פרזנטורים מפתיעים שחצו את הקווים מהבמה אל קמפיינים אופנתיים, קליפים מסוגננים, חתונות בלתי נשכחות, מהפכים אופנתיים וריהאנה אחת שלא מפסיקה למתג את עצמה – שנת 2014 ראתה רשימה ארוכה של כוכבים מוזיקליים שפלרטטו עם תעשיית האופנה. אספנו את רגעי האופנה הגדולים של השנה החולפת בתחום המוזיקה. כתבה ראשונה בסדרת סופשנה.
עוד בערוץ האופנה
- מבצע סופשנה: כל רגעי האופנה הגדולים של 2014
- אני פה בגלל אחותי: האחיות הקטנות שכבשו השנה את עולם הדוגמנות
- חבורה לא סודית בהחלט: הקליקות הכי אופנתיות באינסטגרם
עונת החתונות: קניה ווסט מול סולאנג' נואלס
על תואר חתונת השנה של 2014 התמודד עד לאחרונה רק זוג אחד: המוזיקאי קניה ווסט וכוכבת הריאליטי קים קרדשיאן . אבל אז הגיעה סולאנג' נואלס, האחות של, והשוותה לתיקו. ווסט את קרדשיאן פמפמו בתקשורת את חתונתם במשך תקופה ארוכה כאירוע תרבותי מכונן. זה התחיל בשער מפתיע של מגזין ווג אמריקה שראה אור באפריל השנה, בו הופיע ווסט בטוקסידו וקרדשיאן בשמלת כלה, והמשיך בחתונה שנמתחה על פני סוף שבוע ארוך בשלהי מאי וכללה ארוחת ערב חגיגית בארמון ורסאי בצרפת וטקס במצודת בלוודרה, טירה עתיקה מהמאה ה-16 הממוקמת על גבעה שקטה בפירנצה. את הבגדים שלבשו השניים עיצב באופן אישי חברם הטוב, מעצב האופנה ריקרדו טישי מבית ז'יבנשי, שאף דאג לתפור דגם מוקטן של שמלת הכלה לבתם של הזוג, נורת' ווסט. הקלישאה כי כסף אינו קונה סטייל מעולם לא היתה מדויקת יותר, כפי שניתן היה לראות בתמונות שזלגו מהאירוע היומרני ועתיר המוזמנים.
חצי שנה מאוחר יותר החליפו נדרים סולאנג' נואלס ובן זוגה, במאי הקליפים אלן פרגוסון, לעיני 100 מוזמנים בלבד בניו אורלינס. נואלס החליפה שלוש מערכות לבוש, שכל אחת מהן היתה מוצלחת יותר מקודמתה. את מפגן הסטייל פתחה נואלס כשהגיעה לטקס רכובה על אופניים בעיטור פרחים לבנים ולבושה בחליפת אוברול בצבע שמנת של סטפן רולנד, עם מחשוף קדמי עמוק ושכמייה תואמת שכיסתה אותה כמו גיבורת על. בטקס עצמו לבשה שמלת מקסי לבנה בעיצובו של הומברטו ליאון לקנזו, ואת ידיה עיטרו צמידי זהב רחבים. לארוחה ולריקודים עברה לאאוטפיט שלישי, גם הוא בעיצובו של רולנד: אוברול לבן עם גלימה ארוכה ומחשוף מלבני, שעל פי אתרי הרכילות, פגם בתחושת הביטחון שלה על רחבת הריקודים. פרגוסון, לעומתה, הסתפק בחליפה לבנה של לנוון.
ישראל על המפה: ליידי גאגא לובשת שמלה של אלון ליבנה על הבמה
בספטמבר האחרון הגיעה הזמרת ליידי גאגא לישראל בפעם השנייה, על רקע קריאות השמחה על עדת מעריציה, המפלצות. בין שלל התלבושות המרהיבות שהחליפה על הבמה, הופתע הקהל לגלות גם שמלת ערב שיצר המעצב הישראלי אלון ליבנה. כפי שדיווחנו ב-Xnet, שעות ספורות לפני ההופעה נקרא ליבנה לפגוש את הזמרת, שנזקקה לשמלת ערב לביצוע הדואט שלה עם טוני בנט, עליו הוחלט רק באותו היום. לאחר שכבר הלביש אותה קודם למספר אירועים וטקסים, ליבנה היה הבחירה הטבעית של גאגא. בהחלט סיבה למסיבה.
