הבוגרת: רונית יודקביץ' למאוזנר
שלוש שנים חלפו מאז הובילה רונית יודקביץ' את קמפיין חורף 2008-2009 של מעצבת האופנה מאיה נגרי, והעונה חוזרת דוגמנית העבר בת ה-46 לזירה בקמפיין החדש של חברת מאוזנר. זוהי בחירה נבונה של המותג, הפונה לנשים בגילאי 40 ומעלה, ובשבילנו זו הזדמנות מצוינת לחזות באמא הסקסית, שהחלה לדגמן בגיל 14 והוכיחה בעשור האחרון גם כישרון משחק מרשים ומרגש ("אדמה משוגעת"). אחרי שחזינו בה בקהל של תצוגת האופנה האחרונה של קסטרו, נותר רק לאחל לכל הדוגמניות הישראליות שיתבגרו בחן רב כל כך.
המתקמבקת: קים איגלינסקי למאיה נגרי
אחרי הקמפיין האומלל שעשתה לרנואר ב-2003 נטשה קים איגלינסקי את החברה לטובת חיי נוחות והוראת יוגה בסן פרנסיסקו. בחודש שעבר היא נחתה בארץ לצילומי קמפיין החורף של מאיה נגרי, והזכירה לכולם שהיא עדיין אחת הדוגמניות היפות והוורסטיליות שיצאו מישראל. למרות שאפשר לראות עליה את השנים שעברו, המראה הביוני של איגלינסקי עדיין חביב עלינו במיוחד – גם בהשוואה לבנות דורה, עמית מכטינגר, שירז טל וגלית גוטמן.
הבת של: תמרה אהרוני ל-mlLY
ייחוס משפחתי, גוף עסיסי וחוש אופנתי הביאו את תמרה אהרוני בת ה-23 להוביל את mlLY, הקו החדש של ml לצעירות במידות גדולות. אהרוני אינה דוגמנית מיומנת, וגם לא כוכבת ריאליטי שרכבה על הפרסום כל הדרך אל הבנק – היא ההוכחה שמראה "בת השכן" הקלאסי והטבעי יכול להיות בדיוק מה שמותגי אופנה צעירים מחפשים.
הבן של: דן מור ל-Sketch
לשחקן דן מור יש ייחוס מרשים בעולם הדוגמנות הישראלית – הוא בנה של דוגמנית העבר פינצ'י מור, הרגליים של המדינה בשבילכם. מור ג'וניור, בשנות ה-30 לחייו, חי ועובד באוסטרליה, שם חוגגים על האפיל המסוקס והמהורהר שהוא מציג בו זמנית. לאחרונה ביקר בישראל לצילומי הסדרה "אחת אפס אפס" לצד עמוס תמם ואפרת דור, ועל הדרך הצטלם לקמפיין הגברים של המעצב יוסי קצב למותג Sketch. בנוף המשמים של פרזנטורים גברים בישראל (ע"ע יונתן ווגמן בעונה המי יודע כמה לקסטרו), עיניו החודרות של מור הן בהחלט המרענן הרשמי של סוף הקיץ.
ההסבה המקצועית: גילי מוסינזון ל-Celio
אומרים שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה. במקרה של גילי מוסינזון, זוהי מארינה מקסימיליאן בלומין, האישה הכי לוהטת בארץ והאחראית, יש להניח, לכך שזכה לקמפיין הראשון בחייו. כדורסלן, פלייבוי תל אביבי, בנו של הסופר המנוח יגאל מוסינזון ("חסמב"ה") וחתיך בפני עצמו, מוסינזון מככב בקמפיין של מותג בגדי הגברים סליו לצד שני חתיכים מקצועיים: הדוגמן עידן רול (בן זוגו של הראל סקעת) ופליט "הישרדות" טומי אלתגר. מבין שלושתם, דווקא פרצופו הלא מיופייף מדי של מוסינזון מספק את הסקס אפיל הנדרש לרענון המותג הכבוי.
