צילום: אמיר יהל

מתקשים להתאפק מול מאכלים משמינים? נסו את הטריק הזה

הרחתי, שבעתי: מחקר חשף בני נוער אמריקאים לריחות של ג'אנק פוד ועוגיות וגילה: ההשתוקקות למזונות מפתים תחלוף אם רק תריחו אותם במשך זמן מסוים

החוקרים הציעו לפתח מטהרי אוויר בריחות של מזון כדי להילחם במגפת ההשמנה (צילום: Shutterstock)
החוקרים הציעו לפתח מטהרי אוויר בריחות של מזון כדי להילחם במגפת ההשמנה (צילום: Shutterstock)

ריח המאפים הבוקע מהקונדיטוריה ברחוב משגע אתכם? מחקר חדש מציע שבמקום לנסות לברוח מהריח המפתה או לעוט על המאפים המשמינים, כדאי דווקא לנצל אותו ולהריח את המזון במשך 90 שניות לפחות, כי כך החשק יבוא על סיפוקו בלי שתצטרכו להכניס משהו לפה ולשלם על כך מחיר קלורי.

 

תג מחיר: איך להתאפק מול צ'יפס מטוגן או עוגת שוקולד עשירה? >>

 

במחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Marketing Research, חשפו חוקרים עשרות בני נוער אמריקאים לריחות של מזונות מטוגנים, ג'אנק פוד ועוגיות, וכן לריחות של תותים ותפוחים, בקפיטריות של בתי ספר ובסופרמרקטים. נמצא כי אלה שהריחו את האופציות הלא בריאות נטו יותר להשתוקק אליהן. ואולם כאשר החשיפה נמשכה יותר משתי דקות, הם הפסיקו להשתוקק אליהן ובמקום זאת השתוקקו יותר דווקא לפירות.

 

תריחו אותי 90 שניות ותקבלו חשק לתפוח (צילום: Shutterstock)
    תריחו אותי 90 שניות ותקבלו חשק לתפוח(צילום: Shutterstock)
     

     

    לדברי החוקרים, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמוח אינו מבדיל בהכרח במקור ההנאה החושית, כלומר אם ההנאה מגיעה מאכילה או מהרחה של המזונות. בסיכום המחקר הם כתבו שהשימוש בריח יכול להיות כלי רב עוצמה נגד השתוקקות למזונות משמינים, ואף הציעו לפתח מטהרי אוויר בריחות של מזון כדי להילחם במגפת ההשמנה.

     

      הכל בראש: איך לגרום לאוכל להיות מתוק יותר בלי להוסיף טיפת סוכר:

       

      המדריך המקוצר לגסטרו-פיזיקה. הקליקו לכתבה (צילום: דן לב, סגנון: נועה קנריק)
      המדריך המקוצר לגסטרו-פיזיקה. הקליקו לכתבה (צילום: דן לב, סגנון: נועה קנריק)

       

       

      הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: אמיר יהל)
      הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: אמיר יהל)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד