הידיעות על הופעתה הקרבה של ליידי גאגא בישראל אולי יצרו רעש תקשורתי מקומי, אך בעולם האופנה מתרגשים הרבה יותר מהתלבושת שבה בחרה הזמרת להופעה משותפת עם טוני בנט לפני כמה ימים: שמלה ורדרדה עם מחשוף עמוק של המעצב הישראלי אלון ליבנה. תמונות אלו של הכוכבת מצטרפות לשורה ארוכה של צילומי סלבריטאיות נחשבות ומפורסמות מרחבי העולם, שבוחרות להגיע לשטיחים האדומים בעיצובים של המעצב הישראלי הצעיר.
זה התחיל עם עורכת האופנה הנחשבת נינה גרסיה, שבחרה בשמלה של אלון ליבנה לטקס פרסי האוסקר בשנת 2013, והמשיך עם (קחו נשימה עמוקה) קלי רולנד, ליה מישל וג'סי ג'יי שלבשו פריטים של המעצב לאירועי השטיח האדום, נעמי קמפבל שלבשה אלון ליבנה לצילומים של מודעת הקמפיין לתוכנית הריאליטי החדשה שלה, שאקירה שהופיעה עם בגד של המעצב, איגי אזליה, רוז מק'גוון, קריסטל רן, נטלי קילס ופריס הילטון שהגיעו לתצוגות שלו, אלי גולדינג וקיילי ג'נר שעלו עם אאוטפיטים בעיצובו לבמות של טקסי חלוקת פרסים מתוקשרים, וכמובן היהלום שבכתר – ביונסה, המלכה הבלתי מעורערת של עולם המוזיקה, שלבשה אלון ליבנה בקליפ וכן במסגרת סיבוב ההופעות שלה. וזו רק רשימה חלקית.
עוד בערוץ האופנה
- נסטיה ליסנסקי: "אני לא צריכה להתנצל על המשקל שלי"
- לטיסיה אורטיז: היורשת האופנתית של קייט מידלטון
- בארון של פיליפ וזנה: "מותגים מושכים ומגרים אותי"
אלון ליבנה הוא לא מעצב שזקוק ליותר מדי הקדמות. בשנים המעטות שבהן הוא פועל כמעצב בתעשיית האופנה המקומית (הוא החל את דרכו כסטייליסט), הצליח להפוך מכוכב הריאליטי הישראלי "פרויקט מסלול" לאחד המעצבים העסוקים, הפופולאריים והמוערכים במדינה. תעשיית האופנה חיבקה את הקולקציות הייחודיות שלו, וגם הלקוחות הישראליות התקבצו בחנויותיו במטרה לרכוש שמלה לחתונה או לנשף הסיום של התיכון. הוא הלביש את שירי מימון, מרינה מקסימיליאן בלומין, נועה תשבי ונינט, אבל במקרה של ליבנה – זו היתה רק תחילת ההתחככות באבק הכוכבים.
"אני דווקא לא חושב שזה קשור לאפקט האש שמתפשטת בשדה קוצים, מדובר בעבודה קשה מאוד", אומר ליבנה השבוע בשיחה טלפונית מניו יורק, רגע לפני שהוא נכנס לפגישה עם אתר האופנה הנחשב style.com. "נכון, לא מעט סלבריטאיות הגיעו בעקבות ביונסה, אבל אני ממש לא חושב שבאז זה הגורם להצלחה".
ליבנה מעדיף לא להגדיר את עיצוביו כייעודיים לשטיחים האדומים ("אני הרבה יותר אדג'י"), אך אין ספק כי סגנון הגלאם הנשי והדרמטי שלו מתאים היטב לקטגוריית השמלות הנוצצות שכוכבות מחפשות לעטות על עצמן בבואן לכבוש את השטיח האדום. חיפוש אחר מכנה משותף בין המפורסמות שכבר לבשו אלון ליבנה, מעלה כי מדובר לרוב בכוכבות תיאטרליות וחובבות פלאשים, ולא בפאשניסטות למביני עניין דוגמת אלכסה צ'אנג.
"דבר ראשון, אני רוצה להדגיש שזה שהן עדיין לא לבשו אלון ליבנה, לא אומר שהן לא ילבשו בעתיד", אומר ליבנה כשאני מונה בפניו רשימה של פאשניסטות שלא הופיעו בינתיים לשטיח האדום בעיצוביו. "חוץ מזה, להלביש את העורכת נינה גרסיה זה לא להלביש פאשניסטה? וליידי גאגא, אפילו עכשיו עם הפאות דיאנה רוס שלה, זה לא פאשניסטה? מה יותר פאשניסטה מזה? שרליז ת'רון?"
ליבנה מספר כי כעת הוא מחלק את זמנו באופן כמעט שווה בין עבודה בישראל לעבודה בארצות הברית. "עכשיו נסעתי לניו יורק לפגישות ואני כבר מוכר כאן בבתי כלבו כמו נימן מרקוס וסאקס פיפת' אווניו. יותר מ-50 אחוז מהעסק שלי היום נמצאים בכלל בארצות הברית". יש לו שתי סוכנות, אחת בארצות הברית והשנייה באירופה, וצוות שכל תפקידו הוא לדאוג להתנהלות השיווקית ולקידום המוצר בקרב סטייליסטים ושואורומים ברחבי העולם.
"ברור שלא נולדתי עם קשרים שיכולים להשיג לי את ביונסה או את שאקירה", מדגיש ליבנה, "את הקשרים עם סלבס כאלו יוצרים בכמה דרכים, גם עם הזמן – ככל שאני נמצא יותר בחו"ל ואני מכיר יותר אנשים, הם מקשרים אותי. בנוסף, כשאתה מציג בשבוע האופנה לפעמים סלבס פשוט מגיעים – הם כבר נמצאים במתחם והם נכנסים לכל מיני תצוגות. מעולם לא שילמתי לסלב כדי שיגיע לתצוגה שלי".
איך הגעת לפריס הילטון, מי שהפכה למעין שגרירה של המותג שלך אחרי שהגיעה לתצוגה בניו יורק? איך איגי אזליה הגיעה לתצוגה? רוז מק'גוון?
"פריס הילטון הגיעה דרך חבר שלי שמכיר אותה ועבד איתה, אפילו לא דרך יחסי ציבור. היא ישר אהבה את הדברים המשוגעים ומשם זה התגלגל. את רוז אני מכיר אישית, גם דרך חבר משותף, ואני כבר מתכתב איתה במיילים. וכן, יש גם אנשים מטעמי שפונים לסלבס. בחברה שלי היום יש 30 עובדים. יש לי אנשים שמנהלים אותה רק בניו יורק, זו מערכת משומנת. זה לא בום שביונסה מגיעה. גם הבן זוג שלי, שהוא המנכ"ל, אחראי. יש לנו מנהלי ייצור וסטודיו".
אוקיי, אבל אתה מתמקד במכונה שמייצרת את המוצר, ואני מדברת על המכונה שמאחורי המותג – השם שלך.
"אז כן, ממש כמו שיש מנהל ייצור והפצה, יש אנשים שעובדים אצלי שהעבודה שלהם זה לבנות את המותג, ליצור את הקשרים עם הסטייליסטים הנכונים, לשבת על המיילים ולהשיג קשרים".
סימנת באופן מודע את השטיחים האדומים כמטרה?
"לא. יצא ככה שהדי.אן.איי העיצובי שלי קוסם לנשים האלו. אני לא עושה את זה בכוונה. זה מה שתמיד עשיתי, גם ב'פרויקט מסלול', תמיד עשיתי גלאם נשי ודרמטי. הדי.אן.איי שלי הכתיב את הכיוון הזה".
כעת נותר רק לחכות ולראות האם יהפוך ליבנה לזאק פוזן החדש – מעצב צעיר, פוטוגני וכריזמטי ידוע, שמתמחה בהלבשת סלבריטאיות לשטיחים האדומים ואף מלווה אותן לאירועים מתוקשרים. אם זה תלוי בפריס הילטון, אנחנו מהמרים שכן.