AS IF: איגי אזליה חוזרת ל"קלולס"
הזמרת האוסטרלית איגי אזליה מקבלת ציון לשבח על פריצתה הגדולה לתחום המוזיקה ועל הקליפ האופנתי ביותר של השנה. לטובת השיר Fancy החליטה אזליה להפיח חיים בסרט הקולנוע "קלולס" ויצרה מחווה אופנתית לדמות שבמרכזו, שר הורוביץ. הרטרו לשנות ה-90 הפך בשנה האחרונה לטרנד אופנתי בולט, והבחירה של אזליה לחזור אל אחד הסרטים האיקוניים של אותו עשור הצליחה ליצור חיבור לא מתאמץ בין אופנה למוזיקה והביאה לה למעלה מ-400 מיליון צפיות ביוטיוב.
לא בובה של אף אחד: רד אורבך הופך לפרזנטור
הבחירה במוזיקאים כמובילי קמפיינים של חברות אופנה בישראל אינה המצאה חדשה. השנה ראינו את נינט טייב בקמפיין של דלתא וקרן פלס בקמפיין של זברה, אך מי שגנב את ההצגה וגרף את כל מחיאות הכפיים על הליהוק המבריק של השנה, הוא רד אורבך מרד בנד. אורבך, בובה סגולה ושעירה עם פה מלוכלך ואפס טאקט, נבחר כפרזנטור גברי לצדה של בר רפאלי בקמפיין של חברת הודיס. השניים מככבים יחד בהצלחה כבר שתי עונות, ולמרות שמדובר בגימיק – בינתיים הוא מצליח לעורר בנו ציפייה לראות מה מתכננים בחברה בעונה הבאה.
מי שמביט בי מאחור: ניקי מינאז' וחברות מנענעות את הישבן
טוורקינג, אותו נענוע ישבן מפורסם, זכה השנה לסיקור חוצה יבשות בזכות ביונסה, טיילור סוויפט, מיילי סיירוס, ליידי גאגא, ג'ניפר לופז, והשגרירה מספר 1 של הטרנד: ניקי מינאז', שזכתה בשבוע שעבר בקמפיין אביב-קיץ 2015 של המעצב רוברטו קוואלי. הווידיאו קליפ ל"אנקונדה", להיט ההיפ הופ של מינאז' מהקיץ האחרון, התמקד כולו בטוורקינג, בעוד תצלום הסינגל של השיר, בו מככב הישבן של מינאז', זכה לפרודיות וחיקויים רבים ברשתות החברתיות. מינאז' הואשמה בהשתלת סיליקון כדי להגדיל את אחוריה, והישבן שלה, מצדו, זכה בחיים משלו כאשר השבוע התבשרנו כי הוא יככב בלוח שנה מיוחד של הזמרת. הכינוי "שנת הישבן" ילווה, ללא ספק, את 2014, וזאת אפילו מבלי להזכיר את תרומתה של הגברת קרדשיאן-ווסט לעניין.
אין קץ לפרובוקציות: מדונה חושפת פטמות בגיל 56
מינוני החשיפה של מדונה בתקשורת מחושבים לפי תאריכי ההשקה של האלבומים וסיבובי ההופעות של הזמרת. לקראת יציאת האלבום החדש, שקטעים ממנו כבר הודלפו לרשת בחודש האחרון, היא מלטשת שוב את התדמית, והפעם ברוח סליזית המתכתבת עם אסתטיקה של סאדו-מאזו. זה התחיל בשער משותף עם קייטי פרי למגזין V, והמשיך בסדרת שערים לגיליון דצמבר הנוכחי של מגזין אינטרוויו האמריקאי. בשני המקרים היא נראית לבושה בפריטי ויניל, מחוכים הדוקים ומראה של דומינה קשוחה, כאשר במקביל "דלפו" לרשת תמונות טופלס של הזמרת מסט הצילומים. מדונה אומנם חשפה את פטמותיה לא מעט פעמים במהלך הקריירה שלה, אך בגיל 56 הפרובוקציה הזו מעוררת שאלות כמו מדוע מרגישה אישה בעשור השישי לחייה צורך לשווק את עצמה כאובייקט מיני כדי לקדם אלבום חדש.
