שנה מאז חוקק חוק הפוטושופ הישראלי, המחייב חברות אופנה שהשתמשו בתוכנות להצרת היקפים לציין זאת על גבי מודעות הפרסום, ונראה כי הסערה שאיים ליצור לא השפיעה רבות על תעשיית האופנה והדימוי של נשים בה. כך זה לפחות נראה במשרדי חברת ההלבשה התחתונה האמריקאית aerie בניו יורק, שהשיקה החודש את קמפיין אביב-קיץ 2014 תחת הסלוגן aerie real. כלומר, אמיתי לגמרי, או לפחות משתדל להיות כזה.
עוד בערוץ האופנה
מנהלת השיווק של החברה ג'ניפר פוייל מופתעת לשמוע על ציון השנה לחוק הישראלי ומספרת כי הסיבה לקמפיין היא אג'נדה שהחברה מעודדת בימים אלו. "הלקוחות שלנו לא מחפשות דוגמניות מלוטשות ומרוטשות כמו אצל ויקטוריה'ס סיקרט. הן רוצות מראה שמדבר אליהן", עוקצת פוייל את המתחרה המרכזי שלה כיום על השוק בארצות הברית. "אנחנו רוצים להחזיר את המראה הטבעי לאופנה, את מראה בת השכן שנראית בדיוק כפי שהיא".
הקונספט האמריקאי של "בת השכן" יצר את הקמפיין הראשון של חברת לנז'רי בינלאומית המצהירה כי בתמונותיה לא השתמשו בתוכנת הפוטושופ, שנפוצה ויעילה במיוחד במקרים של צילומי יופי והלבשה תחתונה אשר נוטים לחשוף פגמים רבים ואיברים שלרוב מוסתרים. הצצה בחשבון האינסטגרם של המותג מגלה סלוגנים נוספים כמו "aerie הוא מה שנשים חושבות שהוא סקסי. המתחרים שלנו מעצבים מה שגברים חושבים שסקסי".
לא במפתיע, הקמפיין מגיע לאחר התעוררות גדולה בעולם בתקופה האחרונה בנושא השימוש האגרסיבי בתוכנות להצרת היקפים, כולל הדרישה של ביונסה מחברת H&M להסיר לאלתר תמונות מרוטשות שלה מקמפיין הקיץ האחרון של החברה, לאחר שזו הצרה את היקפיה באופן לא הגיוני. לפני מספר חודשים הוצפה הרשת גם בתמונות של נשים שמידותיהן רחוקות מאלו של דוגמניות בלנז'רי חושפני, לאחר שקריסטל בוגון, בעלת בוטיק להלבשה תחתונה לנשים מלאות, קראה להן בפייסבוק לצלם את עצמן ולהעלות את התמונות לאינטרנט.
למרות החשיבות שראשוניות זו מעניקה לקמפיין החדש, מבט בתמונות מעורר את השאלה האם לא מדובר במהומה רבה על לא דבר – אם ככה נראות דוגמניות ללא עזרת פוטושופ, נראה כי הביקורת שמפנה המותג צריכה להיות מוסטת לאפיקים אחרים. למעשה, הצילומים רק מחזקים את הדעה כי דוגמניות צעירות בנות 19-17, כמו אלו שצילם המותג, נראות נפלא גם בלי עזרת מחשב. שימוש בתאורה נכונה בסטודיו יכול להעלים ולטשטש את מעט הקמטים, הקפלים וכתמי העור שבכל זאת מעטרים כל גוף אנושי בעולם.