מנערה בסיכון למלהקת עסוקה: "לא יודעת למה ברחתי כל השנים האלה"

שרה מיטל בנימיני גדלה בבית דתי ובגיל 13 עזבה את המסגרות כדי לחפש את עצמה. כעת מותגים משלמים לה למצוא דמויות ייחודיות: "הציבור לא מעוניין במשפיענים"

איתי יעקב

|

21.05.20 | 09:08

"מהיום שיצאתי לעולם אני בורחת: מעצמי, מהמשפחה שלי, ממסגרות, ובשנתיים האחרונות עצרתי ואמרתי – תירגעי, הכל בסדר". שרה מיטל בנימיני
"מהיום שיצאתי לעולם אני בורחת: מעצמי, מהמשפחה שלי, ממסגרות, ובשנתיים האחרונות עצרתי ואמרתי – תירגעי, הכל בסדר". שרה מיטל בנימיני
מימין: אודי ביזאר. "עולם האופנה אוהב את מי שלא מחפשים אותו" (צילום: streeters agency)
מימין: אודי ביזאר. "עולם האופנה אוהב את מי שלא מחפשים אותו" (צילום: streeters agency)
"מה שתמיד מעניין אותי הם אנשים שיוצרים אמנות, מוזיקה, כותבים; שעושים משהו מעניין שאתה יכול לחפור בו קצת לעומק. שאפשר לנהל איתם שיחה שהיא לא על ספריי לשיזוף". דוגמנים שליהקה בנימיני ל-A$AP ROCKY  (צילום: streeters agency)
"מה שתמיד מעניין אותי הם אנשים שיוצרים אמנות, מוזיקה, כותבים; שעושים משהו מעניין שאתה יכול לחפור בו קצת לעומק. שאפשר לנהל איתם שיחה שהיא לא על ספריי לשיזוף". דוגמנים שליהקה בנימיני ל-A$AP ROCKY (צילום: streeters agency)
"גם היום אני אומרת למיוצגים שלי שחזון יצירתי הוא הדבר היציב ביותר שאפשר להחזיק בו. גם אם התנאים והסביבה בבית הם לא יציבים, לגיבוש ובניית חזון יצירתי יש כוח חזק יותר מקשרים, כסף, השכלה או מיקום המגורים. אותי, אישית, זה הציל" (צילום: streeters agency)
"גם היום אני אומרת למיוצגים שלי שחזון יצירתי הוא הדבר היציב ביותר שאפשר להחזיק בו. גם אם התנאים והסביבה בבית הם לא יציבים, לגיבוש ובניית חזון יצירתי יש כוח חזק יותר מקשרים, כסף, השכלה או מיקום המגורים. אותי, אישית, זה הציל" (צילום: streeters agency)
"זה נהדר שאין מודל יופי יחיד". ליהוק של בנימיני ל-Danielle Cathari (צילום: streeters agency)
"זה נהדר שאין מודל יופי יחיד". ליהוק של בנימיני ל-Danielle Cathari (צילום: streeters agency)

אודי ביזאר – שם הבמה של הדוגמן הצעיר אוסטין סטול – הוא אחד הכוכבים בענף האופנה של השנים האחרונות, עם קמפיינים לקלווין קליין, אול סיינט והופעות בתצוגות של ולנטינו, קרייג גרין, ראף סימונס, פראדה, קואץ' ורבים אחרים. הוא התפרסם לפני כמעט שלוש שנים בזכות חיוך נטול צמד שיניים קדמיות, שאותן איבד בגלישה על סקייטבורד. אז הוא היה מתבגר בן 17 מבופאלו, ניו יורק, כשמלהקת הדוגמנים שרה בנג'מין – או בשמה המלא, שרה מיטל חנוכה בנימיני – עברה על חשבון האינסטגרם שלו ונשבתה בקסמו. המראה החריג שנוטף רוח נעורים חיננית, שובבות וסגנון אישי, התגלה כממגנט.

