קולקציות החורף עוד תלויות על הקולבים בחנויות, אבל במותגי האופנה כבר מציגים את הקמפיינים לקיץ הבא. טרנד הפרזנטורים המפתיעים שליווה את הסתיו ממשיך גם לעונה החמה, עם קים קרדשיאן וקניה ווסט בבלמן, ג'וליה רוברטס בז'יבנשי וניקי מינאז' ברוברטו קוואלי. בניגוד לעונות קודמות, בתי האופנה בחרו הפעם להודיע על המינויים החדשים באמצעות הרשתות החברתיות: קרדשיאן חשפה תמונה ראשונה מתוך הקמפיין בחשבון האינסטגרם שלה, וכך עשו גם ריקרדו טישי בז'יבנשי ודולצ'ה אנד גבאנה. בדרך זו יכול העולם כולו להכיר מקרוב את הפנים החדשות והקמפיינים הבולטים של העונה, עוד בטרם הגיעו לחנויות גיליונות ינואר ופברואר של מגזיני האופנה. אספנו את עשרת הקמפיינים המדוברים של קיץ 2015. הבגדים, לעומת זאת, יגיעו לחנויות רק בחודש הבא.
עוד בערוץ האופנה
- תחזית 2015: כל הדברים החמים שצפויים לקרות השנה
- חבורה לא סודית בהחלט: הקליקות הכי אופנתיות באינסטגרם
- רגעי האופנה הגדולים של 2014 בעולם הפרסום
הזוגי: קים קרדשיאן וקניה ווסט בקמפיין ראשון לבלמן
היתה זו רק שאלה של זמן עד שקניה ווסט וקים קרדשיאן ימנפו את הזוגיות שלהם לקמפיין משותף. ובמילים אחרות, ישלשלו עוד כסף לחשבון הבנק. אחרי חתונה מדוברת, שער מפורסם לא פחות לווג אמריקה וכותרות על בסיס יומי, הזוג הנוצץ נחת בקמפיין החדש של בלמן והחליף את הפרזנטורית הקודמת של המותג – ריהאנה, שעזבה לטובת תפקיד נחשק בפומה. למרות הדימוי הטראשי של הזוג, בלמן הצליחו ליצור קמפיין ראוי המציג את ווסט וקרדשיאן באור אופנתי ואפילו מסתורי, אם תרצו. ובעיקר, לבושים.
בלמן לא הסתפקו רק בקניה וקים, וגייסו העונה שורה של תותחים. בתמונות אחרות מקמפיין אביב-קיץ 2015 נראית קבוצה של דוגמניות בכירות הכוללת את אדריאנה לימה, איזבלי פונטנה, קריסטה קובר, ג'ואן סמולס ורוזי הנטינגטון וויטלי. חמש הדוגמניות צולמו יחד בשורה של פעילויות חברתיות, כמו צפייה בטלוויזיה, זלילת המבורגרים ואפילו ריקוד חושני על גבול האלים. נשאיר לדמיון שלכם להחליט מה מאלו מציאותית יותר, ומה פחות.
המפתיע: ג'וליה רוברטס עושה את ז'יבנשי
ללא ספק, הפתעת העונה. ג'וליה רוברטס מופיעה בקמפיין החדש של ז'יבנשי בתצלומי שחור-לבן עליהם הופקדו מרט אלאס ומרקוס פיגוט, כשלצדה שורה של דוגמניות צעירות כמו אימן המאם וסטלה לוצ'יה. כמו בבלמן, גם כאן יצרו במותג הפרד ומשול: בעוד רוברטס זכתה לצילומי סטודיו אלגנטיים לבושה בחליפת טוקסידו שחורה, את המראה החייתי והסקסי השאירו לדוגמניות המקצועיות. אלו צולמו במה שנראה כמו לב יער, על רקע אופנוע הארלי דיווידסון שחור ובליווי מגפי רכיבה גבוהים ומראה מחוספס. ברווח שבין הניגודים האלו אפשר לזהות את הכיוון שאליו צועד בית האופנה. מצד אחד, ז'יבנשי מבקש להיות מזוהה כמותג מוביל אופנתית עם דוגמניות לוהטות ושפה עיצובית עכשווית; ומנגד, הוא קורץ ללקוחות בוגרות ו"אמיתיות", שרואות ברוברטס דמות נגישה ורהוטה שאופנה היא רק חלק קטן מאישיותה, ולא הדבר המרכזי.
הצבעוני: פלמנקו וסבתות מדרום ספרד אצל דולצ'ה & גבאנה
הצבעים והריחות של דרום ספרד מככבים בקמפיין החדש של בית האופנה האיטלקי דולצ'ה אנד גבאנה, שיצר לקיץ שורה של תצלומים וסרטון וידיאו מרענן עם הרבה קריאות "הולה", ריקודי פלמנקו ושלוש סבתות ספרדיות לבושות שחורים, שכאילו נשלפו מהסרט "לחזור" של פדרו אלמודובר. זו לא הפעם הראשונה שדולצ'ה אנד גבאנה מוצאים השראה במורשת אופנתית ים תיכונית. לפני ארבע שנים הם צילמו את מדונה כמאמא איטלקייה כפרית, וגם הקולקציות האחרונות בעיצובם טעונות בשפה המשלבת בין קיטש לאלמנטים דתיים מהנצרות.
באמצעות הקמפיין מבקשים שני המעצבים להרחיב את מנעד הנשיות והגילאים בתעשיית האופנה, כפי שניתן להתרשם מההודעה לעיתונות שפרסמו בנוגע לבחירה להציב בלב הקמפיין שלוש נשים מבוגרות: "צחוקה של אישה בכל גיל הוא צליל נרדף ליופי טהור". עם זאת, האג'נדה לא מצליחה באמת לשכנע. הנשים המבוגרות שבתצלומים אינן דוגמניות ואינן לבושות בבגדי הקולקציה. הן מופיעות לצד דוגמניות כביאנקה בלטי ואירינה שפירובה כסוג של גימיק, רקע אקזוטי לצילומים.
המחאתי: בלאק איז ביוטיפול – נעמי קמפבל וג'ורדן דאן בברברי
בשנה האחרונה פעילות הדוגמניות נעמי קמפבל וג'ורדן דאן בקמפיין פנים-תעשייתי חשוב, הקורא לנראות של דוגמניות שחורות בקמפיינים ותצוגות אופנה. לשם השוואה, מתוך 611 שערי מגזינים בינלאומיים לאופנה שיצאו השנה, רק על 44 כיכבו דוגמניות שחורות. גם באנגליה, שדה הפעילות המרכזי של קמפבל את דאן, מפרגנים פחות לדוגמניות שחורות. דאן הופיעה ב-2008 בפעם הראשונה והאחרונה על שער ווג הבריטי כשלצדה שתי דוגמניות לבנות, וקמפבל עשתה זאת בפעם האחרונה ב-2002. לעומת זאת, הנראות שלהן בקמפיינים גוברת, והעונה שכר את שירותיהן בית האופנה הבריטי ברברי – לו הצטלמו השתיים בעבר בנפרד: קמפבל ב-2001, דאן לסירוגין מאז קיץ 2011. הבחירה בשתיהן כמובילות קמפיין הקיץ היא הצהרה חשובה שמגיעה מבית אופנה בולט שלא חושש להביע עמדה פוליטית, ועל הדרך, מנכס לעצמו שני דורות של דוגמניות שחורות בתצלום אחד.
המאולץ: מדונה חוזרת לוורסאצ'ה
מסע יחסי הציבור של מדונה, שהוציאה בשבוע שעבר שישה שירים מתוך אלבומה החדש, לא עוצר בתחנות הרדיו. הקיץ חוזרת מלכת הפופ להוביל את הקמפיין של ורסאצ'ה בפעם הרביעית, ובכך מדיחה מתפקיד הפרזנטורית את ליידי גאגא, היריבה המקצועית הגדולה שלה כיום. בתצלומים של מרקוס פיגוט ומרט אלאס, קשה לומר שמדונה נראית במיטבה. תנועות הגוף המפותלות יחד עם המבט הסתום בעיניים, יוצרים שורה של דימויים מאולצים, שחסרים את המרכיבים החשובים ביותר לתצלום אופנה מוצלח: נינוחות וקוליות. את אלו, לצערנו, מדונה לא הצליחה לייצר באף אחד מהצילומים.
המעודן: ניקי מינאז' אלגנטית ברוברטו קוואלי
על פי התמונות החדשות של ניקי מינאז' בקמפיין הקיץ של רוברטו קוואלי, קשה להאמין כי המצולמת עמדה בשנה האחרונה במרכז שערורייה אופנתית לאחר שחשפה את ישבנה ונענעה אותו בקליפ לשיר "אנקונדה". האם מדובר במיתוג מחודש או בדרישות הלקוח? בקוואלי לא חשפו את הסיבות לבחירתה של מינאז', כך שאין אלא להתפלא על ההחלטה לקחת כוכבת היפ הופ ולביית אותה מול המצלמה, באופן המנטרל את הסקס אפיל והתשוקה המזוהה איתה. צלם האופנה פרנצ'סקו קארוציני ניסה לייצר מראה רך ורומנטי, והעמיד את מינאז' עם קארה נפרטיטי שחור, לבושה שמלות ערב מודפסות על רקעים במראה צבעוני מתחלף, שנראים כמו שקיעה בלב מדבר. בשורה של תמונות נוספות, השכיב אותה קאורציני על שטיח פרווה מצועצע לבושה בשמלות קוקטייל, כשישבנה המדובר ניצב כמו דיונת חול המשתלבת ברקע הצילום.
