>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות
מאחורי השערורייה האחרונה בתעשיית האופנה העולמית עומדת לא אחרת מהראפרית בת ה-21 אזליה בנקס, ששער גיליון אוגוסט בכיכובה למגזין הבריטי דייזד & קונפיוזד, נאסר להפצה בשבע מדינות, עוד בטרם הגיע לדוכני העיתונים. הסיבה: הפרובוקציה של בנקס בצילום השער, בו היא מחזיקה בין שפתיה קונדום ורוד, שנופח לגודל של סיגר עצום ממדים, כשמתחתיה מתנוססת הכותרת Azealia Banks Blows Up, מעין משחק מילים בין הכותרת Blows Up (מתפוצצת) לבין Blow Job (מציצה/מוצצת).
רק אלוהים יודע מה עוד מחכה לנו בכתבה עצמה. מי שעוקב אחר פועלה של בנקס, זוכה לקבל ממנה מדי שבוע מנה גדושה של פה מלוכלך ואופנה משובחת. אם לא בתקשורת המיינסטרימית, אז בחשבון הטוויטר הפעיל שלה, או בטאמבלר הצבעוני שלה. רק השבוע, למשל, בראיון שהתפרסם איתה במגזין המוזיקה והבידור האמריקאי Vibe, היא הסבירה לעיתונאית טרייסי גארווד מדוע היא שונאת את הראפרית ליל קים, כיצד בילתה יום שלם בלונדון עם קניה ווסט ומהי דעתה המלומדת על סצנת ההיפ הופ הניו יורקית – תוך שהיא מתבלת כל משפט שני בשורש F.U.C.K. "לכל הניגרס יש בעיה, והשם שלה הוא אזליה פאקינג בנקס", הצהירה בתחילת הראיון. באנגלית, אגב, זה נשמע משכנע יותר.
בנקס נולדה וגדלה בהארלם. אביה נפטר כשהיתה בת שנתיים, ועד לאחרונה התגוררה עם אמה ושתי אחיותיה. למרות שמהצד נדמה כי פריצתה לתודעה הבינלאומית היתה מקרית, וכי היא צצה משומקום, עיון מהיר בביוגרפיה שלה חושף כי מאחוריה עבודה קשה. כבר מגיל צעיר השתתפה בנקס בהפקות טלוויזיוניות, ועד גיל 16 כבר הופיעה בתפקיד ראשי בארבעה מיוזיקלס בברודווי - הספק בהחלט מרשים ליתומה מהארלם. בגיל הזה גם החליטה לפרוש מלימודיה, ולהתפנות לבניית הקריירה המוזיקלית שלה. תחילה תחת השם Miss Banks, ובשנה האחרונה תחת שמה המלא.
במאי האחרון יצא אלבום הבכורה שלה, הקרוי על שם שנת הלידה שלה (1991) ומתהדר בצליל האוס-היפ חדשני וקצבי. בדומה לכוכבות פופ חדשות שפורצות לחיינו - מניקי מינאז' ועד לנה דל ריי - גם בנקס גילתה כי תעשיית האופנה היא קרש קפיצה לתודעת ההמונים ומכתיבי דעת הקהל. המסלול האופנתי שעברה החל בהופעת בכורה בשורה הראשונה של מאלברי במהלך שבוע האופנה האחרון בלונדון, המשיך בקמפיין למעצב אלכסנדר וואנג והסתיים, לפחות החודש, בווידיאו קליפ שביים צלם האופנה החשוב רנקין, כשעל מלאכת הסטיילינג הופקד ניקולא פורמיקטי, מי שאחראי על הסטייל של פרובוקציה מהלכת אחרת, ליידי גאגא. השבוע התפרסם גם כי במהלך שבוע האופנה בניו יורק, שייפתח בשבוע הבא, תשיק בנקס גוון ליפסטיק חדש על שמה לחברת האיפור M.A.C, צעד נוסף למעמד של כוכבות כמו גאגא וניקי מינאז'.
הדרך שעשתה בנקס בחצי השנה האחרונה בתעשיית האופנה הובילה לשינוי חיובי במראה החיצוני שלה. תעשיית האופנה אומנם סוגדת לה לאחרונה, אולם לא מדובר במתלבשת טובה במיוחד.
בשורה הראשונה של מאלברי היא הופיעה בשיער אדום, נעליים בצבע בזוקה ושמלה בצבע אבן שעוטרה בכוכבים, וישבה לצדה של לנה דל ריי, שהשיקה באותו היום את התיק על שמה למותג הוותיק. עם זאת, ניכר שינוי בהופעתה כשהגיעה במאי האחרון בזרועות שלובות עם הכוכב העולה בסצנת האופנה הבינלאומית, המעצב האמריקאי אלכסנדר וואנג, לערב הגאלה שהתקיים במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, עם פתיחת התערוכה פראדה וסקיאפרלי. חודשיים לאחר מכן נחשף קמפיין ראשון של בנקס, לקו T הצעיר והבועט של וואנג.
בפועל, התגלה כי הקמפיין היה רק סנונית לקראת שיתופי הפעולה של בנקס עם מעצבים ואושיות מתעשיית האופנה. ביוני האחרון נודע כי את הווידאו קליפ לסינגל Liquorice צפוי לביים הסטייליסט ומעצב האופנה ניקולא פורמיקטי. בנקס לא היתה מרוצה מהתוצאה הסופית וצילמה את הקליפ מחדש, כשהפעם על הבימוי הופקד צלם האופנה הבריטי רנקין, ופורמיקטי על הסטיילינג.
השבוע גם ראה אור קליפ חדש שביים רנקין לשיר Van Vogue, שטיזרים ממנו כבר נחשפו ברשת. למרות שבנקס עדיין לא יכולה להתגאות בתואר אייקון אופנה, הבאז סביבה בהחלט תורם להזנקת המניות שלה בתעשייה, תוך שהיא מככבת תדיר במגזיני אופנה בתור הדבר החם הבא. גם גאגא התחילה ככה, ותראו איפה היא היום.