 

אודי ביזאר בתצוגה של פראדה (צילום: streeters agency)
    אודי ביזאר בתצוגה של פראדה(צילום: streeters agency)

     

    "ליהקתי אז עבודה לראפר A$AP ROCKY, שהשיק שיתוף פעולה שלו עם המותג היפני Needels, ומאוד אהבו שם את המראה של אודי", היא מספרת בראיון ל-Xnet, "לאחר שבחרו בו, הוא טלפן וסיפר שאמא שלו לקחה אותו לרופא השיניים והדביקו לו בחזרה את השיניים. הוא היה בחרדה שלא ירצו אותו כי המראה שלו השתנה, אז הוא הלך שוב לרופא השיניים והסיר אותן. הוא לקח אוטובוס למנהטן וכשנפגשנו אמרתי לו: לא משנה מה, אל תגיד לאף אחד שהורדת את השיניים לצילומים. כמובן שכאשר רוקי הגיע, הדבר הראשון שהוא אמר זה 'אני אוהב אותך כל כך שהורדתי בשבילך את השן'. מאז הקריירה שלו טסה, וכיום הוא אחד הדוגמנים המצליחים, הישג עבור מישהו שבתחילת הדרך הקאסטינג דירקטור פיירג'ורג'יו (דל מורו, מהמלהקים החשובים בענף אופנה, א"י) לא רצה אפילו להסתכל עליו".

     

    יובל יונש על המסלול של גוצ'י. "הוא היה הישראלי הראשון שליהקתי אי פעם לתצוגה, וזה היה מרגש מאוד בשבילי" (צילום: Dominique Charriau/GettyimagesIL)
      יובל יונש על המסלול של גוצ'י. "הוא היה הישראלי הראשון שליהקתי אי פעם לתצוגה, וזה היה מרגש מאוד בשבילי"(צילום: Dominique Charriau/GettyimagesIL)

        

      גם הדוגמן ושחקן הישראלי יובל יונש חייב לה את יריית הזינוק בקריירה שלו. לפני כשנתיים נחתה בנימיני לביקור בישראל מניו יורק והגיעה לבר-מועדון התדר בתל אביב. יונש היה אז מלצר בן 20 באמצע משמרת, כשבנימיני ניגשה אליו. "היה בו משהו יפה ופואטי, קצת סהרורי", היא אומרת עכשיו. חודשיים לאחר מכן הוא היה על המטוס לתצוגת אביב-קיץ 2019 של גוצ'י, שנערכה אז בפריז.

       

      "הוא היה הישראלי הראשון שליהקתי אי פעם לתצוגה, וזה היה מרגש מאוד בשבילי", היא נזכרת, "יובל חשש שהוא נמוך בהשוואה לשאר הדוגמנים בתצוגה (הגובה שלו הוא 180 ס"מ, א"י) אבל בגוצ'י אהבו אותו מאוד". יונש הספיק מאז לצעוד פעם נוספת עבור המותג האיטלקי וגם לככב בקמפיין הפרסום באותה עונה (כמו גם בקמפיינים מקומיים לרונן חן והולילנד), אך ניכר כי לאחרונה הוא משקיע את כל כולו בקריירת משחק.

       

      "גידלתי את עצמי די לבד, עברתי בין מוסדות ובתי ספר, ולא התאמתי לשום מקום. התנאים פשוט לא אפשרו לי ללכת בתלם". בנימיני
        "גידלתי את עצמי די לבד, עברתי בין מוסדות ובתי ספר, ולא התאמתי לשום מקום. התנאים פשוט לא אפשרו לי ללכת בתלם". בנימיני

         

        בשלוש השנים האחרונות סללה בנימיני לא רק את דרכם של דוגמנים צעירים, אלא גם את דרכה כמלהקת עסוקה בענף האופנה העולמי עם התמחות ב"סטריט קסטינג". כלומר, ליהוק אנשים עם מראה מעניין ואישיות כובשת, פחות ג'יג'י ובלה חדיד פינת קנדל ג'נר. בין לקוחותיה נמצאים בתי אופנה כמו גוצ'י, אוף/ ווייט, ויויאן ווסטווד, סלין ומותגים כמו אדידס וזארה.

