הבלוק באסטר של המוזיאונים: תערוכת האופנה של ווג במטרופוליטן

אנה ווינטור יכולה לפרוש כמנצחת. שלושה חודשים בלבד מפתיחת התערוכה בחסותה על אופנה וקתוליות, היא התמקמה במקום ה-3 ברשימת התערוכות הנצפות במוזיאון

איתי יעקב

|

26.08.18 | 10:56

מיליון מבקרים לא טועים. התערוכה "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי"  (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
מיליון מבקרים לא טועים. התערוכה "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי" (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
מבקשת "לבחון את יחסי הגומלין המתמשכים של עולם האופנה עם מנהגי הדת והמסורות הקתוליות" (צילום: AP)
מבקשת "לבחון את יחסי הגומלין המתמשכים של עולם האופנה עם מנהגי הדת והמסורות הקתוליות" (צילום: AP)
התערוכה הגדולה ביותר שאצר המכון לתלבושות של מוזיאון המטרופוליטן (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
התערוכה הגדולה ביותר שאצר המכון לתלבושות של מוזיאון המטרופוליטן (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)

כנראה שיש אלוהים. בסוף השבוע החולף חצתה תערוכת האופנה של מגזין ווג במטרופולין "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי" את המבקר המיליון, והתמקמה בראש רשימת תערוכות האופנה הנצפות ביותר בהיסטוריה של המכון לתלבושות של מוזיאון המטרופוליטן. התערוכה שברה שיא נוסף, כשהתמקמה במקום השלישי ברשימת התערוכות הנצפות ביותר של המוזיאון הניו יורקי ככלל, כשבמקום השני ניצבת התערוכה "המונה ליזה" מ-1963, עם 1,077,521 מבקרים, ובמקום הראשון, עם 1,360,000 מבקרים, שומרת על מקומה מאז 1978 התערוכה "האוצרות של תות ענח' אמון".

 

התערוכה מתפרשת על שטח כולל של כמעט 5,000 מ"ר (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
    התערוכה מתפרשת על שטח כולל של כמעט 5,000 מ"ר(צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)

     

    מתוך "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי" (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
      מתוך "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי"(צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)

       

      "גופים שמימיים", שנפתחה בחודש מאי במט גאלה המסורתית שעוררה הדים רבים, היא הגדולה ביותר שאצר המכון לתלבושות של המוזיאון, מאז החל להציג תערוכות בשנות ה-70, והיא צפויה להינעל ב-8 באוקטובר. בהנחה שקצב המבקרים בתערוכה יישמר, היא צפויה להדיח את המונה ליזה ממקומה הבטוח מזה 55 שנים, ואולי גם לעקוף את התערוכה על המלך הפרעוני, ששומרת על מקומה הראשון מזה 40 שנה.

       

      לצד פריטי לבוש מעוצבים של בתי אופנה כמו אלכסנדר מקווין, ורסאצ'ה וכריסטיאן דיור, התערוכה מציגה 40 פריטי לבוש, וכן כתרים ותכשיטים, גלימות ואביזרים של האפיפיור (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
        לצד פריטי לבוש מעוצבים של בתי אופנה כמו אלכסנדר מקווין, ורסאצ'ה וכריסטיאן דיור, התערוכה מציגה 40 פריטי לבוש, וכן כתרים ותכשיטים, גלימות ואביזרים של האפיפיור(צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)

         

        מתוך "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי" (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
          מתוך "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי"(צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)

           

          בניגוד לתערוכות המוקדשות למעצב אחד או לבית אופנה, "גופים שמימיים" מבקשת "לבחון את יחסי הגומלין המתמשכים של עולם האופנה עם מנהגי הדת והמסורות הקתוליות", כפי שהסביר אוצר התערוכה אנדרו בולטון במסיבת העיתונאים ביום הפתיחה.

           

          התמקמה בראש רשימת תערוכות האופנה הנצפות ביותר בהיסטוריה של המכון לתלבושות של מוזיאון המטרופוליטן (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
            התמקמה בראש רשימת תערוכות האופנה הנצפות ביותר בהיסטוריה של המכון לתלבושות של מוזיאון המטרופוליטן(צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)

             

            מתוך "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי" (צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)
              מתוך "גופים שמימיים: אופנה והדמיון הקתולי"(צילום: Jemal Countess/GettyimagesIL)

               

              התערוכה מתפרשת על שטח כולל של כמעט 5,000 מ"ר, ולצד פריטי לבוש מעוצבים של בתי אופנה כמו אלכסנדר מקווין, ורסאצ'ה וכריסטיאן דיור, היא מציגה 40 פריטי לבוש, וכן כתרים ותכשיטים, גלימות ואביזרים של האפיפיור, מהמאה ה-18 ועד תחילת המאה ה-21, שהושאלו לתערוכה על ידי הוותיקן. נראה כי מיליוני נוצרים טובים עשו דרכם למוזיאון כדי לצפות בבגדי האפיפיור ובמערכת היחסים בין אופנה לקתוליות. זאת, על רקע החשיפה בשבוע שעבר כי יותר מ-300 כמרים בפנסילבניה התעללו מינית בילדים במשך עשרות שנים, שלוותה בהתנצלות פומבית של האפיפיור.

               

              815,992 מבקרים. התערוכה "סין: מבעד למראה" (צילום: Slaven Vlasic/GettyimagesIL)
                815,992 מבקרים. התערוכה "סין: מבעד למראה"(צילום: Slaven Vlasic/GettyimagesIL)

                 

                661,059 מבקרים. התערוכה "אלכסנדר מקווין: יופי פראי" (צילום: Anthony Harvey/GettyimagesIL)
                  661,059 מבקרים. התערוכה "אלכסנדר מקווין: יופי פראי"(צילום: Anthony Harvey/GettyimagesIL)

                   

                  בתוך כך, מיליון המבקרים בתערוכה הם הוכחה נוספת למעמדן של תערוכות האופנה במוזיאונים. אלו הפכו בעשור החולף ל"בלוק באסטר" של מוזיאונים לאמנות ולעיצוב, אשר מתהדרים לפחות פעם בשנה, אם לא יותר, בתערוכת אופנה. ברשימת עשר התערוכות המובילות של המטרופוליטן ניתן למצוא את תערוכת האופנה מ-2015, "סין: מבעד למראה" עם 815,992 מבקרים (מקום 5), ואת התערוכה "אלכסנדר מקווין: יופי פראי" מ-2011, עם 661,059 מבקרים, שהודחה השנה ממקומה ה-9 למקום ה-11. גם בישראל אפשר לראות את ניצני המגמה, כשהשנה נפתחה במוזיאון ישראל בירושלים התערוכה "מקום לאופנה: מסע בעקבות הבגד הישראלי".

                   

                  ______________________________________________________

                   

                  ואיך הפך סרט נטול כוכבים לסנסציה החדשה של עולם האופנה?

                  הסרט שמשגע את עולם האופנה: קניות עם אסיאתים עשירים משוגעים. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: באדיבות Tulip Entertainment)
                  הסרט שמשגע את עולם האופנה: קניות עם אסיאתים עשירים משוגעים. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: באדיבות Tulip Entertainment)

                   

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד