>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT
חברת האופנה קסטרו מתכננת התרחבות לתחום בגדי הילדים, כך נודע ל-Xnet. קו בגדי הילדים של החברה, שמתוכנן לראות אור בעוד כשנה, יהיה צעד נוסף בשינויים המתחוללים במותג הישראלי, שבעשור האחרון הקים בהצלחה את קו בגדי הגברים קסטרו מן, ולאחרונה השיק את קו אופנת הסמארט קז'ואל Black (עליו דיווחנו ב-Xnet לראשונה) הפונה לקהל צעיר ועסקי הנדרש לקוד לבוש מחויט ואלגנטי יותר. לקו הילדים החדש טרם נבחר שם (אנחנו מהמרים על קסטרו קידס), אולם הוא יהפוך את קסטרו לראשונה למותג אופנה לכל המשפחה, בדומה למתחרים הגדולים שלו, H&M, גאפ והוניגמן.
גורם בחברה אישר ל-Xnet את הפרטים, אולם גורם נוסף בחברה סייג אותם ואמר כי כרגע הדברים נמצאים בשלב הדיונים, וכי טרם החלה העבודה על עיצוב הקולקציה. לדברי אותו גורם בחברה, חלק מהדיונים הסודיים בשלב זה נוגעים בטווח הגילאים שאליו יפנה המותג, וטרם הוחלט האם יהיה זה מותג לילדים בלבד או גם לתינוקות.
דובר חברת קסטרו מסר בתגובה: "אנו מכחישים את השמועה".
לאורך השנים הביע גבי רוטר, בעלים ומנכ"ל משותף של קסטרו, התנגדות נחרצת לכניסה של קסטרו לשוק בגדי הילדים, אולם לאחרונה ניכר כי עמדתו התרככה מעט. אולי כי לפני כחמישה חודשים הפך לראשונה לסבא, עם לידת נכדתו אן, בתם של הדוגמנית והשחקנית רותם סלע ובנו הבכור אריאל רוטר. בראיון שהתפרסם בסמוך ללידה בכלכליסט, נשאל רוטר מדוע אינו נכנס לנישת בגדי הילדים. בתגובה ענה: "אני לא פורש בשנה הבאה", ושלח לראשונה רמז דק לנכונותו לשקול את הנושא.
לתשובה הזאת קדם משא ומתן ארוך שניהל רוטר על רכישת חברת מוצרי התינוקות שילב לפני כשנתיים. העסקה אומנם לא יצאה לבסוף לפועל, אולם עצם קיומו של מו"מ בנושא מראה כי קסטרו בהחלט שוקלת מזה זמן מה להיכנס אל תחום הילדים, וכי לא מדובר בגחמה רגשנית של סב טרי. כשנשאל רוטר לאחרונה אם טעה בהחלטתו לא לקנות את רשת שילב, ענה כי קסטרו מעדיפה לפעול באופן עסקי תחת חברת האם, ולא לבצע קנייה של מותגים אחרים. זאת, בניגוד לתאגידי אופנה אחרים בישראל כמו קבוצת FOX, שנכנסה לאחרונה לתחום כלי הבית, ומחזיקה בחברות הבת ללין, אמריקן איגל ובילבונג; או חברת ריטייל ישראל של אבי מלכה, המחזיקה במותגים ml, ג'אמפ ו-Mam'z.
זה לא סוד שכניסתם של מותגי אופנה זרים לישראל העמידה את החברות הישראליות בתחרות קשה, הכופה עליהן את הצורך ליישר קו עם המחירים, קצב תחלופת הסחורה בחנויות וההיצע הרחב לכל המשפחה. המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו חברות אופנה ישראליות רבות, ובהן גם קסטרו, הוביל אותן לחיפוש אחר קהלים חדשים. עכשיו רק נותר לנסות לדמיין מי תהיה הפרזנטורית של הקו החדש. סביר שכמונו, גם בקסטרו כבר גלגלו בראש את הרעיון לצלם את גל גדות, הפנים של המותג מזה תשע עונות, יחד עם בתה הטרייה אלמה.