השמש שיצאה הבוקר (שני) למרות האיומים על הסערה הגדולה, התאימה בדיוק ליום הצילומים של קולקציית אביב-קיץ 2015 של חברת קסטרו, שאיגדה את שלושת הפרזנטורים שלה – גל גדות, לירז דרור ועומר דרור. גדות, 29, שנמצאת בשבועות האחרונים בביקור ארוך מהרגיל בישראל, פוגשת אותנו בשמלת פרחים אביבית, רגע לפני שהיא מתעופפת בחזרה לארצות הברית להמשך העבודה על הסרט "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", שצפוי לעלות לאקרנים רק במרץ 2016.
עוד בערוץ האופנה
- הון-סגנון: איך מתלבשות הנשים החזקות בכלכלה הישראלית?
- חלום ליל קיץ: הקמפיינים המדוברים של תעשיית האופנה לעונה החמה
תחזית 2015: כל הדברים החמים שצפויים לקרות השנה
על הסרט עצמו היא עדיין לא יכולה לדבר, אבל גם ללא אזכור השם המפורש, נראה כי השנה האחרונה, זו שהעלתה אותה לכותרות גם בתקשורת הבינלאומית, היתה אחת המשמעותיות בחייה. "גיליתי על עצמי שאני סתגלנית ומאוד אחראית", היא אומרת. "יש לי גם תכונת אופי נוספת, שאני עושה לעצמי בילד-אפים ומכניסה את עצמי לסטרס נוראי, אבל מקבלת את זה יפה בסופו של דבר".
למשל?
"כשהתחלנו לנסוע הלוך ושוב ללוס אנג'לס, אני וירון (ורסנו, בעלה, א"י) אמרנו לעצמנו, ניסע לארבעה שבועות. נרצה להישאר – נישאר. נרצה לחזור – נחזור. זה היה up to us. אבל השנה, ברגע שאומרים לך שאתה מצלם פרויקט של שבעה חודשים, אתה פתאום מוצא שזה 'הארד קור'. אתה יודע ששבעה חודשים אתה לא הולך לראות את הבית. אז כל הזמן הייתי במעברים בין מקומות ודירות, געגועים למשפחה ולחברות. אבל גיליתי שבסופו של דבר, זה חרטא. אם אתה מרגיש טוב עם זה ואתה נהנה ממה שאתה עושה, אז זאת חוויה מדהימה לנו כמשפחה. כתא גרעיני".
את גם מאוד צעירה. עוד לא בת 30.
"זה כבר לא כזאת ילדה", היא צוחקת. "האמת שאני מבסוטה עם הגיל שלי. גם צצו לי השנה כמה שערות לבנות, כנראה מהסטרס. אבל אם אתה נמצא במקום טוב עם עצמך בחיים, הגיל הוא לא פקטור. וזה מה שחשוב".
גדות נראית מצוין, תודה ששאלתם. נראה כי האימונים הפיזיים שעברה לקראת תפקיד וונדר וומן גורמים לה להיראות מחוטבת מתמיד, מה שלא מזיק גם לקריירת הדוגמנות שלה כפרזנטורית של קסטרו כבר שבע שנים. כשהיא נשאלת על הקשר הארוך שלה עם החברה, אחד הוותיקים בתעשייה הישראלית, היא אומרת כי "קסטרו מרגיש לי כמו גאוות משפחה. אני באמת לא יכולה לחשוב על קמפיין אופנה אחר".
עם זאת, היום, כשהיא במעמד סלבריטאי גבוה בעולם ורגע לפני הפריצה כוונדר וומן, גדות מוכנה להודות שהיא מקבלת הצעות מחברות אופנה בינלאומיות. "כן, אבל לאט-לאט", היא בוררת את מילותיה בקפידה. "לא משהו שאני יכולה לדבר עליו עכשיו".
בקרוב יגיעו גם הכתבות והשערים של המגזינים הגדולים. כבר מדמיינת את עצמך על השער בווג?
"שער בווג או בכל מגזין אחר פחות מדבר אליי. אני גם לא מהבנות שיושבות וקוראות מרי קלייר ו-ווג. המגזין היחיד שאני אוהבת זה אינטרוויו, כי הוא יותר אדג'י ויש מה לקרוא בו. השערים והפרסום זה ה'סייד אפקט'. יהיו שערים – סבבה. לא יהיו שערים – גם בסדר גמור. מה שמעניין אותי זה נטו עבודה".
בשנה הקרובה יגיעו לקולנוע שני סרטים נוספים בכיכובה של גדות: Criminal של הבמאי הישראלי אריאל ורומן, בו היא משחקת לצד ראיין ריינולדס וגארי אולדמן, ו-Triple Nine, בו היא מופיעה לצדה של קייט ווינסלט. "המפגש עם קייט היה מדהים. היה בינינו קראש מטורף. בכינו כשנפרדנו", מספרת גדות. "באנו ל-10 ימי עבודה אינטנסיביים מאוד באטלנטה, וגיליתי שחקנית מדהימה. אני עובדת עם הרבה אנשים שזכו באוסקר, וקייט היא הראשונה שכאילו גדלתי עליה, 'טיטאניק' וזה, ושמחתי לגלות שהיא הכי בגובה העיניים. היא אדם מתוק ומשתף, שגרמה לי כל הזמן להרגיש בנוח על סט הצילומים".
