עונת הפרסים ההוליוודית ידועה כתקופה אינטנסיבית במיוחד הכוללת תחרות בין הסרטים והשחקנים, אך מעבר לכך – זוהי גם אחת ההזדמנויות של כוכבות חדשות ולא מוכרות לפרוץ בגדול. בשנה שעברה היתה זו ג'ניפר לורנס, שכבשה את השטיחים האדומים ואת המעצבים כשהיא מוצגת לקהל כאנדרדוג של התעשייה – כוכבת יפהפייה ומוכשרת, שלטענת המבקרים לא בורכה במבנה גוף של קולב. השנה תופסת את המשבצת הנחשקת הזו לופיטה ניונג'ו, שזוכה בשבחים ופרסים על תפקידה בסרט "12 שנים של עבדות", ולא פחות מכך – על בחירות הלבוש שלה לשטיח האדום.
עוד בערוץ האופנה
- כולנו ילדים של האינסטגרם
- גל גדות: "אני לא מודל לחיקוי"
- האמת העירומה: קמפיין ללא פוטושופ להלבשה תחתונה
ניונג'ו, 30, נולדה במקסיקו והיא בתו של פוליטיקאי מקניה. בצעירותה סבלה מבעיית עור אותה ריפאה בעזרת עלי מרפא ממדגסקר, ואולי התמודדות זו היא שהביאה אותה ליצור בשנת 2009 סרט דוקומנטרי על תופעת הלבקנות בקניה.
מאז התפרסמה בזכות תפקידה התובעני כפטסי ב"12 שנים של עבדות", נראה כי כל מי שהוא מישהו בהוליווד או בתעשיית האופנה מנסה לגזור קופון מהקרבה לכוכבת החדשה: בראד פיט מפרגן לה בכל הזדמנות, ליאונרדו דיקפריו מנשק אותה, אנה ווינטור מסתודדת איתה ואופרה ווינפרי מקפידה להצטלם לצדה. גם התקשורת לא חוסכת מחמאות מניונג'ו, הנעות מפרגון לכישורי המשחק שהיא מפגינה בתפקידה הראשון בסרט באורך מלא ועד לדיונים בדבר חשיבות הנוכחות שלה כאישה שחורה בהוליווד. ארון הפרסים של השחקנית לא נשאר מאחור, והוסיף למדפיו כבר זכיות בפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר מטעם ה-SAG ובחירות המבקרים.
עולם האופנה, מצדו, לא נשאר אדיש למראה של ניונג'ו. היא נבחרה לככב בקמפיין של המותג מיו מיו לעונת אביב-קיץ 2014 (לצד כוכבות כמו אליזבת אולסן ואל פנינג); הופיעה ברשימת הפנים הבאות של הקולנוע במגזין ווג הבריטי (לצד שחקנית דוגמת מרגוט רובי ואדל אקסרקופולוס); הצטלמה לשערים של המגזינים הנחשבים W, דייזד אנד קונפיוזד ו-V; ואף עוררה מיני-שערורייה כאשר הבלוג הפמיניסטי ג'יזבל העלה את החשד כי בתמונות שצולמה לגיליון פברואר של מגזין וניטי פייר נעשתה עבודת תאורה ופוטושופ כדי להבהיר את גוון עורה.
כעת טוענות השמועות כי היא צפויה להופיע בקרוב גם על שערו של מגזין ווג האמריקאי, זאת לאחר שניונג'ו תיארה את עורכת המגזין אנה ווינטור כ"מתוקה" – בהחלט לא עניין שבשגרה כשמדובר באחת הנשים המאיימות בתעשייה.
למרות שניונג'ו הצהירה זה מכבר שהיא שונאת שופינג ו"לא מרגישה לחץ להיות אייקון אופנה", על השטיח האדום נראה כי היא בהחלט נהנית מהמעמד. הלוקים שהיא מרכיבה עם הסטייליסטית מיכאלה ארלנגר מתבססים על שמלות מלאות נוכחות בצבעים חזקים, שילובי טקסטורות והדפסים, גזרות קאט-אאוט, ז'קטים בגזרת טוקסידו ונעלי שפיץ טרנדיות. את הסגנון הדרמטי היא מאזנת עם אביזרים מינימליסטיים כמו תיקי קלאץ' וסיכות שיער קטנות.
היא בוחרת לרוב בפריטים של בתי אופנה יוקרתיים ומוכרים כמו מיו מיו, פראדה, גוצ'י ושאנל קוטור, לצד הבלחות של מותגים למביני עניין כמו כריסטופר קיין, רודארטה ופרבל גורונג. עם זאת, ההופעה המוצלחת ביותר שלה עד כה היתה בשמלה של ראלף לורן, שאיתה הופיעה לטקס פרסי גלובוס הזהב. שמלת הגלימה המסיבית – שעל כל בחורה אחרת היתה נראית כמו תחפושת מגוחכת – הפכה על ניונג'ו לייצוג של נשיות חזקה ועכשווית, והפנתה אליה את כל המבטים באירוע. לא נותר לנו אלא לחכות ולראות מה היא תלבש לטקס האוסקר, שגם בו היא מועמדת כמובן לפרס.