         

        בספטמבר האחרון הקימה בניו יורק את סוכנות Memoria Di (מאיטלקית: זיכרון של) והשבוע הושק הסניף התל אביבי כשאליה הצטרף כשותף בסוכנות העולמית הסוכן הוותיק גלעד בובי (בריק מודלס). הסניף במזרח התיכון נועד למקד את חיפושיה בכישרונות מקומיים, ובעתיד היא מקווה לפתוח סניף נוסף בפריז. "פונים אליי כדי למצוא אנשים שהם לא רק פנים יפות, אלא מביאים איתם ממד נוסף, שמספרים סיפור שגם מעצבים וגם צרכנים רוצים לראות ולשמוע", היא מסבירה, "מה שהמעצב מרטין מרג'יאלה עשה בשנות ה-80 וה-90 היה מאוד אינטלקטואלי בהשוואה להיום, כי עכשיו גם הצרכנים הכי מיינסטרים רוצים לראות אנשים כמוני-כמוך. אפילו הסלבס רוצים להיות נגישים יותר".

         

        "האם המותגים משתמשים באותם אנשים באמת מתוך רצון לפנות לקהל לקוחות מגוון או שזה גימיק? זה כבר קורה. אין לי פילוסופיה מאחורי זה" (צילום: streeters agency)
          "האם המותגים משתמשים באותם אנשים באמת מתוך רצון לפנות לקהל לקוחות מגוון או שזה גימיק? זה כבר קורה. אין לי פילוסופיה מאחורי זה"(צילום: streeters agency)

            

          "תמיד ידעתי שיצא ממני משהו"

          בחודשים האחרונים נמצאת בנימיני, 28, בישראל. הקורונה החזירה אותה הביתה לירושלים, בה שהתה בחודשיים האחרונים. לאחרונה עברה לדירה ביפו, שבה תבלה את הקיץ. לניו יורק תשוב רק בסתיו. "אני מחכה לך ליד הדינוזאורים", היא כותבת כשקבענו להיפגש בגינה הקהילתית היפה של מוזיאון הטבע בעיר, נוף ילדותה. היא נולדה בארצות הברית, אך גדלה בשכונת בקעה בירושלים כבת יחידה למשפחה חב"דניקית. את שמה השני, מיטל, "קיבלה" מהאדמו"ר מנחם מנדל שניאורסון, הידוע כרבי מליובאוויטש. "כשנולדתי, אמא שלי התלבטה איזה שם לתת לי ושלחה לו מברק", היא מספרת, "היא רצתה לקרוא לי תמר והוא אמר שמיטל יותר טוב. שרה זה השם הראשון שלי". את אביה, שעזב מיד לאחר שנולדה, לא פגשה עד גיל 18.

           

          בגיל 13 עזבה את מסגרות החינוך והחלה לשוטט בכיכר ציון בירושלים, שהחליפה את כיכר החתולות בעיר כמקום מפגש לנערים שנפלטו מכל מסגרת. "כל חיי הייתי במלחמות עם השירות הסוציאלי, נחשבתי ל'נוער בסיכון'. הייתי ילדה מופרעת עם קוצים בשיער ושמלות מניילון, שקראו לה שרה'לה", היא מספרת בחיוך.

