"היא חלמה לעצב תיקים, אבל אנשים לגלגו עליה והרימו גבה". קולו של אורי להבי, בנה של המעצבת המנוחה דניאלה להבי, נשזר בקולה של אמו, שהפך את השורה הראשונה לנהר של רגשות ודמעות, עוד בטרם עלתה הדוגמנית הראשונה אל המסלול.
עוד בשבוע האופנה בתל אביב
סרטון הווידאו שהוקרן על מסך הענק בחלל התצוגה העביר מסר חד וברור: זוהי תצוגת מחווה למפעל חייה של מעצבת שהלכה לעולמה והותירה אחריה חזון, מותג מבוסס ודור המשך נאמן למקור. הסרטון (תסריט: יערה קידר, ארט דיירקשן: קוניאק דיזיין) ביקש לפרוט על נימי הרגש של הקהל ולספר את סיפורו של המותג בשני מישורים מקבילים: עבר ועתיד, והדמעות שזלגו בקהל הוכיחו שהוא בהחלט עשה את העבודה.
התצוגה נפתחה בהומאז' מדויק לתמונה איקונית מתולדות המותג, שהחל את דרכו בתחילת שנות ה-90. אל קבוצה של שמלות גלבייה לבנות שעלו אל המסלול, התלוו שלל תיקים חומים שהוצאו מהארכיון של דניאלה להבי וזכו לחיים מחודשים. בניגוד לכל תצוגת אופנה שהורגלנו לראות, הפעם הבגדים שימשו כקנבס נקי להצגת האקססוריז, מה שסייע לראות בבירור את הדרך המרשימה שעשה המותג מתחילת דרכו ועד היום.
לטובת התצוגה בחרו במותג לייצר אוסף פריטי לבוש שתמכו בתיקים ובנעליים, הלא הם הפריטים המזוהים עם המותג. לאורך כל התצוגה שמרו פריטי הלבוש והאקססוריז על דיאלוג חומרי ורעיוני, שהוביל ליצירת שפה חזותית אחידה ומגובשת, אשר פורקה לקבוצות צבע וחומר. כך, למשל, ז'קט אריג מוזהב חובר אל תיק תואם; או חולצת טוניקה מעור בצבעי לבן ואפור, התכתבה עם תיק הקלאץ' שבו אחזה הדוגמנית.
בחלקה השני של התצוגה, שאופיינה בצבעים מטאליים ובשילובים מעניינים בין טקסטורות, הוצגו פריטים איקוניים בעיצובה של להבי, שזכו לתרגום מחודש באמצעות חומרים מעודכנים. בשלב זה נחשפו שילובי צבעים מוצלחים, שבלטו במיוחד בנעלי פלטפורמה בדוגמת פסים, אשר חיברו להפליא בין צבעי ירוק וכחול, וכן בסט של מגפיים ותיק תואמים, שניהם בצבעוניות של כחול ושחור.
בחלקה השלישי והאחרון של התצוגה עלו הדוגמניות לבושות כחיילות במדים שחורים, שהורכבו מחצאית נאופלן קצרה וסריג ללא שרוולים, כשכולן, ללא יוצא מן הכלל, נשאו בידיהן תיק מדגם "אייקוניק" – תיק מלבני עם ידיות נשיאה קצרות, שהוא אולי הדגם המזוהה ביותר עם דניאלה להבי – אשר זכה לשלל פרשנויות מחודשות על המסלול. אלא שדווקא בשלב זה, שבו ההומאז' אמור היה להגיע לשיאו, התקבלה תחושה של מפגן כוח שנעדרו ממנו כל הסנטימנטים שליוו את התצוגה כולה.
הקולקציה שהוצגה, שזכתה לשם "לימיטד אדישן", תיכנס לחנויות בחודש מאי ותכלול גם את פריטי הלבוש החדשים שהציג המותג.
איתי יעקב