תעשיית האופנה הישראלית נמצאת באופן תמידי במאבק על הישרדותה, ולכן גם מותגים שנחשבים לחזקים יחסית בשוק מעדיפים לרוב לוותר על סיכונים לא מחושבים וללכת על בטוח. מיכל שם טוב, הפרזנטורית החדשה של מותג מידות הביניים סו סימפל שהשיקו השנה דפנה וצביקה לוינסון(בעלי רשת האופנה הוותיקה דפנה לוינסון HDL, אשר הוקמה בשנת 1995 וכוללת מעל ל-20 סניפים הפזורים ברחבי הארץ) היא הכול חוץ מבחירה בטוחה. היא חיננית, אבל לא יפהפייה קלאסית; ידועה, אבל לא ממש סלבריטאית; ובעיקר, היא לא רזה ואפילו לא מלאה – היא שמנה.

"אני המידה הכי גדולה בטווח המידות של סו סימפל", מצהירה שם טוב בגאווה. "כן, כן, לא המידה הכי קטנה, לא מידת האמצע – הכי גדולה. לא היה דבר כזה באף חברת אופנה, זו פעם ראשונה. זו מהפכה, זה שיח תרבותי וצרכני חדש".

עוד בערוץ האופנה

גם צביקה לוינסון מרגיש בנוח לעמוד מאחורי בחירתה של שם טוב. "קהל היעד שלי הוא מידות גדולות, עד 48", הוא מסביר. "לקטלוג האחרון קיבלנו תגובות לא טובות – הלקוחות לא היו מרוצות שהפרזנטוריות (ג'ני צ'רוואני ומעיין קרת, י"ר) הן רזות. לקחתי את זה לתשומת לבי והחלטתי ללכת על מה שהקהל ביקש. אני תמיד מעדיף ללכת עם דברים עד הסוף. מיכל תהיה טאלנט מאוד גדול. היא מדהימה ואנרגטית וסטנדאפיסטית, והחיבור איתה יכול לקחת אותנו ואותה מאוד גבוה. היא מרגישה בנוח במידה שלה, וזו בדיוק האג'נדה שאני רוצה לקדם".

קצת מצחיק שחברות אופנה למידות גדולות בוחרות בדרך כלל בפרזנטוריות שהן רק מעט מלאות, ואילו אתם – שמצהירים על המותג כפונה למידות ביניים – הלכתם על פרזנטורית שנמצאת בקצה העליון של טווח המידות שלכם.

"למה לא? החלטתי להקצין הפעם עד הסוף. מיכל היא מידה 48. זה טווח המידות הגבוה שלנו וזה הרגיש לנו נכון".

"רוב הנשים בישראל הן מידה 44" (צילום: טל שחר)
"רוב הנשים בישראל הן מידה 44" (צילום: טל שחר)

"נמאס לי מאנשים שרוצים לשנות אותי"

שם טוב, 34, נראית נוצצת במיוחד כשהיא נוחתת בבית הקפה התל אביבי שבו אנחנו נפגשות. לא בגלל מידות גופה הנדיבות או חיוכה הרחב והבוהק, אלא בעיקר בגלל תלתלי הבייביליס המוקפדים שמעטרים את ראשה בצהרי היום המהבילים. "אני עוד שעה עולה לשידור בטלוויזיה, אין ברירה, אני חייבת לשמור על המותג", היא אומרת בחיוך ומסבירה: "אני בהמה, אני קווין לטיפה, אני ממסחרת את עצמי. כשאני אומרת בהמה, אני מתכוונת שאני לא מתביישת לפרוס את הידיים שלי ולחלוש על כמה שיותר תחומים. להיות קרטל".

מה זה אומר להיות קרטל?

"זה אומר שאת תקבלי אותי בכל ערוץ בכל מקום במדינה. אם זה בתוכנית היומית שלי ברדיו דרום, אם זה בכתיבה, בקמפיין, בטלוויזיה. אני סטנדאפיסטית, אני יוצרת, שדרנית, פרזנטורית. אני מניחה הרבה מוצרים על המדף, כי אני רוצה שופר כמה שיותר גדול, אני רוצה שהמסר והאמירה שלי יגיעו לכל בית בישראל. כשבאתי לסגור את החוזה עם דפנה וצביקה לוינסון והם שאלו אותי מה אני רוצה, אמרתי להם שלא מעניין אותי כסף, מה שאני רוצה זה בילבורד, איילון. אני רוצה להיות השמנה הראשונה על שלט חוצות – לא בשביל להאדיר את עצמי, בשביל להעביר את המסר".

שהוא?

"שבנאדם צריך להרגיש טוב עם עצמו, לא משנה מי הוא. אני לא מטיפה לירידה במשקל, למרות שאין לי בעיה עם זה. מבחינתי, לי נמאס מאנשים שרוצים לשנות אותי. אל תתנו לי מכה על היד כשאני שולחת אותה כדי לקחת עוגייה מהצלחת".

"מאוד חשוב לי לא להיות קריקטורה של שמנה, כי אז אף אחד לא יקשיב למה שיש לי לומר". שם טוב (צילום: נורית כהן)
"מאוד חשוב לי לא להיות קריקטורה של שמנה, כי אז אף אחד לא יקשיב למה שיש לי לומר". שם טוב (צילום: נורית כהן)

"למה לבר רפאלי מותר לרקוד ולי אסור?"

היא התחתנה בגיל 24, וכיום מתגוררת עם בעלה ושני ילדיהם הקטנים ביישוב אשכולות שבדרום הר חברון. "לידיעתך, לגמרי מדובר בסביון של הדרום", היא מתבדחת.

איך את מתמודדת עם המצב הבטחוני?

"אני יודעת שאנחנו הרבה יותר חזקים מהם, גם מהשנים שלי בצה"ל. זו לוחמה פסיכולוגית. אני לחלוטין ממשיכה כרגיל, יותר מפחדת שיקרה לי משהו בכביש מאשר טיל. אני לגמרי שמחה שאני לא גרה בתל אביב, תל אביב שמה עלייך מסכות, מאלצת אותך להיות דיווה".

את לא דיווה?

"אני דיווה, אבל לא רק, ובתל אביב אין מקום לעוד צבעים. כשאני בדרום, בקרב האנשים האמיתיים של השיחות האמיתיות והרגשות האמיתיים, אני יכולה להביא את כל הצבעים שלי לידי ביטוי. לא רק את הוורוד פוקסיה הבוהק, אלא גם את האפרסק וגם את הפסטלים".

בהמשך לגיוון שעליו היא מדברת, שם טוב אומנם ידועה כסטנדאפיסטית ושדרנית רדיו, אך היא מצהירה ללא בושה כי "מבחינתי אני פאשניסטה".

מה הופך אותך לפאשניסטה?

"אני מבינה את הגוף שלי ואני נותנת השראה לנשים אחרות. הרבה שואלים אותי בפייסבוק או ברחוב מה אני לובשת, כי יש לי הבנה מאוד ברורה לגבי מה ואיך ללבוש. הסגנון האהוב עליי ביותר הוא שמלות עם מותניים מודגשים, ברכיים וידיים מכוסות. ותמיד מחשוף, מבחינתי המחשוף הוא הביטוי שלי לשפע".

לטובת המחשוף ובכלל, שם טוב מקפידה גם על הלבשה תחתונה תומכת. "זה משהו שהסטייליסטית גאלה רחמילביץ' לימדה אותי, ותמיד כשאני מתלבשת אני שומעת את הקול שלה מהדהד לי בראש. אני משקיעה הון במחטבים".

את המפץ הגדול של הקריירה שלה ("זה הרגע ששינה לי את החיים") מסמנת שם טוב ביום שבו שחררה סרטון פרודיה על הפרסומת של בר רפאלי לקרולינה למקה, בו היא רוקדת ומחקה את תנועותיה של הדוגמנית. "זה היה רעיון של קרן אוזן, סמנכ"לית קבוצת רדיו דרום. היא אמרה לי שאני חייבת לעשות פרודיה על הפרסומת הזאת, ורק אחרי שעשיתי את זה וראיתי את התגובות, הבנתי כמה היא צדקה".

הסרטון רשם קרוב ל-200,000 צפיות, מה שהביא לשם טוב לא מעט תשומת לב תקשורתית, אך היא מציינת כי מקור הבחירה ליצור את הפרודיה הוא באג'נדה שהיא מנסה לקדם. "למה לבר רפאלי מותר לרקוד ולי אסור? למה אצלה זה בסדר ואצלי זו סנסציה בקנה מידה ארצי?"

בביקיני, לעומת זאת, היא לא היתה מצטלמת. "מאוד חשוב לי לא להיות קריקטורה של שמנה, כי אז אף אחד לא יקשיב למה שיש לי לומר", מסבירה שם טוב. "ברור שאני מביאה איתי את האג'נדה של המשקל, אבל לא בצורה אלימה ובוטה כי זה פשוט לא ישרת את המסר. אם אני אצטלם עם הכרס שלי מתנדנדת מול עם ישראל – אף אחד לא יקשיב לי. אני לא רוצה לאבד את ריקי כהן מחדרה ואת מסעודה משדרות".

אז המטרה שלך היא בעצם לשאת את דגל השמנה והיפה ולשנות את התפיסה החברתית לגבי שמנות?

"לא. אני לא מעוניינת לתפוס את נישת השמנה ולהישאר שם. אני רוצה להיות בכל בית ובכל סלון בישראל, לא כנישה אלא כבנאדם רגיל. אני רוצה להגיע ליום שבו סרטון כמו זה שעשיתי כפרודיה, לא ייחשב למשהו יוצא דופן".

את לא יכולה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. גם לדגמן לחברת בגדים שמיועדת לנישה וגם לבטל את היותך נישה.

"אוקיי, אז מבחינתי הנישה היא רק דרך לקונצנזוס. אני מהרקטום אצא לספקטרום. אין לי בעיה לחזק את הנישה של הנשים הגדולות, אבל רק בדרך שלי להראות שזה לא מה שבאמת משנה. חוץ מזה, רוב הנשים בישראל הן מידה 44, אז מה כל כך נישה פה?!"