צילום: אמיר יהל

תג מחיר: איך להתאפק מול צ'יפס מטוגן או עוגת שוקולד עשירה?

מחקר חדש שנערך במחלקה למדעי המוח באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב, מוכיח שציון המחיר הקלורי על מנה מפתה - מוריד באופן ניכר את החשק לאכול אותה

כשהמשתתפים צפו במנות עם הציון הקלורי נרשמה אצלם ירידה בפעילות של אזור במוח המכונה "מרכז העונג"  (צילום: S. Alemdar/GettyimagesIL)
כשהמשתתפים צפו במנות עם הציון הקלורי נרשמה אצלם ירידה בפעילות של אזור במוח המכונה "מרכז העונג" (צילום: S. Alemdar/GettyimagesIL)

מתקשים לעמוד בפני מנת צ'יפס מטוגן או עוגת שוקולד עשירה? כדאי שתשננו היטב את המחיר הקלורי שלהם ותצמידו אותו למנה שלפניכם – זה יוריד את החשק שלכם לאכול אותה. כך עולה ממחקר חדש שנערך במחלקה לפסיכולוגיה ומדעי המוח באוניברסיטת סטנפורד בארצות הברית.

 

איך נערך המחקר: המשתתפים התבקשו לצפות בתמונות של מנות עתירות קלוריות (המבורגר, צ'יפס, פיצה) ולדרג את מידת הרצון שלהם לאכול אותן בסולם בין 1 ל־4 (1: בכלל לא, 4: רוצים מאוד).

 

מחצית מהתמונות היו עם ציון קלורי של המנה ומחציתן ללא, ובמהלך הבדיקה סרקו החוקרים את מוחם של הנבדקים ב־fMRI כדי לבדוק אילו אזורים בו מגיבים בעת הצפייה בתמונה.

 

התוצאות: נמצא שכשהמשתתפים צפו במנות עם הציון הקלורי נרשמה אצלם ירידה בפעילות של אזור במוח בשם גרעין האקומבנס (מכונה גם "מרכז העונג"), שאחראי על תחושת הגמול שלנו, והם דיווחו על חוסר חשק לאכול אותן.

 

השורה התחתונה: הצמדה של המחיר הקלורי למנה משמינה ומפתה מפחיתה באופן ניכר את הרצון לאכול אותה.

 

     

    טיפ: עומדים מול קינוח מפתה? קפצו אגרופים ולחצו בחוזקה. מחקרים מצאו שמאמץ חזק של קבוצת שרירים או כיווץ קבוצת שרירים מחזקים את כוח הרצון ואת כוח העמידה בפני פיתויים.

     

    ייעוץ מקצועי: ד"ר ברוריה טל, "טל הבריאות, המרכז לתזונה נכונה"

     

     

    הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: אמיר יהל)
    הגיליון החדש של מגזין מנטה - עכשיו בדוכנים (צילום: אמיר יהל)
     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד