>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
ביולי 1990 התפרסם גיליון בלתי נשכח של מגזין The Face הבריטי. על השער: צילום של הצלמת הבריטית קורין דיי, שממנו ניבטת הדוגמנית העדיין-אלמונית קייט מוס עם נוצות לראשה. הכותרת: The 3rd Summer of Love. כפי שיעידו רבים, מדובר באחד הרגעים המכוננים של תרבות החופש והנעורים הבריטית שפרחה בשנות ה-90, ושינתה גם את תעשיית האופנה כולה.
תמונותיה של מוס בת ב-16 ללא חלק עליון, חושפת גוף ילדותי שדוף וחזה קטן, הפכו לרגע מפתח בטביעת המושג "הרואין שיק". דיי, שנמשכה בצילומיה לדוגמניות כחושות שחסרו את הברק התעשייתי שליווה את האמזונות מעוגלות החמוקיים שכיכבו בשנות ה-80, צילמה את מוס שוב ושוב, והיתה מהאחראיות הבולטות לשינויים שעברו על תפיסת היופי הקונצנזואלית בשנות ה-90. דרך צילומיה של דיי נבראה מוס, עד אז ילדה שלא בלטה ביופיה, כפנים החדשות של עולם האופנה והיופי.
באוגוסט 2010 נפטרה דיי בגיל 48, לאחר מאבק במחלת הסרטן, והשאירה אחריה אוסף של תמונות איקוניות מתחום האופנה והמוזיקה, לצד ארכיב אישי ובו תיעוד של חבריה ומשפחתה.
בסוף השבוע האחרון נפתחה בגלריית Gimpel Fils בלונדון התערוכה המיוחדת Corinne Day: The Face, המציינת שנה למותה של דיי ומוקדשת לצילומים שיצרה עבור המגזין בתחילת שנות ה-90 (נעילה: 1 באוקטובר). בתמונות אלו ניתן לראות כיצד הצליחה דיי לתפוס בכישרון את הנשיות השבירה והמורכבת של גיל הנעורים, הנעה בין שובבות פרובוקטיבית לחוסר ביטחון עמוק. דיי התחברה להלך הרוח של תרבות הרייב הבריטית, שפרחה באותן שנים, והצליחה להעביר בצילומיה תחושה של משחק בין צילום אופנה מבוים לתיעוד ספונטני של בני נוער יומיומיים למראה. קייט מוס, כאמור, כיכבה ברבים מהצילומים, אך בתערוכה מופיעות גם תמונות של חברי להקת הרד הוט צ'ילי פפרס במראה של ילדים מופרעים.
למרות שכבר בתחילת דרכה תוארה כאמנית פורצת דרך, מקורית ונועזת, אל תחום הצילום הגיעה דיי במקרה. "גרתי באיטליה עם בן זוגי מארק, והוא לימד אותי איך לצלם במצלמה", סיפרה ב-2008 לאמריקן מגזין. "ברגע שהתחלתי לצלם, התאהבתי. הרגשתי שמצאתי את ייעודי". הכנות שבה תיעדה דיי את מצולמיה ואתגרה את מודל היופי המיינסטרימי שהיה קיים באותה תקופה, התאימה בדיוק לרוחו של The Face – אשר במהלך שנות ה-80 וה-90 יצר שפה עיצובית רדיקלית וחדשנית ומשך אליו כותבים, צלמים וסטייליסטים צעירים ומקוריים. במאי 2004 נסגר המגזין, לאחר שלא צלח את השינויים בתרבות הפופולארית שהביאו שנות האלפיים.