לאחר תקופה ארוכה שמצבת הפרנזטורים במותגי האופנה הישראליים עמדה במקומה ושמרה על עקביות, עונת אביב-קיץ 2014 נפתחת בשורה ארוכה של ליהוקים מפתיעים ופנים חדשות. מיכאלה ברקו נכנסה לנעליה של מרינה מקסימיליאן במותג עונות, מלאני פרס חוזרת לדגמן בקמפיין תכשיטים לאחר היעלמות של ארבע שנים, בר רפאלי מחליפה את פוקס בחברת ההלבשה הודיס, לצדו של רד אורבך, והזמרת קרן פלס, שנמצאת בחודשי היריון מתקדמים, נבחרה להוביל בשלוש השנים הקרובות את זברה, רשת ההלבשה לכל המשפחה.

עוד בערוץ האופנה

גם גזרת הפרזנטורים הזכרים מפגינה שינויים פרסונליים משמעותיים. עידן רול הופך לפרזנטור של חברת המשקפיים אירוקה, בעוד עוז זהבי חוזר מעונת שבתון בקמפיינים, היישר אל מותג בגדי הגברים מאניה MJ. בקסטרו מפמפמים את כוכב הנוער העולה עומר דרור - הגרסה הצעירה ליונתן ווגמן, שנפרד ממנה לאחר 12 עונות, רק כדי להצטרף למשפחת קסטרו מכיוון אחר. השמועות בתעשייה מספרות כי ווגמן עתיד להוביל את קו נעלי הגברים של רשת Scoop לצדה של רותם סלע, הכלה לבית משפחת רוטר, בעלי קסטרו.

אם לשפוט על פי רשימת הפרזנטוריות המובילות, נגלה כי רבות מחברות האופנה בוחרות להציב בקדמת הבמה פרזנטוריות שהן אימהות. פלס, ברקו, גל גדות (שממשיכה לעונה המי יודע כמה בקסטרו), גלית גוטמן שלא זזה מקרייזי ליין ומירי בוהדנה שממשיכה לאחוז ברויאלטי - כולן נשים שמג'נגלות בין קריירה לאמהות באופן מעורר השראה, שכפי הנראה גם עובד בקופות.

רגע לפני שהקמפיינים החדשים כובשים את שלטי החוצות, הכירו את הפנים שימכרו לכם בגדים ותכשיטים לקיץ – למה דווקא הם ולא אחרים, וכמה כסף הם מרוויחים?

הלכו על כל הקופה. בר רפאלי ורד אורבך על סט הצילומים של הודיס (צילום: איתי יעקב)
הלכו על כל הקופה. בר רפאלי ורד אורבך על סט הצילומים של הודיס (צילום: איתי יעקב)

Hoodies

מי: הסופר מודל הישראלית בר רפאלי והמוזיקאי רד אורבך, בובת ספוג ורודה עם אף ענק ופה גדול.

כמה הם מפורסמים (בסולם 1-10): היא 10, הוא מגרד את ה-8, ככוכב טוק שואו ("המופע של רד ודביר") שהפך זה מכבר לקאלט. יחד הם צפויים להיות הזוג המוזר הכי מוכר בסביבה.

כמה זה עולה: בהודיס מסרבים לחשוף את שכרם של שני הפרזנטורים. אנחנו משערים שככוכב פריים טיים, השכר של רד יכול להגיע ל-100 אלף שקל לעונה. רפאלי, לעומת זאת, הפכה זה מכבר לשותפה בחברה, כשרכשה 5 אחוזים ממניות המותג קרולינה למקה (השייך גם הוא לקבוצה המחזיקה בהודיס), כך ששכרה ודאי מגולם באופן חלקי גם ברווחים. מעבר לכך, הערכות בענף מדברות על 80 אלף דולר לעונה בשני המותגים.

