אובססיית הגאדג'טים הטכנולוגיים שתקפה את העולם לא פסחה, כמובן, גם על תעשיית האופנה. אחרי שהמשקפיים של גוגל זכו להפקת אופנה באורך 12 עמודים בגיליון ספטמבר של מגזין "ווג" ולמקום של כבוד על החוטם של נינה גרסיה, שופטת "פרויקט מסלול" והמנהלת האמנותית של מגזין "מארי קלייר", ושל עורכת מגזין "גלאמור" אווה צ'אן בשבוע האופנה האחרון – אין ספק שצעצועים ממוחשבים הם כבר מזמן לא רק עניין לגברים. חלוצת שיתופי הפעולה עם המשקפיים של גוגל היתה לא אחרת ממעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג, שהשתמשה בהם לקישוט הדוגמניות שצעדו על המסלול בתצוגת הקיץ הקודם שלה.
עוד בערוץ האופנה
- ה-Eat Girl החדשה: עולם האופנה מתחיל לאכול
- קייט מידלטון, מאחורייך: החברה של הנסיך הארי כובשת את בריטניה
- נעמי קמפבל: "רציתי לברוח מעצמי"
בהתחשב בכל אלו, קשה היה להיות באמת מופתעים כשהודיעה החודש אנג'לה ארנדס – מנכ"לית ברברי והאחראית הישירה להפיכתו של המותג לחוד החנית בכל הנוגע להיברידיות של אופנה וטכנולוגיה – כי היא עוזבת את ברברי על מנת להשתלב בתפקיד מפתח בחברת אפל. אם בעבר התייחסנו לאופנה ולמחשוב כשני תחומים שונים ונפרדים, כעת ברור כי בסופו של דבר, מדובר בשתי תעשיית המבוססות על מיתוג מתוחכם.
הדוגמניות, הסלבס וחובבות האופנה המקצועיות כבר הבינו את זה קודם, כמובן, והקפידו להצטייד מראש בחידושים הטכנולוגיים המעודכנים והמעוצבים ביותר. לכל מי שלא מסתפק באייפון החדש, באייפד התואם ובמק-בוק המקצועי, הכנו את רשימת הגאדג'טים הטרנדיים שכל אייקון אופנה חייב לסמן עליהם וי.מצלמת הרטרו
סקירה מהירה של 2,000 התמונות בחשבון האינסטגרם של ריהאנה ויותר מ-1,000 התמונות שנמצאות בחשבון של בר רפאלי, מגלה מיד כי גם אם המפורסמות לא אוהבות להצטלם לפפראצי, הן בהחלט אוהבות לצלם. כשהן לא משתמשות באייפון 5C שלהן, סלבריטאיות אופנתיות רבות מעדיפות לאמץ את הטרנד הנוסטלגי של מצלמות לומוגרפיה ופולארויד.
המצלמה המקצועית
מלבד תלבושת מופרכת, כל קריקטורה של בלוגרית אופנה כוללת היום גם מצלמת DSLR התלויה על הכתף. הבלוגריות שהביאו את תיעוד האופנה המקוון לדרגת אמנות לא מסתפקות במצלמה של האייפון ומתהדרות בקאנון 5d, כאשר ברות המזל שביניהן התארגנו על ניקון 600d. טומי טון, בעל הבלוג Jak & Jil שנחשב למי שהמציא ז'אנר צילום משל עצמו (עם תקריבים על פרטים קטנים בתלבושת), מסתובב עם ניקון D5000.
הצמיד האלקטרוני
הגאדג'טים של אייקוני האופנה לא משמשים רק להנאה, אלא גם לתחזוק הגוף. בשבוע האופנה האחרון הסתמן UP by Jawbone – מד הקלוריות וביקורת איכות השינה, כאחד האביזרים הנחשקים בסביבה.
"הצמיד נראה מדהים עם כל דבר שאני לובשת, זו הצהרת אופנה שהיא גם פונקציונלית מבחינתי", טענה קתרין מקניר מבית אסתי לאודר, שהגיעה עם הצמיד לתצוגת האופנה של Tibi. גם מעצבת האופנה שרלוט רונסון נצפתה עם צמידי המותג במספר אירועים, ואפילו כשהגיעה לחתונה בתלבושת מבית לואי ויטון. "הצמיד די מלוטש, יחסית לכמות הפונקציות שהוא ממלא", הצהירה המעצבת, "אבל הייתי שמחה לראות אותו גם בהדפסים מיוחדים". המנהלת הקריאטיבית של מגזין "ניילון", דני סטול, טוענת שהצמיד הפך לפופולארי בעיקר כי הוא משתלב היטב בטרנד האביזרים הנוכחי: עומס של צמידים על הידיים, שכונה על ידי בלוגרית האופנה ליאנדרה מדין בשם Arm Party.האוזניות
לא במקרה בחרה חברת קסטרו להשיק בשנה שעברה ליין של אוזניות, שהפכו מפריט פונקציונלי לאביזר אופנתי מהמעלה הראשונה. את הסיבה למהפך שעברו האוזניות אפשר לתלות, בין השאר, באיט גירלס הרבות, אשר בהיעדר כישורים אחרים מחלטרות במקרים רבים כדי.ג'ייז במסיבות.
האוזניות הנחשבות ביותר שייכות לקו שהשיק בשנת 2008 הראפר והמפיק המוזיקלי ד"ר דרה בשיתוף עם חברת מונסטר, beats by Dre. כיום מדובר במותג השמע המוביל, ובעיקר הטרנדי והנחשק בעולם – שחביב על אנשי האופנה והסלבריטאים. האוזניות המעוצבות שמסומנות באות b הפכו לחביבות על דמויות מפתח בתעשייה, כמו ניקי מינאז', מארק רונסון, קארה דלווין (שאפילו הצטלמה איתן לקמפיין קיץ 2013 של DKNY), פיקסי גלדוף, אזליה בנקס, טיירין מנינג ("כתום זה השחור החדש") וליידי גאגא.