסיומה כי אחרי עונה בינונית של בית האופנה איב סאן לורן, היא משערת כי קולקציית אביב-קיץ 2012 בעיצובו של סטפאנו פילאטי תצליח מעל ומעבר בחנויות. גם בגלל נעלי העקב הסבירות (6 ס"מ בלבד) שנעלו חלק מן הדוגמניות. השאר פסעו על קביים בגובה של תריסר סנטימטרים ויותר.
מהשורה הראשונה בתצוגה נדמה היה כי סטפאנו פילאטי פיצח מחדש את הדי.אן.איי האיב סאן לורני, זה שבמשך חמישה עשורים הפך לשם קוד לאלגנטיות פריזאית של המעמד הבורגני. מאז כניסתו לבית האופנה האגדי בשנת 2002 (השנה בה הכריז איב סאן לורן על פרישתו מעיצוב קו העילית שלו), הקולקציות שניפק זכו לביקורות לא אחידות.
לצד עונות מוצלחות, היו לפילאטי גם עונות חלשות מאוד, שהובילו לגל שמועות כי בעונה הבאה הוא יוחלף על ידי מעצב האופנה הבלגי ראף סימונס, שכרגע חתום כמנהל האמנותי של בית האופנה ז'יל סנדר. זכורה במיוחד סצנת ביקורה של אנה ווינטור בסטודיו של פילאטי מהסרט התיעודי "גיליון ספטמבר", בה היא נראית מעט מאוכזבת מפלטת הצבעים של הקולקציה שלו לעונה, וכן מחסרונן של שמלות ערב. לאחר הקולקציה המרהיבה שהציג אמש, נדמה כי פילאטי לא נדרש להוכיח יותר כי הוא מעצב ראוי. גם לא לאנה ווינטור, שנמלטה מהתצוגה בריצה.
פילאטי הציג 34 מראות, עם אזכורים רבים לכתב ידו של סאן לורן עצמו. היו שם הקפלים המוכרים בשולי הצווארון, משחקי הנפח שריחפו כענני משי מאחורי גבן של הדוגמניות, וגופיות המעטפת עם צווארון הקולר, עשויות משי בגווני ירוק וסגול מרהיבים, שנלבשו עם מכנסיים אפורים בגזרה ישרה או עם חצאיות עפרון שהסתיימו במעין דנטל אחורי.
גם הפעם פילאטי לא הבריק בגזרת שמלות הערב, ששילבו בין צבעי השחור והזהב האלגנטיים. זה לא הפריע לשחקנית הצרפתייה איזבל הופר, לזמרת קיילי מינוג ולבעל הבית של בית האופנה, פרנסואה הנרי פינו, וזוגתו סלמה הייק, שישבו בשורה הראשונה, להריע לו ממושכות בסיום התצוגה.
בחזרה לפריז. את הבוקר פתחה המעצבת סטלה מקרטני בקולקציה אלגנטית ומפתיעה, שזכתה לקריאות תמיכה מאביה, סר פול מקרטני, שעודד אותה מהשורה הראשונה באולם. אוסף הפריטים שהציגה לקיץ הבא הינו קליל ומוצלח בהרבה מזה שהציגה לחורף הנוכחי. שמלות הסריג הקצרות שהוצגו במראה של "שמלה על שמלה" היו אווריריות במידה, ועם זאת יצרו סילואטה חזקה ומחמיאה.
כמדי עונה, גם הפעם העניקה מקרטני פרשנות חדשה לחליפת הטוקסידו; הפעם היא היתה לבנה, כשמתחתיה נלבשה חולצת משי מעוטרת רקמה לבנה. גם קבוצת הפריטים האפורים בלטה על המסלול, עם הצבע הנייטרלי והנכון מאוד לקיץ הבא.
