ההתעוררות השמחה שנראתה במסלולי התצוגות של קולקציות הקיץ ניבטת היטב גם מהקמפיינים של בתי האופנה ומעצבי העל - גוצ'י, שאנל, באלי, איב סאן לורן, ברברי ובלנסיאגה בחרו לצלם בטבע ולשדר בתמונות חיבור לאדמה, גם אם הקולקציות שעוצבו לעונה הן אורבניות לחלוטין; ואילו ולנטינו ולואי ויטון העדיפו להתמקד בסצינות ביתיות וחגיגיות. אלה הקמפיינים שהכי עשו לנו את זה.

ראג אנד בון

ראג אנד בון יצרו קמפיין מקסים, מקורי ושונה שבו צולמו דוגמניות העל אבי לי קרשאו, אדיטה וילקוויציוט, לילי אלדרידג' וסשה פיבוברובה בסיטואציות יומיומיות על ידי חבריהן או בעצמן. מעצבי המותג דיוויד נביל ומרקוס וויינרייט ציידו את הדוגמניות במצלמות ובבגדי המותג, והתוצאה היא תמונות מחיי היומיום של הדוגמניות. אבי לי קרשאו מגלחת את שערות רגליה וסשה פיבוברובה מחזיקה את פניה כשידיה מלוכלכות בחול ים. הדוגמניות נראות טבעיות ובגדי המותג המוצגים כבדרך אגב הופכים סקסיים ונחשקים עוד יותר.

לואי ויטון

ללא ספק, אחד הקמפיינים הטובים של הקיץ, המצליח להעביר נאמנה את רוח הקולקציה בהשראת נערות אסיאתיות וסצינת הדיסקו שנות ה-70. סטיבן מייזל צילם את ראקל זימרמן, פרייה בהה אריקסן וקריסטן מקמנמי בתסרוקות ואיפור הממשיכים את רוח התצוגה ובקומפוזיציה שמדמה מעין מסיבת דיסקו בלוקיישן אסייתי, מסתורי ואסתטי בטירוף. התמונה בוהקת ומלאת פריטים נוצצים ומלאי עושר, אך הבעת פניהן של הדוגמניות והרשת המהווה רקע אחורי, קצת כמו בית כלא, מספרים סיפור הפוך לגמרי מאווירת החגיגה הנראית במבט ראשוני. המתח הנוצר בצילום רק הופך את כל הסיפור למושך ומעניין יותר.

איב סאן לורן

קמפיין נקי ומרגש שבו צילמו אינז ואן למסורדה ווינוד מטדין את הדוגמנית העולה אריזונה מיוז על רקע צמחייה. הניגוד בין בגד הערב השחור לשיח הירוק יוצר את כל העניין. הבחירה לשלב את הבגדים הסופר עירוניים עם גנים למרגלות וילה משנות ה-30 במרקש היא סוג של גאונות, וההקשר ההיסטורי רק מוסיף לכך: לבית האופנה יש חיבור ארוך שנים עם מרקש, איב סאן לורן ובן זוגו רכשו שם גנים בוטניים בשנות ה-80, וכשמת סאן לורן אף פוזר שם אפרו.

איב סאן לורן. קלאסיקה (צילום: אינז ואן למסורדה ווינוד מטדין)
איב סאן לורן. קלאסיקה (צילום: אינז ואן למסורדה ווינוד מטדין)

ז'יל סנדר

קמפיין מקסים המטשטש את פני הדוגמנית דריה סטרוקוס ונותן את מלוא הבמה לבגדים. נראה כי הקיץ הכול מסתדר לראף סימונס, המנהל הקריאטיבי של ז'יל סנדר, והקולקציה המצוינת המשלבת צבעים בוהקים עם סילואטות מינימליסטיות באה לידי ביטוי עוצמתי גם בקמפיין הפרסומי. הצילומים של ווילי ונדרפר מזכירים את אופנת הפוסטרים המצוירים הרומנטיים מתחילת שנות ה-80, והקמפיין הוא אחד המרגשים של הקיץ. הצבעים חזקים ונועזים, אך הצילום המינימליסטי הופך אותם ללבישים ורגועים.

סלין

המעצבת פיבי פילו הצליחה ליצור שפת עיצוב ייחודית ומינימליסטית שרק משתבחת כל עונה. מגמת הקוטור פוגש ספורט באה לידי ביטוי בקמפיין זה על הצד הטוב ביותר, בקומפוזיציה המשדרת צילום ביתי. סטלה טננט ודריה וורבווי מצולמות על ידי יורגן טלר בתמונות כאילו מקריות, לובשות בגדים משובחים אך נראות כאילו הן עומדות לנטוש הכול ולצאת החוצה.

סלין. ספורטיביות ביתית (צילום: יורגן טלר)
סלין. ספורטיביות ביתית (צילום: יורגן טלר)

פראדה

הדוגמניות אריזונה מיוז, מריה-קרלה בוסקונו, קינגה ראז'ק, זוזאנה ביז'וח וטאטי קוטליאר לקחו חלק בקמפיין שצילם סטיבן מייזל. החלק המוצלח ביותר בקמפיין הוא עדיין הבגדים של מיוצ'ה פראדה, אך השילוב עם סטיילינג מתוחכם וקומפוזיציות מעניינות רק משדרג אותם עוד יותר. ההדפסים הנועזים של הקולקציה בשילוב אקססוריז בלתי נשכחים כמו משקפיים בסגנון רטרו ופרוות מפוספסות יוצרים קמפיין שמח וחד פעמי הגורם לנו לפנטז על חופשה אקזוטית בימים חמים.