הסקסי: נעמי קמפבל מתפשטת לאג'נט פרובוקטור
קמפיין מדובר נוסף בכיכובה של נעמי קמפבל מגיע מכיוונו של מותג הלנז'רי אג'נט פרובוקטור, ובו מוכיחה הדוגמנית כי בעזרת לא מעט פוטושופ, היא עדיין מחזיקה בגוף מושלם. הקמפיין כולל לא מעט קלישאות המכוונות לפנטזיה הגברית: קמפבל בגינה מחזיקה את חפירה כשלגופה חזייה וביריות ורודות, קמפבל במוסך רכונה על מכונית, ותמונה נוספת שבה היא מחזיקה זוג אזיקים ושוט מעור. מקוריות היא לא שם המשחק כאן, אבל התוצאה הסופית מהודקת ויכולה לעטר בכבוד קירות מוסכים. עבור קמפבל, מדובר בניצחון נוסף על חוקי הכבידה.
המתקמבק: ג'מה וורד חוזרת לפראדה
עשור בדיוק לאחר שהופיעה בקמפיין אביב-קיץ 2005 של בית האופנה האיטלקי פראדה, הדוגמנית ג'מה וורד חוזרת הביתה. היתה זו בעלת המותג, מיוצ'ה פראדה, שמינפה את הקריירה של הדוגמנית האוסטרלית הצעירה, אז רק בת 16, לסנסציה בינלאומית. את הצעדים הראשונים לקראת הקאמבק המדובר עשתה וורד בספטמבר האחרון, כשפתחה את התצוגה של בית האופנה. מאז הספיקה להצטלם לקמפיין של מותג אוסטרלי בגודל בינוני, אך הקמפיין החדש של פראדה צפוי להחזיר אותה לאור הזרקורים. בתצלומים שיצר סטיבן מייזל בשחור-לבן ניצבת וורד בשמלת ערב של המותג ומציגה רזון שברירי. אנחנו כבר סקרנים לראות איזה קמפיינים נוספים היא מבשלת בקדירה.
הפריזאי: ג'יזל בונדשן יחפה בשאנל
לאחר תצוגה שהסתיימה עם "הפגנה" פמיניסטית, היינו מצפים שקמפיין הקיץ של בית האופנה שאנל ימשיך את רוח המחאה שיצר לפני פחות משלושה חודשים. אלא שבמקום למצוא את סימון דה בובואר מסניפה את ריחו של שאנל 5, קיבלנו קמפיין קיץ בכיכובה של ג'יזל בונדשן בטיול לילי ברחובות פריז. קרל לגרפלד, מעצב הבית שגם אחראי על צילום הקמפיין, הציב את בונדשן בנקודות ציון מפורסמות בפריז כמו גשר המנעולים, קפה דה פלור וגדות הסיין, כשהיא פוסעת יחפה וסהרורית בעיר האורות. המראה הרומנטי של בונדשן בקמפיין גורם לה להיראות מלאכותית פחות מבדרך כלל, ועל כך זכאי לגרפלד לנקודות זכות. עם זאת, אנחנו מרגישים שהבדיחה כאן היא קצת עלינו. הרי למה שמישהי תלך יחפה בבגדים שעולים אלפי יורו לפריט? ואת מי מנסה לגרפלד להרשים במראה ההיפי-יוקרתי הזה? את הלקוחות הסנוביות של שאנל שיעדיפו לכרות לעצמן רגל מאשר לצעוד על המדרכות המלוכלכות של פריז יחפות? או שזו בכלל ההצהרה הפמיניסטית הסמויה: את הכי יפה כשנוח לך. וכשאת יחפה. ועשירה.
הקבוצתי: ג'ניפר קונלי, ג'ין קמפבל ופרייה בהה אריקסן בלואי ויטון
קמפיין החורף של לואי ויטון יצר תקדים בבתי האופנה, כאשר הופקד בידי שלושה צלמים שונים: אנני לייבוביץ', ברוס וובר ויורגן טלר. מעצב הבית ניקולא גסקייה בחר גם העונה להפקיד את הקמפיין בידי השלושה, עם רענון קל בגזרת הדוגמניות והפרזנטוריות. את שרלוט גינזבורג החליפה השחקנית ג'ניפר קונלי, המוזה הוותיקה של המעצב עוד מימי בלנסיאגה, לצד הדוגמניות ג'ין קמפבל ופרייה בהה אריקסן, שכיכבו גם בקמפיין הקודם.
גסקייה חשף את השלוש בחשבון האינסטגרם הפרטי שלו, עניין של 120 אלף עוקבים, ולא דרך חשבון האינסטגרם של לואי ויטון, המונה למעלה מ-3.6 מיליון עוקבים. זה הספיק כדי לייצר באז בתעשיית האופנה ולעורר ציפיות בקרב הגולשים לקראת הקמפיין המלא.