           

          "אני אוהבת ומכבדת את הדת, בעיקר את חב"ד והקהילה בירושלים. היום אני לא חלק מזה, אבל תמיד תהיה לי אהבה בלב אליהם". בנימיני
            "אני אוהבת ומכבדת את הדת, בעיקר את חב"ד והקהילה בירושלים. היום אני לא חלק מזה, אבל תמיד תהיה לי אהבה בלב אליהם". בנימיני

             

            "גידלתי את עצמי די לבד, עברתי בין מוסדות ובתי ספר, ולא התאמתי לשום מקום. התנאים פשוט לא אפשרו לי ללכת בתלם", היא אומרת, חושפת את המקסימום שהיא מסוגלת לו כרגע. "הסתובבתי ברחובות, נוסעת לכנרת, לתל אביב, אבל תמיד ידעתי שיצא ממני משהו. גם היום אני אומרת למיוצגים שלי שחזון יצירתי הוא הדבר היציב ביותר שאפשר להחזיק בו. גם אם התנאים והסביבה בבית הם לא יציבים, לגיבוש ובניית חזון יצירתי יש כוח חזק יותר מקשרים, כסף, השכלה או מיקום המגורים. אותי, אישית, זה הציל". בימים אלה היא שוקדת על סרט עלילתי שיצולם בירושלים, סיפור על שתי נערות שמגיעות מרקעים דתיים שונים, מתאהבות ומבלות, לדבריה, "קיץ קסום שנגמר אפל".

             

            בגיל 18 עזבה את ישראל ונחתה בניו יורק. שכרה דירה בברוקלין ועבדה במסעדה בעיר. במקביל, צילמה אנשים מהרחוב והעלתה את התמונות לחשבונות שלה ברשתות החברתיות. לאט-לאט החלה להכיר אנשים מתחום המוזיקה והאופנה. דבר הוביל לדבר. חברים הכירו לה את הראפר A$AP ROCKY והשניים החלו לעבוד יחד. בין היתר, היא ליהקה לקליפ שלו A$AP Forever.

             

             

            בהמשך הגיעו פניות לליהוק ברשתות החברתיות עבור ראפרים ומותגים מתחום האופנה, וכיום היא חתומה בסוכנות Streeters היוקרתית בניו יורק. על סגנונה וטעמה האישי ניתן ללמוד מהעבודות המגוונות שלה. היא מוצאת יופי בחריג ובשונה, תוך שהיא מבקשת למתוח את גבולות מודל היופי העכשווי. "עולם האופנה אוהב את מי שלא מחפשים אותו", היא אומרת ורומזת על האאוטסיידרים שאחריהם היא מחזרת.

             

            "אני חושבת שאנשים אמיתיים מספרים סיפורים אמיתיים. הציבור לא מעוניין, במיוחד עכשיו, בכל הפאסון, השואו אוף ובתרבות המשפיענים", היא שוטחת את עקרונותיה כמלהקת ואת דעתה על פרזנטורים בעידן שלאחר הקורונה, "אני מרגישה שאנשים מעוניינים בדברים כנים, אמיתיים ויותר דוקומנטריים. התקופה האחרונה גם חשפה בפנינו את כל הסלבס ללא צוותי היופי והזוהר שלהם. הכל נושר, נופל, אתה בקושי מזהה את קיילי ג'נר. לכן מה שתמיד מעניין אותי הם אנשים שיוצרים אמנות, מוזיקה, כותבים; שעושים משהו מעניין שאתה יכול לחפור בו קצת לעומק. שאפשר לנהל איתם שיחה שהיא לא על ספריי לשיזוף".

             

            "אני תמיד מחפשת את המקבילים לנוער כיכר ציון של פעם בכל עיר שאני הולכת אליה" (צילום: streeters agency)
              "אני תמיד מחפשת את המקבילים לנוער כיכר ציון של פעם בכל עיר שאני הולכת אליה"(צילום: streeters agency)

               

              איך היית מגדירה את מודל היופי העכשווי?

              "הכל סלט. זה נהדר שאין מודל יופי יחיד: הסופר מודלס עובדות, גם המשפיענים וגם אלו שלוהקו מהרחוב. באופן אישי, אני מתחברת לליהוקים של נשים בסוף שנות ה-20 לחייהן".