ריהאנה: זמרת, מעצבת, פרזנטורית ואייקון האופנה הגדול של השנה
בשנה האחרונה החליטה ריהאנה לחזק את קשריה עם תעשיית האופנה. היא הקפידה להגיע לתצוגות נחשבות (לנוון, ז'יבנשי, גוטייה), החזירה לחיים את חשבון האינסטגרם שלה (שקודם לכן נסגר לאחר שהעלתה תמונות פרובוקטיביות), זכתה בתואר אייקון הסטייל של השנה בפרסי האופנה של ה-CFDA, ולסיום נבחרה להיות הפרזנטורית והמנהלת הקריאטיבית של חברת הספורט והאופנה פומה – תפקיד מהחלומות, שעל פי השמועות ישלשל לכיסה כמיליון דולר ומציב אותה אפילו מעל ביונסה ומותג הספורט החדש שעליו היא עובדת עם טופשופ. בהתחשב בכך שריהאנה לא הוציאה אלבום השנה וגם סיבוב ההופעות שלה הסתיים כבר ב-2013, נראה כי היא היתה עסוקה בעיקר בפיתוח המותג הנקרא "ריהאנה" וחיזוק התדמית האופנתית שלה.
הזוג המוזר: מיילי סיירוס מעצבת קולקציה לג'רמי סקוט
חשבון האינסטגרם של מיילי סיירוס הוא עבודת אמנות מקורית ומעוררת מחשבה על פופ, טראש ותרבות פופולארית. הפאזל שהיא מרכיבה מאינספור חלקיקי דימויים מזכיר גם את דפוס הפעולה של מעצב האופנה ג'רמי סקוט, ולכן לא היה מפתיע במיוחד למצוא את השניים משתפים פעולה השנה בקולקציית אביזרים שהושקה בשבוע האופנה האחרון בניו יורק. סיירוס וסקוט יצרו קישוטי שיער ותכשיטי חרוזים צבעוניים בהשראת מראה שאותו כינו "היפי מלוכלך". התכשיטים נתלו על הדוגמניות כמו סוכריות צבעוניות, ועד שיועמדו למכירה בקיץ הקרוב (המחיר טרם נקבע), תוכלו לראות אותם בעיקר על סיירוס עצמה.
מקאנטרי לקוטור: המייקאובר של טיילור סוויפט
על המהפך האופנתי הגדול של השנה חתומה טיילור סוויפט, שהפכה בהפתעה מזמרת קאנטרי חביבה לכוכבת פופ ואייקון אופנה . לקראת אלבומה החדש הפתיעה סוויפט בשתי מחוות אופנתיות: וידיאו קליפ לשיר Blank Space שבו היא מחליפה למעלה מ-20 שמלות הוט קוטור של מיטב בתי האופנה, ושער למגזין האופנה Wonderland, שהצריך מבט שני ושלישי כדי לזהות אותה. הוסיפו לכך את הופעתה זו השנה השנייה ברציפות בתצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט, והרי לכם כוכבת אופנתית לוהטת. לא נופתע אם נגלה אותה בקמפיין אופנה בשנה הקרובה, שישלשל לכיסה עוד כמה מיליוני דולרים.
צחצחו את הד"ר מרטינס: הגראנג' חוזר
מותגי האופנה בחרו לנסות לחזור אל רוח הנעורים של שנות ה-90 בשנה האחרונה, כחלק מהקאמבק של אחד העשורים הכי מעניינים במאה הקודמת. חולצות פלנל משובצות, נעלי ד"ר מרטינס, מכנסי ג'ינס עם קרעים, מעילים צבאיים, סריגי אוברסייז ומראה נונשלנטי ומוזנח הביאו את הגראנג' – האופנה שצמחה בסיאטל בתחילת הניינטיז – חזרה אל המסלולים. אומנם מהלך הרוח של להקות כמו נירוונה ופרל ג'אם כבר לא נשאר דבר, וגם הצילומים של קורטני לאב לקמפיין של סאן לורן פריז לא יצרו את ההייפ הנחשק, אך אין ספק כי ברשתות האופנה מראה הגראנג' ממשיך כעת לחיות בגדול.