ולנטיינ'ז דיי שיצוין בחודש הבא ברחבי העולם משמש גם באופן לא רשמי כיריית הפתיחה להשקת קולקציות הלנז'רי של חברות ההלבשה התחתונה הגדולות. עניין של היצע וביקוש, כנראה, שהרי אין מתנה רומנטית ולוהטת לחג האהבה מסט לנז'רי יוקרתי. אם לשפוט על פי הקמפיינים החדשים בתחום, שראו אור בשבועות האחרונים, כשהמטרה היא למכור לנז'רי, כל האמצעים כשרים - החל בקמפיינים פרובוקטיביים עם דימויים זולים, ועד לניסיונות לייצר רומנטיקה מלאכותית ודביקה. לטובת המותגים גויסו גם מיטב הדוגמניות בעולם: קריסטל רן לאג'נט פרובוקטור, בר רפאלי לפסיונטה, ליזי ג'אגר לסקיני, ורוזי הנטינגטון-וויטלי למרקס & ספנסר. מה חשבנו על הקמפיינים ואצל מי היינו קונים?
המותג: אג'נט פרובוקטור, ה-אימא של מותגי הלנז'רי היוקרתיים.
הפרזנטוריות: קריסטל רן בתמונות הקמפיין הרשמי, והאיט גירל פופי דלווין בסרטון המותג שהופץ השבוע לקראת הוולנטיין דיי המתקרב.
הלוק: זנותי. מה שלא מונע מהמותג להתחבב על נשות שייחים מהמפרץ הפרסי ואפילו על הגברת הראשונה של ארצות הברית, מישל אובמה.
מה מוכרים לנו? קלישאות. בקמפיין החדש מצולמת רן בלנז'רי על רקע תחנת דלק אפלולית, כשהיא עושה אהבה עם מכונית המרצדס הישנה וצינור הדלק. טריק זול וישן? זה כלום לעומת סרטון הווידאו בכיכובה של דלווין, שבו היא מופיעה בלנז'רי בהכנות אחרונות לקראת חגיגות הוולנטיין, עם שמפניה, שוקולדים וכו'. אזעקת המכונית מריצה אותה אל מחוץ לבית, ובמהרה היא נתקלת באחד השכנים שחוזר מיוזע מריצה. דלווין מפתה אותו עם השאלה Have you seen my Pussy?
מדד הסקסיות: 8 - רק כי במותג טרם הפנימו את ההבדל בין סקסיות לסליזיות.
האם קנינו את זה? הבחירה בתחנת דלק כתפאורה לקמפיין היא נדושה ומתכתבת עם אלמנטים צורניים משנות ה-80 ועם סרטי פורנו רך זולים. כך עולה גם מצפייה בסרטון, שלא מצליח למנף את ההומור ומשחק המילים גבוה יותר משיח של בני עשרה חרמנים.
בשורה התחתונה: סקס מוכר. רק שבמחירים של אג'נט פרובקטור, נדמה לנו שניתן היה לפרגן ללקוחות קמפיינים קצת יותר מתוחכמים.
המותג: מרקס & ספנסר, מחברות האופנה הקונסרבטיביות באנגליה, הנודעת כבית אמין ואיכותי לחזיות.
הפרזנטורית: הדוגמנית הלוהטת רוזי הנטינגטון וויטלי, שבקיץ האחרון אף עיצבה קו לנז'רי לחברה.
הלוק: רומנטי ומהורהר.
מה מוכרים לנו? קמפיין חדש לקראת ולנטיין דיי בכיכובה של הנטינגטון וויטלי, המשמשת זו השנה השנייה כפרזנטורית של החברה. בדומה לקמפיין של השנה שעברה, גם הפעם היא נמצאת לבדה בחדר מלון יוקרתי, כשהיא עושה פוזות פתייניות אל מול המצלמה.
מדד הסקסיות: 9 - הודות לגוף מושלם, פנים יפות ולנז'רי רומנטי.
האם קנינו את זה? בהחלט. לטעמנו, הקמפיין עשוי "לפי הספר". מי שלא קנה את הקמפיין היו ארגוני הנשים באנגליה, שכינו אותו "מעליב, משפיל, מחפצן ומעודד סטריאוטיפים פוגעניים כלפי נשים", ואף קראו להסירו משלטי החוצות באנגליה. הצנזורה האנגלית האחראית על מודעות פרסום דווקא אישרה אותו, בטענה כי המודעה מייצגת את חברת ההלבשה התחתונה ומוצריה.
בשורה התחתונה: בישראל כבר היו שורפים תחנות אוטובוס בגללה.
המותג: סקיני, מותג הלבשה תחתונה אוסטרי המוכר באירופה.הפרזנטורית: הדוגמנית אליזבת (ליזי) ג'אגר, בתם של סולן להקת האבנים המתגלגלות מיק ג'אגר והדוגמנית ג'רי הול, שעושה בימים אלו קאמבק מסעיר.
הלוק: באדיבות הנשיונל ג'יאוגרפיק.
מה מוכרים לנו? הפקת לנז'רי שצולמה כולה באווירת טיול בספארי באפריקה, עם אורחים כמו זברה, טיגריסים וגבר לבן בתחתונים א-לה טרזן. הצצה בקטלוג הדיגיטלי חושפת תמונות מביכות של שני הדוגמנים, כולל ישבן חשוף של הדוגמן על רקע הספארי.
מדד הסקסיות: 5 - בחירת הקונספט טובה, הביצוע, אפעס, מעט מביך.
האם קנינו את זה? בקמצנות. התמונות של ג'אגר אולי מצליחות להעלות את רמת הקונספט האמנותי של הקמפיינים החדשים, אולם הן חסרות את מנת הסקס אפיל המצופה מקמפיינים להלבשה תחתונה.
בשורה התחתונה: אנחנו מעדיפים נמרים כהדפסים, לא כפרופס בצילומים.
הפרזנטורית: בר רפאלי, אחת משלנו.
הלוק: רטרו-שיק, עם מחווה ברורה לשנות ה-50 של המאה הקודמת.
מה מוכרים לנו? את רפאלי כעקרת בית אמריקאית בפיפטיז, הנתונה בעיצומן של עבודות בית קלאסיות: אפייה, ניקיון, צביעה ועוד. פמיניסטיות לא יאהבו את הקמפיין הזה, בלשון המעטה, מכיוון שהוא מקבע סטריאוטיפים נשיים ומחזיר את המהפכה הפמיניסטית עשורים אחורה. גברים, מצד שני, ימצאו כאן את אשת חלומותיהם: גם יפה, גם אופה.
מדד הסקסיות: 9 - בגלל רפאלי, וגם כי דימויים משנות ה-50 תמיד צובטים לנו בלב.
האם קנינו את זה? הדגמים של המותג קלאסיים, אופנתיים, וסקסיים במידה. מתאים יותר למי שאוהבת את הלנז'רי שלה רומנטי.
בשורה התחתונה: אולי לא היינו קונים את רפאלי כעקרת בית מושלמת, אבל בהחלט היינו רוכשים ממנה חזייה ותחתונים.