כמה זה שווה למותג: זאת הפעם הראשונה שבהודיס שוכרים פרזנטורים מוכרים להוביל את המותג, והבחירה ברפאלי ואורבך מסמנת קפיצת ראש היישר אל מעמקי הבריכה האולימפית. במילים אחרות, בהודיס הלכו על כל הקופה. אנחנו משערים שרפאלי, מצוידת בסייד קיק מצחיק ואהוד, תזרה לא מעט אבק כוכבים ופירורי קוליות על מותג הבייסיק המתמחה במכנסי טרנינג וטי שירטס צבעוניות.

כמה זה שווה לפרזנטורים: עבור רפאלי זוהי דריסת רגל נוספת בקבוצה העסקית המתחזקת, עם המותגים טופ טן, קרולינה למקה והודיס, וגם הזדמנות לתבל את עולמה במעט הומור עצמי מתבקש במעמדה. אצל רד כבר מדובר במעבר חד משמעי מהשוליים הבועטים אל לבו של הקונצנזוס הישראלי.

האם נרצה לראות אותם שוב: היינו שמחים לראות קודם את התוצאות של יום הצילומים, אבל כבר בשלב זה אנחנו יכולים לשער שהתשובה היא כן. אחרי הכול, מדובר באחד הזיווגים המרעננים והמקוריים בשנים האחרונות בתעשיית האופנה.

במי היינו מחליפים אותם: באף אחד. אם כבר, הודיס הם אלה שצריכים לקוות שבר רפאלי לא תחליט להחליף אותם.

עונות

מי: מיכאלה ברקו, אם לארבעה, דוגמנית, בעלת אתר, אשת עסקים ומידה 44 גאה.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 9. ברקו היא אחת הדוגמניות המפורסמות ביותר שידעה מדינת ישראל. מי שלא מזהה אותה, ודאי חי על פלנטה אחרת.

כמה זה עולה: בעונות מפרסמים כי ברקו מרוויחה 200,000 שקל לעונה - סכום גבוה מאוד במונחים מקומיים, על אחת כמה וכמה לאור השמועות על כך שההתקשרות עם מקסימיליאן הופסקה גם מכיוון שהיא היתה "יקרה" מדי. ההערכות בענף צנועות יותר: 70 אלף שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: ימים יגידו. לאחר שמונה עונות עם מקסימיליאן, הבחירה בברקו מצביעה על שינוי מהותי בעונות – להפסיק להתבייש במידות של הלקוחות. אנחנו מאמינים שברקו היא הבחירה האולטימטיבית, כדי להחזיר למותג את הלקוחות הבוגרות יותר והמלאות יותר, שעליהן הוא מושתת.

כמה זה שווה לפרזנטורית: הפעם האחרונה שברקו הצטלמה עבור מותג אופנה היתה לפני עשור. הפעם היא בוגרת יותר, שלווה יותר ויפה יותר, כך שעושה רושם שמדובר בקמפיין שיחזיר לה את התיאבון למקצוע.

האם נרצה לראות אותה שוב: זה לא ממש משנה, כי החוזה עם ברקו נחתם לארבע השנים הקרובות.

במי היינו מחליפים אותה: לא היינו מחליפים, אבל כן היינו מגבים אותה בדוגמנית למידות גדולות באמת (נניח, סטלה עמר-אליס), שתפנה לקהל שעבורו גם ברקו היא אישה רזה, וכן דוגמנית צעירה יותר (למשל, ריי שגב) שיכולה להוסיף אפיל צעיר וחצוף יותר למותג. מצד שני, לא בטוח שהתקציב של עונות יכול לאפשר את כל השפע הזה.

טובי פרבר

מי: דוגמנית העבר מלאני פרס.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 7. פרס היתה אחת הדוגמניות המובילות בישראל, אך בשנים האחרונות היא נעלמה מהנוף ועברה לטיפול בסוסים בחווה בשרון ולניהול חיי נישואים שקטים עם השחקן איתי טיראן.

כמה זה עולה: במותג לא מדווחים, אולם ההערכות בענף נעות סביב ה-50 אלף שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: תלוי בהיקף הפרסום בתקשורת. טובי פרבר היא מעצבת תכשיטים עם חנות יחידה במרכז תל אביב, והבחירה בפרס אמורה למנף אותה בעיתונות המקומית ולספק לה הכרה מדן ועד אילת.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בינינו, פרס נמצאת כאן בעיקר בשביל הכסף. היא לא תהפוך למפורסמת יותר בעקבות הקמפיין הזה, אבל לחשבון הבנק שלה זה לא יכול להזיק.

האם נרצה לראות אותה שוב: אנחנו תמיד שמחים לראות את פרס מובילה קמפיין אופנה, בטח כשהמצלמה בידיים של זוג הצלמים הלוהט גיא כושי ויריב פיין.

במי היינו מחליפים אותה: עד שסוף סוף היא חזרה, היינו רוצים לראות אותה ממשיכה לפחות לעוד עונה.

זברה

מי: הזמרת קרן פלס.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 10. קשה להתווכח עם ארבעה אלבומים מצליחים, שירים שהפכו להמנונים, זוגיות מתוקשרת עם נועם טור וטור שבועי במוסף של המדינה.

כמה זה עולה: מיליון שקל לשלוש שנים (בחישוב גס, 160 אלף שקל לעונה) - סכום מכובד לכל הדעות, שגורמים בענף רואים אותו כמוצדק.

כמה זה שווה למותג: עבור זברה, רשת אופנה לכל המשפחה במחירי רצפה, מדובר בשיחוק של מיליון דולר! העממיות של פלס והעובדה שהיא צפויה ללדת בשבועות הקרובים, רק מחזקת את התדמית המשפחתית-עממית של המותג. הוסיפו לכך את העובדה שמדובר בזמיר קונצנזואלי וקיבלתם את הפרזנטורית המושלמת לתפקיד.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בהיבט הכלכלי, מתברר שלא מעט. בהיבט התדמיתי, הקמפיין של זברה הוא דריסת הרגל הראשונה של פלס בענף האופנה, שעד היום הביט עליה בבוז מלמעלה. עכשיו היא צוחקת על כולם בדרך לבנק.

האם נרצה לראות אותה שוב: רק בהנחה שנועם טור יצטרף אליה, לטובת קמפיין משפחתי אמיתי.

במי היינו מחליפים אותה: קודם כל ניתן לה צ'אנס, אבל אם חייבים, היינו בודקים את מירי בוהדנה, אם יפהפייה לשלושה, המשדרת שיק עממי שכל אחד יכול להתחבר אליו.

מתי נזכה לקמפיין משפחתי אמיתי? קרן פלס ונועם טור (צילום: רפי דלויה)
מתי נזכה לקמפיין משפחתי אמיתי? קרן פלס ונועם טור (צילום: רפי דלויה)

רשת אירוקה

מי: עידן רול, עו"ד רול בשבילכם.

כמה הוא מפורסם (בסולם 1-10): בלארג'יות, 5. בעיקר בגלל הזוגיות המתוקשרת עם הראל סקעת.

כמה זה עולה: במותג מדווחים על 80,000 שקל לעונה, אולם על פי מקורות בענף מדובר בסכום נמוך בהרבה, מקסימום 3,000 דולר. חשוב לזכור כי מדובר באחד התחומים הבודדים שבהם נשים משולמות הרבה יותר מגברים.

כמה זה שווה למותג: בשלב זה, לא הרבה. רול הוא בהחלט פנים יפות, אולם הוא עדיין לא עשה את הקפיצה המתבקשת מדוגמן אנונימי לפרזנטור שסוחף אחריו לקוחות. מצד שני, התדמית ה"נקייה" והחזות הנעימה שלו בהחלט מנערות מעט את האבק מרשת המשקפיים הוותיקה שזקוקה לרענון.