               

              מה העמדה שלך כלפי רבגוניות בדוגמנות: האם זה שינוי אמיתי או שמדובר בגימיק?

              "לא כל כך אכפת לי אם זה אותנטי או לא. הדלתות כבר נפתחו, אז יאללה. האם המותגים משתמשים באותם אנשים באמת מתוך רצון לפנות לקהל לקוחות מגוון או שזה גימיק? זה כבר קורה. אין לי פילוסופיה מאחורי זה".

               

              ליהוק של בנימיני לתצוגה של ריק אוונס (צילום: streeters agency)
                ליהוק של בנימיני לתצוגה של ריק אוונס(צילום: streeters agency)

                 

                איזה סוג אנשים את מחפשת?

                "אני אוהבת אנשים עם שכבות ומורכבות. לקראת התצוגה של ויויאן ווסטווד בספטמבר האחרון בפריז (בעיצוב אנדריאס קרונטהלר לאביב-קיץ 2020, א"י), הביאו אותי למצוא אנשים שיוסיפו מעט צבע. חיפשתי אנשים שייקחו את המותג לבסיס האותנטי שלו. כמה שבועות לפני התצוגה הגעתי לפריז והלכתי להמון מסיבות טכנו בפרברי העיר. מצאתי שם בחור בשם ליאונס, שהיה לו פירסינג שמוברג בסחוס האף. משהו קשוח. הם אהבו אותו מאוד וביום התצוגה המפיקה החליפה בינו לבין בלה חדיד, שהיתה אמורה לפתוח את התצוגה. הזיזו אותה להיות שנייה. מה היה באותו ליאונס? סטייל, שיער מיוחד, האופן שבו נשא את עצמו".

                 

                ליונס בתצוגה של ויויאן ווסטווד (צילום: streeters agency)
                  ליונס בתצוגה של ויויאן ווסטווד(צילום: streeters agency)
                   

                   

                  קל ללהק היום אנשים מהרחוב?

                  "הרבה לא רוצים ואני מכבדת את זה. מאחר שאנחנו קרובים למקורות של תרבות ותת-תרבות, בעיקר בליהוק מהרחוב, חשוב לכבד אנשים שמסרבים, אחרת אתה מאבד אותנטיות. זה נכון גם לעבודות שמציעים לי. לא מזמן מגזין דייזד שלחו לכאן סטייליסט לצילומים ברמאללה. הוא הגיע עם בגד צבאי. אומנם של אלכסנדר מקווין, אבל צבאי. הייתי בהלם: אתה רוצה לצלם אקטיביסטים שפועלים לשלום במדי צבא? התפקיד שלי זה להגן על הלקוחות והמיוצגים שלי. כסף, לא כסף, הגנה זאת אחריות כבדה".

                   

                  אודי ביזאר בצילום של Santi De Hita  (צילום: streeters agency)
                    אודי ביזאר בצילום של Santi De Hita (צילום: streeters agency)

                     

                    "יצרתי לעצמי בועה שנעים לי לעבוד בה"

                    הסוכנות החדשה בבעלותה, Memoria Di, מעוניינת להפוך מבסיסה בתל אביב את המזרח התיכון לדבר החם הבא. "סקאוטרים כמעט לא מגיעים לכאן כי הם חוששים, ואלו שעובדים כאן שמרניים מאוד", היא טוענת. היא מאמינה במתבגרים הישראלים, שיופיים של רבים מהם הוא תוצר של מפגשים בין עדות ותרבויות. בחשבון האינסטגרם שלה ניתן לראות עבודות שלה עם יוצרים מקומיים, כמו קמפיין אביב-קיץ 2020 של המותג ADISH, שצילמה מיכל חלבין בעקבה; בתמונות אחרות אפשר לראות נערות אולפנה מבוישות היושבות באוטובוס בירושלים או את הדוגמנית הישראלית מאיה רו, חברה קרובה שלה. "אתה צריך ליצור לעצמך את השוק שאתה רוצה לעבוד בו", היא מסבירה, "תעשיית האופנה כל כך משעממת ורפטטיבית. זו תעשייה שכולם בה אומללים: המעצבים, הדוגמנים, המלהקים. כולם מתלוננים. אני בלוע של תעשיית האופנה, אבל יצרתי לעצמי בועה שנעים לי לעבוד בה".