על מה דיברתן?
"יש בינינו הרבה דברים משותפים כמו נסיעות ארוכות, אמהות וקריירה, ואיך משלבים הכול יחד. הטיפ היחידי שהיא נתנה לי, ולקחתי אותו לחיים, זה שבמקצוע שלנו אין נוסחה קבועה. הבעיה בעבודה שלי זה לא שאני עובדת במשרד עורכי דין ויש לי שגרה. בשנה הבאה אני פחות או יותר יודעת מה יהיה איתי, אבל אני לא יודעת מה יהיה איתי בעוד שנתיים".
איך באמת משלבים אמהות וקריירה? את לוקחת איתך את אלמה לסטים?
"רק לימים מאוד רגועים. אלמה תמיד עפה על שולחן הממתקים. רק תביא לה ממתקים, והיא מבסוטה. זה גם נותן המון לילד שהוא רואה עולם ומבין שפות ונהיה סתגלן. זה מוציא ממנו תכונות אופי, שהוא לא היה מפתח באופן רגיל. וחמסה, טפו, זה מדהים".
יש מחשבות לעקור מישראל ולבסס חיים בארצות הברית?
"אנחנו כל הזמן מתחבטים עם עצמנו אם לעבור ללוס אנג'לס או ניו יורק, כי הטיסות קשות. אבל אם אני אצלם פרויקט ברומניה או באוסטרליה, אז כבר אין משמעות איפה אני חיה. לכן אני מעדיפה שהבסיס שלי יהיה פה. כדי להתגבר על הגעגועים, המשפחה מגיעה לבקר אותנו הרבה ועושים הרבה שיחות 'פייס טיים'".
לצד החשיפה הגדולה שלה השנה, נאלצה גדות לגלות גם את הצד הפחות זוהר של המקצוע. במסגרת מבצע צוק איתן, היא פרסמה תמונה שלה עם בתה אלמה, מדליקה נרות שבת ותומכת בחיילי צה"ל. חלק מהגולשים ברשתות החברתיות אהבו פחות את המחווה הפטריוטית של גדות, ובאינדפנדט הבריטי אף בחרו בכותרת פופוליסטית של "וונדר וומן תומכת בצה"ל".
"אני מרגישה שזה לא המקום שלי להיכנס לפוליטיקה"', היא אומרת השבוע. "גם כי הידע שלי לא באמת מעמיק, וגם כי אני שחקנית והאג'נדה שלי צריכה להיות משחק ולא פוליטיקה. בזמן המלחמה היינו במישיגן, והתחושה הזאת, שאתה רואה טלוויזיה ומדבר עם חברים, וכל הזמן יש אזעקות וחיילים נהרגים – זה נורא. לא יכולתי לשבת בשקט ולא להגיד משהו. בנוסף, אתה נחשף למדיה מאוד מגמתית, אתה רואה חדשות ואנחנו נראים נורא. לכן היה לי חשוב לשתף ולתמוך".
איך הגיבו לזה הסוכנים שלך בארץ ובחו"ל?
"כולם תמכו. כולם הבינו".
השנה יצא סרט ישראלי בכיכובך, "שושנה חלוץ מרכזי", והביקורות לא היו כל כך מפרגנות כלפייך. אורי קליין, למשל, כתב שההבעה שלך חסרת מבע וש"גדות משמשת אך ורק תפאורה בסרט". הוא גם ציין כי הצילום החפיץ אותך יותר מפעם אחת.
"'שושנה חלוץ מרכזי' לא היה סרט אמנותי אלא סרט פופקורן להמונים, אז לא היו לי ציפיות לצאת מרגשת או קורעת לב. הוא יצא בזמן מלחמה, ועשה טוב בקופות. לגבי סרטים וה-Say שלי – תראה, פעם לא היה לי Say על הסט: או שהייתי עושה את הפרויקט, או לא. אבל אני אתן לך דוגמה, ב'מהיר ועצבני 5' יש סצנה שאני מורידה את הסרונג ונשארת עם ביקיני ועושה את הסצנה. במקור, היא נכתבה כשאני כבר בביקיני, ואז אני מורידה את החלק העליון ומצלמים אותי טופלס מהגב. הלכתי לבמאי ואמרתי לו שאני חושבת שזאת טעות וזה חרא של מודל לחיקוי לבנות, ובאמת שינו את זה. היום אני לא נגד עירום. אין לי גם אג'נדה מוסדרת בנושא. אם זה מתאים – אז עושים, ואם לא מתאים – לא עושים. כל עוד יש דיאלוג עם הבמאי והטיעון שאני מביאה הוא רלוונטי, מקבלים את זה. ואם לא מקבלים את זה, אז זה up to me אם לעשות את זה או לא".