כמה זה שווה לפרזנטור: המון. הקמפיין של אירוקה הוא קפיצת מדרגה משמעותית בקריירת הדוגמנות של רול. אומנם בפעם הקודמת הוא הוביל את הקמפיין של לי קופר לצדה של דנה פרימן והעונה הוא משתתף גם בקמפיינים הקבוצתיים של סליו ושל פוקס, אך רק באירוקה הוא לבד בחזית של רשת הפונה לכלל האוכלוסייה.

האם נרצה לראות אותו שוב: כן, ודווקא מסיבות אידיאולוגיות. רול הוא הגיי המוצהר היחיד בישראל שמשמש כפרזנטור של חברת אופנה גדולה. בתעשייה ליברלית לכאורה כתעשיית האופנה, מדובר בליהוק מתבקש.

במי היינו מחליפים אותו: לא היינו מחליפים. כן היינו מוסיפים אליו את הראל סקעת, לקמפיין זוגי חד מיני שובר מוסכמות.

מאניה MJ

מי: השחקן עוז זהבי.

כמה הוא מפורסם (בסולם 1-10): 8. אחרי שורה ארוכה של תפקידי קולנוע וטלוויזיה, ושנים בתפקיד הפרזנטור של רנואר, זהבי הוא דמות גברית מוכרת מאוד.

כמה זה עולה: במותג לא מדווחים על השכר, אולם גורמים בתעשייה מהמרים על סכום נאה של 80 אלף שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: הרבה. זהבי הוא לגמרי הסיר למכסה של מאניה. צעיר, נאה, גבר-גבר, פרחח-לייט, ערס-פואטי, בדיוק כמו העיצובים של החברה, שמחזיקה ב-21 סניפים ברחבי הארץ, בעיקר בפריפריה, שם זהבי הוא לא פחות מאייקון אופנה מוביל.

כמה זה שווה לפרזנטור: מבחינה תדמיתית, מאניה MJ לא תחזיר לזהבי את המעריצות מרנואר, או את החיבוק מתעשיית האופנה. עבור חשבון הבנק שלו, מדובר בתמריץ נאה בהחלט.

האם נרצה לראות אותו שוב: רק אם הוא יחליף את פוזת הזולנדר השחוקה. שבענו ממנה בתקופתו ברנואר.

במי היינו מחליפים אותו: בציון ברוך, כמובן. אם כבר פרחח, אז למה לא ללכת על הקופה?

דיסקרט

מי: הפרודה הלוהטת דפנה דה גרוט.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 5. בכל זאת, אי אפשר לבנות קריירה על תוכנית ריאליטי אחת ובן זוג אחד מפורסם.

כמה זה עולה: 100 אלף שקל לעונה, אם מתייחסים ברצינות להצהרות החברה. בתעשייה מעריכים את השכר של דה גרוט כנמוך יותר, הרבה יותר - 20 אלף שקל.

כמה זה שווה למותג: דיסקרט הוא מותג לנשים בגילאי 35 ומעלה. הוא אינו פונה לצעירות וספק אם הלקוחות שלו יודעות מי זאת דפנה דה גרוט. מצד שני, הפרידה המתוקשרת מגיא גיאור והרומנים שמצמידים לה מדי שבוע, עשויים לסייע למותג להשתחל אל מדורי הרכילות והאופנה, כך שיש תמורה סבירה.

כמה זה שווה לפרזנטורית: דה גרוט מדשדשת כבר שנים בין מותגי ביניים ומעצבים מקומיים. האמת? יש לה פוטנציאל להרבה יותר.

האם נרצה לראות אותה שוב: לא בקמפיין הזה. לרשת דיסקרט מגיעה פרזנטורית שמתאימה למידותיה ולדה גרוט מגיע קמפיין שתואם את נתוניה.

במי היינו מחליפים אותה: אם לדיסקרט היה את הכסף, היינו מוסרים להם את מספר הטלפון של גלית גוטמן. היא אומנם ממשיכה לעונה המיליון בקרייזי ליין, אבל אחרי מה שהצליחה לעשות למותג ההוא, אין ספק שהיא יכולה להפוך את דיסקרט ליקירת הנשים הישראליות.