כמה שעות מאוחר יותר, הבק סטייג' של בית האופנה קלואה (בית הגידול של מקרטני בעשור הקודם) המה אדם. אריזונה מיוז, הדוגמנית החמה של הרגע, חולפת על פני הצלמים בשמלה שחורה, בדרכה לאמנית האיפור שארלוט טילבורי מ-M.A.C, שבחרה העונה לשגר את הדוגמניות אל המסלול באיפור עדין וטבעי, הכולל מייק-אפ עדין, מסקרה ומעט גלוס. מי צריך יותר מזה בקיץ.
לאחר מספר תצוגות בהן הקהל נמס בכיסאות בשל החום הכבד ששרר באולמות, עשו קברניטי קלואה בחוכמה ופתחו את גג האוהל שהוצב בגני טולרי, כך שרוח נעימה חדרה פנימה, לצד קרני שמש משזפות שצרבו את היושבים בצדו השמאלי של אוהל. למרבה המזל, הייתי בצד הנכון. באופן אירוני, חדרו אל המסלול עלי שלכת ספורים, שהשתלבו היטב בצבעוניות שהציגה המנהלת הקריאטיבית החדשה של קלואה, המעצבת הצעירה קלייר ווייט קלר.
"הקולקציה עוצבה אחרי שצפיתי בנשים צעירות שמבלות בפסטיבלים, בנערות ברחוב ובתצלומים של צלם האופנה דיוויד ביילי, בכיכובן של אנג'ליקה יוסטון והדוגמנית מרי הלווין (שהיתה נשואה לביילי בשנות ה-70, א"י)", סיפרה קלר מאחורי הקלעים בסיום התצוגה.
צבעי הפודרה הפסטליים ששולבו בנגיעות קלות של ירוק וורוד בהיר, לצד רקמות הפרחים שעיטרו את חולצות הכותנה המכופתרות ואת המכנסיים הארוכים בגזרה הישרה, הוכיחו כי קלר מבינה את הרוח הנושבת ואת הלב המפעם בבית קלואה. קלר שמרה על סגנונו המזוהה של המותג, עם פריטים מנצחים ואלמותיים כמו מכנסי פנסים בגזרה רחבה ונוזלית, או וסטים גבריים שנלבשו עם מכנסונים קלים בצבעי פסטל. כל אלו יצרו יחד אוסף פריטים מרשים הנע על הציר הנשי-גברי באופן הרמוני. היתה זו ללא ספק אחת הקולקציות המרשימות בשבוע האופנה הנוכחי, ויריית פתיחה מדויקת ומעניינת עבור קלר עצמה.
גם הקולקציה שהציגה ונסה ברונו שהוצגה שעתיים לאחר מכן ודאי תתחבב על נשים מסביב לעולם, אולם נעדרו ממנה אותם עידון והרמוניה שנצפו בקלואה. החיבורים שעשתה ברונו בין סרטי כסף נוצצים להדפסי פרחים היו חביבים במידה, אך מרבית הקולקציה היתה מאכזבת, ונראתה קיטשית וחסרה עוקץ שיקפיץ אותה מהמקום המתקתק עד מיאוס. בדיוק כמו ענני הבושם החדש שהשיקה ברונו עם חברת הקוסמטיקה ביותרם, אשר חולק למוזמנים והוזלף לכל עבר בחלל התצוגה, כאילו לא סבלנו מספיק מהחום הכבד.
נותרו יומיים אחרונים לשבוע האופנה הפריזאי שמתקשה להתניע אבל מתחיל לצבור תאוצה מיום ליום. אטיטיוד, לעומת זאת, לא חסר באוהלים הצפופים. אתמול אחר הצהריים, למשל, צייץ בטוויטר עורך האופנה דרק בלסברג שישב בשורה השנייה בתצוגת האופנה של קלואה: "השורה השלישית היא השורה הראשונה של אנשים שלא אכפת לי מהם. שבוע האופנה בפריז נהיה ביצ'י". מזל שיום כיפור בפתח.