>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות
מצוידת במטען גנטי לא אפשרי הכולל רגליים שלא נגמרות, גוף חטוב להפליא, שפתיים בשרניות ומבט המשלב תמימות ילדותית וחושניות, אין זה פלא שהדוגמנית הבריטית רוזי הנטינגטון וויטלי טיפסה בקלות לראש תעשיית הדוגמנות העולמית. עכשיו, לאחר שכבר הוסיפה לתיק העבודות שלה לא מעט קמפיינים ושערי מגזינים, והספיקה אפילו להפוך לשחקנית, היא פונה להשיג יעד חדש: עיצוב קולקציית הלבשה תחתונה בשם Rosie for Autograph עבור רשת בתי הכלבו הבריטית מרקס אנד ספנסר (שאת הקמפיין שלה היא מובילה, כמובן).
תחום ההלבשה התחתונה אינו חדש להנטינגטון וויטלי, שכבר אוחזת בתואר מלאכית של המותג ויקטוריה'ס סיקרט וזכתה במעמד של סמל סקס האהוב על נערים צעירים כמו גם על אבותיהם. עדיין, יש פער לא קטן בין דוגמנות של פריטים סקסיים ופרובוקטיביים לבין יצירת קולקציה שאמורה לפנות לנשים רבות.
"רציתי לעצב מאז שאני זוכרת את עצמי, ודרך הרצון הזה הגעתי לדוגמנות", ציינה הנטינגטון וויטלי בראיון לגיליון ספטמבר 2012 של מגזין אל הבריטי, שעל שערו היא מככבת. "המטרה העיקרית שלי היא שהפריטים יהיו נגישים ונחשקים עבור כולם, לא עיצבתי את זה בשביל עצמי". ואם משווים את גופה של הדוגמנית הצעירה לאישה הממוצעת בבריטניה, אולי טוב שכך.
הקולקציה של הנטינגטון וויטלי מורכבת מ-33 פריטים העשויים תחרה צרפתית, רקמה שוויצרית ומשי יוקרתי, והיא תגיע לחנויות הרשת ולחנות המקוונת של מרקס אנד ספנסר ב-30 באוגוסט. "אני אוהבת כל מה שקשור בלנז'רי, תמיד היתה לי משיכה לנושא. זה לחלוטין נשי – זה עבור נשים, זה הסוד הקטן שלנו", אומרת הנטינגטון וויטלי בסרטון וידאו על הקולקציה.
בגיל 25, הנטינגטון וויטלי מחזיקה בוותק נאה בתעשיית האופנה. היא נולדה בדבון שבאנגליה לאם מדריכת כושר ולאב מנהל חשבונות, וגדלה עם שני אחיה בחווה אורגנית מוקפת בבעלי חיים. בגיל 16 אותרה על ידי סוכנות דוגמנות, והחליטה לעזוב את התיכון לטובת הקריירה.
"אני לא רוצה להתלונן. עזבתי את בית הספר כדי לדגמן, וזה היה בדיוק מה שרציתי", אמרה מאוחר יותר בראיון לעיתון הגרדיאן. "זו אופנה, אז אנשים יגלגלו את העיניים ויגידו 'איך זה יכול להיות?', אבל זה היה קשה. אתה ילד קטן שמוקף במבוגרים, ואין לך קול. אתה נדחף על ידי סוכנים והצרכים שלך לא נלקחים בחשבון. אתה אומר שאתה זקוק ליום חופש או שלא נוח לך לעשות משהו, ואנשים פשוט לא מקשיבים".
בשנת 2004 דגמנה הנטינגטון וויטלי לפרסומת של ליווי'ס, ומשנת 2006 החלה לדגמן עבור מותג הלנז'רי ויקטוריה'ס סיקרט. את התואר "מלאכית", אגב, היא קיבלה רק בשנת 2009, לאחר שהפכה מדוגמנית אנונימית לשם מוביל בתעשיית האופנה, בין השאר בזכות צילומים לקמפיין של המותג הבריטי ברברי בשנת 2008 והופעה ראשונה על שער מגזין ווג לצד דוגמניות נוספות.
מאז היא הספיקה להופיע בקמפיינים של מיס סיקסטי, קארן מילן, אברקרומבי אנד פיץ', ראלף לורן, בלומינגדיילס, DKNY ואחרים, לזכות בתואר דוגמנית השנה של אל סטייל בשנת 2009, לככב על לוח השנה של פירלי, להיבחר במקום הראשון ברשימת הנשים הלוהטות של מגזין מקסים לשנת 2011 ובמקום הראשון ברשימת הנשים הסקסיות בעולם של מגזין FHM, ולהיות מדורגת במקום הרביעי ברשימת 20 הדוגמניות הסקסיות של אתר models.com.
למרות שהיא מרגישה נוח מאוד בגופה ולא מתביישת לחשוף אותו – לקמפיין הבושם Body של ברברי, למשל, הצטלמה במעיל טרנץ' פתוח בלבד – הנטינגטון וויטלי מספרת שכילדה סבלה מלעג על הופעתה החיצונית. "הייתי הכי נמוכה בשנתון שלי", אמרה למגזין GQ, "הקניטו אותי בגלל שלא היה לי חזה, וגם בגלל השפתיים הענקיות שלי". גם כישרונה הוורבלי לא התקבל יפה בבית הספר היסודי, והיא זכתה לכינוי "מיס פה גדול". רק בגיל 13 התהפכו היוצרות, והיא נבחרה פתאום לתואר "הילדה עם הסיכויים הגבוהים ביותר להפוך לסופר מודל".