הזוג המוזר: נועם פרוסט לחגית טסה
בשנה שפרצה לחיינו הספיקה נועם פרוסט בת ה-17 וחצי לבנות תדמית של דוגמנית מיוחדת ואיכותית. פרוסט היא בתה של דוגמנית העבר ענת בירן, ובגילה הצעיר היא מתנשאת לגובה של 1.80 מ'. בהתחשב ברזומה של קמפיינים למעצבות כנעמה בצלאל ופאולה ביאנקו, הקמפיין החדש לחגית טסה הפתיע אותנו במיוחד: מה לאופנה העממית של טסה עם המראה הקריר והמרוחק של פרוסט? תשובות יתקבלו בברכה.
ההריוניות: יעל גולדמן לרונן חן וגל גדות לקסטרו
בליטה באזור הבטן לא עצרה את יעל גולדמן וגל גדות מלהצטלם כדוגמניות למותגי אופנה ישראלים בולטים: גולדמן חזרה החורף להוביל את הקטלוג של רונן חן (לאחר שכיכבה בקמפיינים לעונות אביב-קיץ 2006 וסתיו-חורף 2006-2007 של המעצב), ואילו גדות מככבת כפרזנטורית הנצחית של קסטרו זו העונה השמינית. ולא, ההיריון לא עצר את תוכניותיהן. אז מי אמר שילדים זה לא שמחה?
המיתולוגית: נעמי קמפבל לז'יבנשי
רבות מהטופ מודלס של שנות ה-90 חוות לאחרונה עניין מחודש מצד תעשיית האופנה, אך הליהוק של נעמי קמפבל לקמפיין החורף המרהיב של ז'יבנשי הוא לא פחות ממבריק. הקמפיין, שבו מופיעות גם נטליה וודיאנובה וקירסטן מקמנאמי, מציג את הדוגמניות כיצורי כלאיים חייתיים – קונספט שרק מרוויח מהתדמית הפרועה של קמפבל, אשר כבר הוכיחה לא פעם כי מאחורי החזות של מלכת שבא מסתתרת כלבה חושפת שיניים.
העורכות: אנה דלו רוסו למייסי'ס וקארין רויטפלד לבארני'ס
עורכת ווג פריז לשעבר קארין רויטפלד לא חשבה פעמיים כשהיתה צריכה לבחור בפרזנטורית לבית הכלבו בארני'ס, לו היא משמשת כסטייליסטית ויועצת קריאטיבית. היא פשוט בחרה בעצמה, כשלצדה מככבים שני ילדיה וארסנל של דוגמניות על. עתה מתפרסם גם קמפיין בית הכלבו האמריקאי מייסי'ס, בכיכובה של עורכת האופנה של ווג יפן, אנה דלו רוסו. האם עורכות האופנה הן הדוגמניות החדשות? אנחנו בספק - כרגע נראה כי מדובר במחווה של התעשייה לעצמה. אבל מי יודע, אולי בקרוב נראה את אנה ווינטור עושה פוזות לבית הכלבו החביב עליה, ברגדורף גודמן.
הקטינות: אל פנינג למארק ג'ייקובס והיילי סטיינפלד למיו מיו
היילי סטיינפלד בת ה-14 וחצי ואל פנינג בת ה-13 וחצי עוררו לאחרונה שערורייה בתעשיית האופנה, כשנבחרו להוביל את הקמפיינים של בתי האופנה המובילים מיו מיו ומארק ג'ייקובס, בהתאמה. ולא מדובר כאן על קו חדש לנערות, כי אם על קולקציות הנשים של המותגים. אם זה לא מספיק, מגזין Love האופנתי גם בחר בשתיים לשערי גיליון החורף שלו, וכך הוכיח סופית כי מדובר בטרנד עונתי שהולך ותופס תאוצה, על אפם ועל חמתם של המצקצקים.