תאגיד האופנה הצרפתי Kering לא מפסיק להפתיע השבוע. אחרי שרק ביום שישי האחרון פורסם כי בית האופנה גוצ'י נפרד ממעצבת החברה פרידה ג'יאניני והמנכ"ל פטריציו די מרקו, אתמול (שלישי) בערב נודע כי אל מותג הספורט והאופנה פומה, גם הוא בבעלות Kering, תצטרף הזמרת ריהאנה בתפקיד הפרזנטורית והמנהלת הקריאטיבית. במסגרת תפקידה החדש תפקח ריהאנה בת ה-26 על קו בגדי הנשים של המותג, ותצטרף לנבחרת שגרירי המותג בעולם, הספורטאי אוסיין בולט והכדורגלן מריו בלוטלי. הקמפיין הראשון בכיכובה צפוי, על פי השמועות, להתפרסם רק בסתיו הבא.
יומון האופנה WWD מדווח כי ביום שני השבוע התקיימה פגישה ראשונה של הזמרת עם צוות העיצוב של פומה במטה החברה בגרמניה, שם נחתם החוזה בין שני הצדדים, לפיו ריהאנה גם תעצב קולקציית קפסולה למותג. בפעם האחרונה שמותג אופנה הצניח סלבריטאי לתפקיד המנהל הקריאטיבי, זה נגמר במפח נפש לכל הצדדים, עם הקולקציה המביכה של לינדזי לוהן לבית האופנה עמנואל אונגרו.
עוד בערוץ האופנה
- חבורה לא סודית בהחלט: הקליקות הכי אופנתיות באינסטגרם
- דוגמנית השנה או וואנבי חסרת תקנה: מי את באמת קארה דלווין?
- מינימום בד, מקסימום יופי: התצוגה השנתית של ויקטוריה'ס סיקרט
"ריהאנה חתמה על חוזה רב שנתי, ותעבוד עם פומה על עיצוב והתאמת הסגנון הקלאסי של פומה לשפתה האישית, כמו גם ליצור סגנונות חדשים שיתווספו לסל המוצרים של החברה", מסרה פומה בהודעה לעיתונות. "החוזה עם ריהאנה הוא צעד פנטסטי עבור פומה", הוסיף ביורן גולדן, מנכ"ל פומה. "הפרופיל הגלובלי שלה, הכריזמה, השאפתנות והאינדיבידואליות - כל אלה הופכים אותה שגרירה מושלמת למותג שלנו. ריהאנה היתה בחירה טבעית עבורנו, ואנחנו מצפים לעתיד לבוא".
ריהאנה בחרה להכריז על מינויה החדש באמצעות חשבון האינסטגרם שלה, ששב לפעילות לפני מספר חודשים וכולל למעלה מ-14 מיליון עוקבים. זה החל אתמול בבוקר בתמונה מסתורית עם הכיתוב Hello והאשטאג של פומה, והמשיך בתצלום של נעליים לבנות של המותג. מאוחר יותר הציגה ריהאנה תצלום של סמל המותג עם הכיתוב Rihanna x Puma ותצלום נוסף שלה חותמת על מסמכים, ודאי החוזה בינה לבין ענקית האופנה הגרמנית. מאוחר יותר העלתה ריהאנה שלוש תמונות נוספות ברצף על רקע קיר לוגו של החברה, מלווה במשפט: "הפרצוף שאתה עושה כשאתה המנהל הקריאטיבי של חברת אופנה. שום דבר לא בלתי אפשרי עם עזרתו של אלוהים! אני אסירת תודה עבור ההזדמנות הזו".
לטוב ולרע, הבחירה בריהאנה כפרזנטורית ומנהלת קריאטיבית תעמיד את פומה במרכז תשומת הלב של תעשיית האופנה הבינלאומית. ריהאנה מגיעה לתפקיד החדש עם חרושת השמועות על התנהלות בעייתית כזמרת ו'פאק יו אטיטיוד' (זוכרים את ההופעה בפארק הירקון?). מנגד, קשה להתווכח עם הקבלות שיש לה כאייקון אופנה. ביוני האחרון קיבלה ריהאנה מידי אנה ווינטור את פרס אייקון האופנה של השנה, במסגרת טקס פרסי ה-CFDA, ועלתה לקבל את הפרס בשמלת קולר שקופה לחלוטין, כשרק צעיף פרווה ורוד מכסה אותה. קשה להגדיר בקצרה את הסגנון של ריהאנה, בשל האקלקטיות שלו. היא יכולה להופיע לתצוגה של ז'יבנשי במראה רחוב משוחרר, של מכנסיים רחבים וחולצת אוברסייז, ויום קודם לכן להתיישב במראה אלגנטי ומחויט בשורה הראשונה של לנוון. לריהאנה אלף פנים, הנעים בין מראה ספורטיבי וזרוק לסקסיות מתפרצת, ומעניין יהיה לראות כיצד היא תשלב את טעמה האישי בפריטים שתעצב לפומה.
בשנה האחרונה הצטיינה הזמרת בהופעותיה המדויקות על השטיח האדום, ביניהן הופעתה על השטיח האדום של טקס פרסי האופנה הבריטי בתחילת החודש, כשלגופה ז'קט טוקסידו שחור מקטיפה בעיצובה של סטלה מקרטני, ותו לא, או חליפת מיד-ריף לבנה, גם היא בעיצובה של מקרטני, איתה הגיעה לאירוע הגאלה של המטרופוליטן בניו יורק בחודש מאי. סביר להניח שבקרוב נראה אותה בעיקר בבגדים, נעליים ואביזרים של פומה. רק ימים יגידו האם תפקידה החדש ישנה את האופן בו היא מתלבשת, או שהסגנון האקלקטי שלה הוא שישפיע על עיצובי החברה. מה שבטוח, עיני עולם האופנה ימשיכו להיות נשואות לעברה.