הסלון שבו אפשר לשבת על כל הרהיטים המוכרים של ''ויטרה''

המותג האיטלקי הפקיע מבנה שלם לתצוגת תכלית שחולקה לשניים: תערוכת חומרים וצבעים בקומת הכניסה, וסלון של הפריטים האיקוניים בצבעים חדשים בקומה העליונה

Xnet עיצוב

|

16.04.16 | 09:31

קומת הכניסה של ''ויטרה קאזה'' שהוקם במבנה מרשים לשימור במילאנו. מהתקרה נתלו גלגלים שהורכבו מחלקים של רהיטים קלאסיים של המותג, כמו כורסאות הלאונג' וכיסאות הפלסטיק של אימס (צילום: באדיבות ויטרה)
קומת הכניסה של ''ויטרה קאזה'' שהוקם במבנה מרשים לשימור במילאנו. מהתקרה נתלו גלגלים שהורכבו מחלקים של רהיטים קלאסיים של המותג, כמו כורסאות הלאונג' וכיסאות הפלסטיק של אימס (צילום: באדיבות ויטרה)
על הרצפה פוזרו גלגלי ענק שמייצגים ארבע סקאלות צבעים חדשות של המותג (צילום: באדיבות ויטרה)
על הרצפה פוזרו גלגלי ענק שמייצגים ארבע סקאלות צבעים חדשות של המותג (צילום: באדיבות ויטרה)
בקומה העליונה סודר סלון גדול, שכולל את כל רהיטי המותג, מרופדים בבדים המבוססים על ספריית החומרים והצבעים החדשה (צילום: באדיבות ויטרה)
בקומה העליונה סודר סלון גדול, שכולל את כל רהיטי המותג, מרופדים בבדים המבוססים על ספריית החומרים והצבעים החדשה (צילום: באדיבות ויטרה)
את הקפה הוזמנו המבקרים לשתות בחצר, והוא הוכן במכונית גלידה ישנה (צילום: שרון היבש)
את הקפה הוזמנו המבקרים לשתות בחצר, והוא הוכן במכונית גלידה ישנה (צילום: שרון היבש)

מאת שרון היבש

 

בבניין יפהפה לשימור, לא הרחק מחנות העיצוב הידועה קורסו קומו,  הקימה חברת "ויטרה", מי שמחזיקה בזכויות היוצרים של חלק מפריטי הריהוט הקלאסיים והאיקוניים של אבות העיצוב המודרני (כגון כסאות וכורסאות אימס), את "ויטרה קאזה", שבו כמה מתחמים. באחד מומחשות תוצאות הפרויקט עליו היא עובדת משנת 2007, בראשותה של הארט דירקטורית של החברה, הלה יונחריוס - ספריית חומרים וצבעים שמיועדת לרענן את המראה של הפריטים.

 

הצבעים שמיועדים לרענן את הרהיטים הוותיקים (צילום: באדיבות ויטרה)
    הצבעים שמיועדים לרענן את הרהיטים הוותיקים(צילום: באדיבות ויטרה)

     

    בחצר שמובילה למבנה פוזרו כיסאות ושולחנות גינה. למבקרים הוצע קפה שהוכן במכונית גלידה ישנה שחנתה בסמוך. בקומת הכניסה פוזרו על הרצפה גלגלי ענק שמייצגים את ארבע סקאלות הצבע של המותג - אדומים, בהירים, ירוקים וכהים. מהתקרה נתלו גלגלים שהורכבו מחלקים של רהיטים, כמו כורסאות הלאונג' וכיסאות הפלסטיק של אימס, כיסאות בעיצוב קונסטנטין גרצ'יץ ועוד. מדרגות מתכת מובילות לקומת ביניים שבה מוקמו עמדות מניקור. האורחים הוזמנו למרוח לק בצבעים שנלקחו מגלגלי הצבע של יונחריוס.

     

    עמדות מניקור למי שחפץ בצבעי המותג על הציפורניים (צילום: באדיבות ויטרה)
      עמדות מניקור למי שחפץ בצבעי המותג על הציפורניים(צילום: באדיבות ויטרה)

       

      בקומה העליונה סודר סלון גדול, שכולל את כל רהיטי המותג, מרופדים בבדים מודפסים בצבעוניות שמבוססת על הספרייה החדשה שמוצגת בכניסה. מי שחפץ לרכוש מוזמן לחנות הפופ-אפ שהוקמה בקומת הרחוב, ובה מוצעים למכירה בעיקר פריטים משלימים. שולחן עגול נערך בחנות כשחלקו יוצא החוצה דרך חלון הראווה, ומקרוב אפשר לראות כיצד חוצה הזגוגית את הפריטים שעליו.

       

      בחנות הפופ-אפ שולחן התצוגה חוצה את הזגוגית (צילום: באדיבות ויטרה)
        בחנות הפופ-אפ שולחן התצוגה חוצה את הזגוגית(צילום: באדיבות ויטרה)

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
        כל מה שקורה בשבוע העיצוב החשוב בעולם: מעצבים, מתחמים, פרויקטים - וכמובן הזווית הישראלית. ערוץ העיצוב של Xnet מדווח ממילאנו. חפשו אותנו גם באינסטגרם:
        https://www.instagram.com/xnet.architecture.design/