בחודש האחרון קשה היה שלא לשים לב לשדרוג המשמעותי שעברה המלתחה של מורן אטיאס, שמפציעה שוב ושוב בלוקים אטרקטיביים במיוחד. האם הסיבה לכך היא בן זוגה החדש? יכול מאוד להיות – שכן ממש כמו במקרה של קים קרדשיאן וקניה ווסט, מדובר באושיית אופנה אקסטרווגנטית להפליא. בשבוע שעבר דיווח המגזין האיטלקי "צ'י" על הרומן הנרקם בין אטיאס, 32, למיליארדר והפלייבוי האיטלקי לאפו אלקן, 36, נצר למשפחת פיאט. השניים כבר נצפו יחד בחופשות זוגיות בניו יורק ובמיאמי, והשבוע נסעו – על פי השמועות – להירגע קצת בתאילנד.
עוד בערוץ האופנה
- מה יש לנו מגברת לוין?
- רחוק מהעין, קרוב ללב: מותגי האופנה שחייבים לעשות עלייה
- בארון של דליה מזור: "אני לא טיפוס של בגדים נשיים"
אלקן הוא בן לאם נוצרייה ואב יהודי, נולד בניו יורק, גדל בברזיל ולמד בין היתר בצרפת ובאנגליה. הוא דובר שש שפות, מחלטר כיזם ואיש עסקים, וידוע בעיקר כאחד היורשים הנחשקים בעולם – הוא נכדו של מייסד פיאט, חברת המכוניות הגדולה באיטליה, ומחזיק כיום עם אחיו ברוב מניות החברה. בנוסף, הוא אחיינה של מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג כתוצאה מקשרי נישואים משפחתיים.
לצד הייחוס המפואר, אלקן נחשב גם לפלייבוי לא קטן – הוא כיכב ברשימת 25 הגברים הסקסיים בעולם של המגזין GQ וניהל רומנים עם נשים לוהטות כמו מרי קייט אולסן, ביאנקה ברנדוליני דאדא וגוגה אשכנזי. לפני כשבע שנים הוא עורר שערורייה לא קטנה, כאשר התקשורת האיטלקית דיווחה כי הוא נמצא מחוסר הכרה לאחר לילה שכלל חומרים מפוקפקים בביתה של נערת ליווי טרנסקסואלית בת 54.
מעבר להיותו אחד הגברים המפורסמים והשנויים במחלוקת באיטליה, אלקן הוא גם אושיית אופנה ידועה עם כל הקשרים הנכונים וחיבה בלתי נשלטת להתגנדרות גברית מהסוג הפומפוזי. המראה שלו אקלקטי, כיפי ולא מחייב, ובאופן לא מפתיע החוק שלו לגבי סגנון הוא "תמיד תהיה עצמך". בשנת 2012 הוא הצטלם להפקת אופנה של הצלם הנחשב מריו טסטינו לצד הדוגמנית דוטזן קרוז, והבלוגים לאופנת גברים מקפידים לתעד ולהלל אותו כגבר הדנדי של התקופה.
אלקן הופיע כבר פעמיים ברשימות המתלבשים הטובים של המגזין "וניטי פייר", בזכות בחירות לבוש נועזות הכוללות פריטים צבעוניים כמו כובעים בוורוד וירוק, מכנסיים בהדפסים שבטיים, עניבות מנוקדות וחליפות עם רכיסה כפולה או בגזרת טוקסידו בגווני כחול, אדום או בדוגמת משבצות (מהסוג שמארק רונסון היה שמח לאמץ), אותן הוא משלב עם נעלי סניקרס. באירועים רשמיים פחות הוא מעדיף ז'קטים צבעוניים במראה קולג' אמריקאי, פריטי קטיפה וצמידי חוטים שדרכם הוא חושף קעקועים נועזים. לתקופה מסוימת הוא התהדר גם במחלפות שיער שופעות ובלונדיות – שלמרבה השמחה נגזזו בינתיים.
למרות המוחצנות האופנתית, אלקן מקפיד שלא להפוך לפרסומת מהלכת למותגים. "אני לא מפרסם עבור אף אחד", אמר בעבר בראיון. "אני לא מאמין ביוקרה כפויה, אני מאמין שאתה בונה את הסגנון והיוקרה שלך בעצמך ולא דרך המותגים שאתה מחצין. יוקרה של ההמונים, היא לא היוקרה שלי". בראיון אחר סיפר אלקן שהוא שואב את השראתו האופנתית מאנשים רגילים שעוברים מולו ברחוב, ושאנשים מפורסמים מעוררים בו השראה רק לעתים רחוקות. בתחום הטיפוח, לעומת זאת, הוא מקפיד על קרם פנים יפני בשם קוזה. "הוא גורם לי להיראות פחות עייף וזקן, וכמה שלא מגניב להודות בזה – אני מעדיף להיראות טוב מאשר להיראות רע".
אלמנט סגנוני נוסף שהפך למזוהה עם המיליארדר הוא אוסף המשקפיים שלו, הכולל אינספור משקפי שמש ומשקפי ראייה עם מסגרות צבעוניות. תשוקתו לאופנה ולמשקפיים אף באה לידי ביטוי בכמה יוזמות עסקיות, כמו קו משקפי יוקרה שהקים בשנת 2007. בשנה שעברה שיתף אלקן פעולה עם המנהלת הקריאטיבית של גוצ'י, פרידה ג'יאניני, בקולקציית קפסולה לגברים – שזכתה בשבחים רבים מעורכת האופנה הבלתי נלאית אנה דלו רוסו.