רגע לפני שבריטניה נכנסה להיסטריה הודות לתינוק הכי מפורסם בעולם, הספיק ה"ווג" האנגלי לעשות כבוד לנכס צאן ברזל אחר של הממלכה – הלנה בונהם קרטר. על שער גיליון יולי של המגזין הופיעה השחקנית בת ה-47 במראה צעיר ורענן מתמיד, כשלצדה הכיתוב "הלנה בונהם קרטר, סטייל אורגינלי" – משפט שמסכם בהצלחה את הרגלי הסטייל המיוחדים שלה, עליהם שמרה באדיקות גם אחרי שהשיגה הצלחה הוליוודית.
למרות הפרגון על המקוריות, סביר להניח שב"ווג" לא ממש התלהבו מהמראה שהפגינה בונהם קרטר ממש במקביל ליציאת הגיליון, כשנתפסה בעדשות הפפראצי משוטטת ברחובות לבושה בפיג'מה ביתית, פרועת שיער ונטולת איפור. אומנם הפיג'מות נחשבות לאחד הטרנדים הגדולים של שתי העונות האחרונות, ומעצבים כסטלה מקרטני, מארני ולואי ויטון יצרו קולקציות רחבות בהשראתן, אבל בונהם קרטר, כמו שרק בונהם קרטר יודעת לעשות, לקחה את הטרנד למחוזות האבסורד.
עוד בערוץ האופנה
- רובין הוד: הדוגמנית המלאה רובין לאוולי משיקה ליין בגדי ים
- קיילי מינוג חוגגת 25 שנות סטייל: "אני לא אוהבת שמגבילים אותי"
- מאבק אופנתי בפייסבוק: "היום אני רוצה שיקראו לי פרחה"
באופן אירוני, דווקא השחקנית שמזוהה עם סטייל הזוי ואינטואיטיבי נכנסה השנה לנעליים של אחת הנשים היפות והמוקפדות בהוליווד הישנה – אליזבת טיילור. בדרמה Burton and Taylor של הערוץ הבריטי BBC4, היא מביאה העתק כמעט מושלם של טיילור, בעזרתם המסיבית של אמני איפור ושיער. כנראה שלא רק הקהל פקפק ביכולת שלה להידמות לדיווה האמריקאית. בראיון ל"ווג" הודתה בונהם קרטר כי "כמעט לא לקחתי את התפקיד. כשנודע לי על כך לראשונה, חשבתי לעצמי, אליזבת טיילור? אני חייבת לברוח קילומטר מהתפקיד. אפילו אמא שלי אמרה לי לא לגעת בו עם מקל. אבל זה היה תסריט שניצח אותי, זה היה כל כך נוגע ללב, סיפור מתוק. העובדה שמדובר על שני כוכבים מפורסמים היתה מקרית". וכך, הודות לתסריט מוצלח, קיבלנו את בונהם קרטר במראה השונה לגמרי מזה שהפגינה עד היום בסרטיה.
בונהם קרטר החלה לשחק כבר בגיל 16, ובניגוד למרבית השחקנים, שהיו צריכים לטפס למעמדם דרך דרמות יומיות מביכות ותפקידי גופות בסדרות מתח, לוהקה כבר בתחילת דרכה לתפקידי אופי איכותיים. תפקידה המשמעותי הראשון היה בסרט "ליידי ג'יין" ומשם החלה שורה ארוכה של קלסיקות, בהן "זיכרונות אהבה מפירנצה", "המלט", "הלילה ה-12", "מועדון קרב" ו"נאום המלך". בשנת 2001 השתתפה בסרט "כוכב הקופים" בבימויו של טים ברטון, ומיד אחר כך הפכו השניים לזוג. מאז היא מככבת בסרטיו באופן קבוע, בהם "צ'רלי בממלכת השוקולד" ו"אליס בארץ הפלאות".
אבל גם איכות לא משיגה פטור מעיניהם הבוחנת של מבקרי האופנה. לאורך כל הקריירה שלה, הקפידה בונהם קרטר להשאיר את כולם עם לסת פתוחה, הודות לתלבושות מקוריות, שלא נאמר הזויות, ועם קריצות למראה הוויקטוריאני והבוהמייני. את אלו היא שילבה בגישה קלילה בכל הנוגע לשיער ואיפור וכן אקססוריז מפתיעים במיוחד. "הגרוע ביותר היה עם פונפונים על כל הגוף", שחזרה בראיון. "'הדיילי מייל' קראו לי שדון בולגרי והכינוי הזה נתקע. טים קורא לי ככה כל הזמן. נראיתי מגוחך, אני חייבת להודות. אני תמיד הראשונה לראות כמה זה מצחיק".
הסטייל המקורי, שתלוש מכל טרנדים עכשוויים או מרדיפה אחר לוק מהוקצע ומלאכותי, משמש שק אגרוף קבוע למבקרי האופנה, שלא חוסכים ביקורת קשה. "אני אוהבת בגדים, ואני אוהבת להתלבש ואני אוהבת את ההרגשה שזה גורם לי", אומרת בונהם קרטר. "אני תמיד מאוכזבת כשאני רואה תמונה של עצמי. אני משתדלת לא לראות, בגלל שאני חושבת 'לא, זה לא מה שהתכוונתי בכלל'".
אבל לא כולם מוקיעים את הסטייל שלה. למעשה, יש כאלו שחושבים שהיא אפילו אייקון אופנה. מארק ג'ייקובס, לדוגמה, נסיך האופנה הבלתי מעורער, בחר בה כפרזנטורית לעונת סתיו-חורף 2011-12, ואילו המעצבת האנגלייה ויויאן ווסטווד מלבישה אותה כמעט לכל הופעה מתוקשרת.
בין רגעי האופנה הבלתי נשכחים שלה, אפשר לסמן את תיק הקלאץ' בצורת שפתיים, נעלי ערב בשני צבעים, נעלי צבא בשילוב שמלת ערב, משקפי שמש עגולים שנלבשים דווקא בערב, שמלות המשלבות טולים ושכבות, מניפה תואמת לבגדים, תיק עם רקמת לבבות, ותמיד תמיד תסרוקות לא עשויות עד הסוף השואבות השראה מתקופות שונות, ממש כאילו נתקעה במחזה תקופתי או באחד מסרטיו של בעלה.
מבט על המראות האיקוניים של בונהם קרטר, מגלה שאומנם היא רחוקה שנות אור מהמראה ההוליוודי האופייני לכוכבות קולנוע עכשוויות, אבל סביר להניח שממנה, בניגוד לאחרות, לעולם לא נצליח להתעלם.