>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
הצד שלה: הדס שואף התפעלה מקולקציית הנשים
קסטרו, כידוע, רוצים לשדר עדכניות, חיוניות ורוח צעירה המשלבת זוהר בינלאומי עם ייחודיות מקומית. הם משקיעים בכך משאבים רבים, שלא תמיד מופנים למקום הנכון. אך מפגן הכוח שנערך אמש בתצוגת הקולקציה של הרשת לחורף הוכיח לראשונה כי הם יכולים גם להגשים את שאיפותיהם הגרנדיוזיות. הפעם, ללא ספק, הם הצליחו.
קסטרו דאגו לכל המרכיבים הנכונים: מסלול הליכה שחור ובוהק, תאורת ספוטים מדויקת והופעה חיה של להקת TYP של עברי לידר ויונתן גולדשטיין. את התצוגה פתחה גל גדות עם בטן הריונית קטנטנה, לבושה בשמלת מקסי בצבע פטרול עם שסע עמוק בקדמתה. שמלה זו נתנה את הטון לקבוצת הבגדים הראשונה – אחריה עלו דוגמניות לבושות בצבעים עמוקים של צהוב, חרדל, חמרה וכחול. לראשונה, קולקציית הנשים של קסטרו נראתה עדכנית ולא מאובקת.
גם הסטיילינג היה מוצלח: תסרוקות משוחררות ומעט נפוחות, איפור מעושן בסגנון שנות ה-70 וכובעי לבד רחבי שוליים שהתאימו במיוחד לחליפת קטיפה של מכנסיים מתרחבים מעט ובלייזר מהודק בסגנון שהיה מזוהה עם בית האופנה האנגלי האיקוני ביבה. בסך הכול, התצוגה יצרה רושם של קולקציית חורף נעימה וחסרת מאמץ, שלא היתה מביישת אף רשת אופנה בחו"ל. עם זאת, אי אפשר לדבר על מקוריות. מעיל צמר כתום עם כותפות קטנות נראה כאילו עוצב בדמותו של מעיל שהוצג בקולקציה של ברברי, שמלות המקסי המתנפנפות ומעיל השמלה מעור הזכירו מאוד פריטים מתצוגת האופנה של גוצ'י, ושמלת מיני צבעונית בסגנון שנות ה-70 שאבה ללא ספק השראה מהקולקציה של פראדה. אך לזכותם של מעצבי קסטרו יש לומר כי הם איגדו את כל ההשראות הללו לקולקציה הרמונית – הישג מרשים בפני עצמו.
פריטי העור היו מדויקים במיוחד, וכללו חצאיות עפרון צבעוניות, חצאית מקסי עתירת קפלים, מעילי שמלה מהודקי מותן וכתפיים, ומכנסי עור קרובים לגוף עם קפלים קטנטנים מתחת לחגורה. גם האוברולים מכותנה קלילה בגזרת אוברסייז ושמלות המקסי היו מהצלחות הקולקציה. אך בעוד חצאיות המקסי – ובעיקר חצאית הטאפט האפורה וחצאית השיפון בגוון קרם עם נקודות שחורות, היו רכות ומלטפות בדיוק במידה הנכונה, השמלה הלבנה שאיתה סגרה גל גדות את התצוגה העיבה על הקולקציה כולה. לאחר כל הפריטים המוצלחים עלתה גדות היפה בשמלה ארוכה עם מחשוף וי עמוק וכיווצים באזור הבטן, שנתפרה מבד זול למראה והיתה הפריט הגרוע ביותר בתצוגה. שמלה זו כאילו אמרה: קסטרו בהחלט השתפרו, אבל יש להם עוד כברת דרך לעבור.
הצד שלו: איתי יעקב התאכזב מקולקציית הגברים
קברניטי קסטרו לא שיערו שקמפיין הקיץ הנוכחי של החברה, עם הסלוגן "צאו להפגין אהבה ברחובות", יתיישב בול עם 300 אלף הישראלים שיצאו להפגין חזית אחת של מחאה ברחבי הארץ.
קסטרו: סתיו חורף 2012-2011
אבל גם בקסטרו יודעים שמהפכות לא קורות ביום. תצוגת האופנה של הרשת לסתיו-חורף 2011-12 חשפה בדיוק את הפערים בין הסיסמאות שמפזרת החברה לאופן בו היא פועלת. בפתח דבריה בתחילת התצוגה ציינה הבעלים ומנכ"ל החברה אתי רוטר כי קסטרו היא גאווה ישראלית ומובילה עיצוב ישראלי. בפועל, תצוגת חורף 2011-12, שהיתה המושקעת ביותר של החברה בכל שנות קיומה, היתה הכול חוץ מישראלית.
באופן מצער, הצורך של מעצבי החברה לתרגם את הקולקציות של בתי האופנה הגדולים להמונים – בלט הרבה מעל לכל השואו הגדול והפריטים המוצלחים שנישאו על המסלול. והיו כאלה: נעלי ה-Red Wing במגוון צבעים שנעלו הדוגמנים בפתח התצוגה, התיישבו היטב עם המכנסיים הצרים שהסתיימו בקו הקרסוליים, למרות שמדובר במגמה שצמחה בעולם כבר בחורף הקודם. מוצלחים היו גם מעילי הניילון הצבעוניים, ששולבו עם מכנסי ג'ינס וסריגים דקים בגווני אבן ובז', אשר הוסיפו רעננות ביחס לטון האירופאי הכבד של פריטים כמו חליפת קטיפה לגברים בצבע יין ובגזרה קרובה לגוף, שנראתה קטנה בחצי מידה על הדוגמנים ושידרה חוסר נוחות.