>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
אמש (שלישי, זמן אוסטרליה) התקיימה במסגרת שבוע האופנה בסידני, תצוגה לנשים במידות גדולות תחת השם Big Is Beautiful, בה הציגו כ-20 דוגמניות במידות 26-16 (המקבילה ל-56-46 אירופאי) בגדי מעצבים הנמכרים ברשת בתי הכלבו האוסטרלית Myer. הרשת החזירה לפעילות את מחלקת המידות הגדולות לאחר הפסקה בת שבע שנים, בעקבות דרישה של לקוחות צעירות וגדולות ממדים.
עשרים הדוגמניות שצעדו על המסלול בקולקציות קיץ 2012, הציגו חזות אחידה, הן בגודלן והן בחיוך הגדול שנמרח על פניהן. קשת המידות הרחבה באה לידי ביטוי בכל אחד מן הדגמים שהוצגו, אשר הוכיחו שעם נכונות אמיתית מצד מותגים, ניתן לעצב אופנה גם במידה גדולה. המגוון כלל שמלות ערב סקסיות מחד, וביגוד רשמי יותר, דוגמת סריגים קלים, מכנסי כותנה המסתיימים בקו הקרסוליים ושמלות אריג צבעוניות עם הדפסים.
התצוגה האוסטרלית היא רק חלק נוסף בתהליך שלם שמתחולל בעולם האופנה בעת האחרונה בכל הנוגע להגדלת ההיצע לנשים במידות גדולות, גם בישראל. רק השנה נוספו לרשתות הקלאסיות בתחום - עונות, ml ואלמביקה, קו האופנה אמלי של חברת ml הפונה לצעירות, והמותג Honey B של המעצבת ענבל מימרן. אלא שהחידוש המגיע מהקצה השני של העולם הוא לא הבגדים. הוא גם, ואולי בעיקר, קיומה של תצוגת אופנה ייעודית לקהל זה, המתקיימת במסגרת שבוע האופנה המקומי שמאחוריו עומד גוף חזק ובולט כמו מרצדס בנץ (הספונסר של שבועות האופנה בניו יורק וברלין), ולא כעוד קוריוז על המסלול של ז'אן פול גוטייה או תצוגה סגורה לקהל של שמנות בלבד.
אז אם הביקוש למידות גדולות כל כך גובר, וזעמן של הנשים הגדולות כלפי תעשיית האופנה שמתעלמת מהן בייצור ומעלימה אותן מהמסלול עולה וצפה על פני השטח, מדוע נמכרו לתצוגה רק כ-64 כרטיסים מתוך 500 שהוצעו למכירה לקהל הרחב? "הופתעתי מאוד ממכירת הכרטיסים הנמוכה, בהתחשב בכך שיש תמיכה ומודעות מאוד גדולה למידות גדולות", סיפרה דניאל היל, המנהלת הראשית של חברת IMG Fashion Australia, שהפיקה את האירוע.
עורכת המהדורה האוסטרלית של המגזין הארפר'ס בזאר, אדווינה מק'קאן, דווקא לא הופתעה מהנוכחות המינורית. לדעתה, מדובר בסיפור תקשורתי שיצא מכלל פרופורציה ואין לו אחיזה במציאות. "אני לא חושבת שהלקוחות כל כך אובססיביות לתצוגות האלה, כפי שהמדיה נוהגת לסקר את התחום", אמרה מק'קאן. "אני חושבת שהלקוחות מאוד שמחות לקבל את העובדה שהדוגמנית, כמו שחיינית אולימפית למשל, היא בעלת יופי יוצא דופן, ולא נראית כמו אחת מאיתנו".
אבל היו גם קולות אחרים. הדוגמנית טניה גריגס, שהידסה על המסלול בתצוגה המדוברת, טענה שיש חשיבות מאוד גדולה לעובדה שנשים גדולות חוגגות את היופי שלהן על המסלול, לאחר שזכו ליחס קשה מצד תעשייה שמקדשת רזון. גריגס צודקת. בניגוד למקרים חריגים כמו הדוגמנית קריסטל רן, מידה 42 שהפכה לדארלינג של קרל לגרפלד בשׁאנל, נשים שמנות מודרות מהשיח האופנתי הקונבנציונלי. ההתייחסות הנוכחית בשבוע האופנה באוסטרליה חשובה, וצריכה לשמש מודל לחיקוי עבור חברות אופנה למידות גדולות בישראל, שעדיין, למרבה האכזבה, ממשיכות להשתמש בפניהן של דוגמניות במידה 40 לכל היותר.