                     

                    "יכולתי לרכוב על הגל ולהחתים אנשים עם מאות אלפי עוקבים, אבל זה לא מעניין אותי. אני מחפשת יופי, לא בהכרח פיזי, אלא אנשים שיוצרים עולם" (צילום: streeters agency)
                      "יכולתי לרכוב על הגל ולהחתים אנשים עם מאות אלפי עוקבים, אבל זה לא מעניין אותי. אני מחפשת יופי, לא בהכרח פיזי, אלא אנשים שיוצרים עולם"(צילום: streeters agency)

                       

                      מה הערך המוסף שהסוכנות רוצה להביא?

                      "אנחנו מפוקסים על העידן הדיגיטלי עם דוגמניות ודוגמנים שיכולים לבנות קונספט ותוכן בעצמם. אני לא רוצה לקרוא להם משפיענים – אבל הם האנשים הכי משפיעים. יכולתי לרכוב על הגל ולהחתים אנשים עם מאות אלפי עוקבים, אבל זה לא מעניין אותי. אני מחפשת יופי, לא בהכרח פיזי, אלא אנשים שיוצרים עולם. אודי ביזאר, למשל, הוא מעצב בגדים ויוצר את הדברים לבד (הוא למד תפירה מסבתו כנער, כפי שסיפר בעבר בראיונות, א"י). זה מידע שאני אעדיף לשלוח ללקוח, מאשר תספורת חדשה שלו. 'הילדים' האלה הם הדור הבא, הם נמצאים בקו האש של התרבות והם יכולים להביא למותג דברים חדשים יותר מאשר ארט דירקטורים שחוקים".

                       

                      ליהוק של בנימיני לקלווין קליין (צילום: streeters agency)
                        ליהוק של בנימיני לקלווין קליין(צילום: streeters agency)

                         

                        עד כמה ההיסטוריה האישית שלך מסייעת לך להתחבר לאנשים האלה?

                        "אני תמיד מחפשת את המקבילים לנוער כיכר ציון של פעם בכל עיר שאני הולכת אליה. ואני לא ממש יודעת למה. אולי כי היום אני רוצה להעצים אחרים. אני מרגישה שהפער בין החיים הקודמים שלי לבין החיים העכשוויים שלי מצטמצם. מהיום שיצאתי לעולם אני בורחת: מעצמי, מהמשפחה שלי, ממסגרות, ובשנתיים האחרונות עצרתי ואמרתי – תירגעי, הכל בסדר. אני לא יודעת למה רצתי כל השנים האלה. יש אנשים שנולדים עם הצורך להרוג דרקון, ואני אחת מהם. עכשיו אני מרגישה שאני במקום טוב. החברים שלי צוחקים שאני בסוף אחזור בתשובה".

                         

                        תפור עלייך.

                        "לא נראה לי. אני אוהבת ומכבדת את הדת, בעיקר את חב"ד והקהילה בירושלים. היום אני לא חלק מזה, אבל תמיד תהיה לי אהבה בלב אליהם".

                         

                           

                          ומה הקווים האדומים של תום נשר כדוגמנית ובמאית?

                          תום נשר: "תמיד הייתי מכונסת בעצמי, הדוגמנות פתחה אותי". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: סיימון אלמלם)
                          תום נשר: "תמיד הייתי מכונסת בעצמי, הדוגמנות פתחה אותי". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: סיימון אלמלם)

                           

                           

                           
                          הצג:
                          אזהרה:
                          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד