לא משנה לאן מסתכלים (כאילו, לא על הטלוויזיה, כי שם פוסלים אותןם), עושה רושם שכל פרסומת שנייה שעולה לאוויר ברחבי העולם נפסלת. אם ניקח דוגמאות רק מהחודש האחרון, אז הפרסומת החדשה של ג'יזל הצליחה להרגיז את כל העולם המערבי בערך, הפרסומת החדשה של אקס (רגע, מיד נראה לכם אותה) נפסלה לשידור בדרום אפריקה ובמדינות נוספות בטענה שהיא פוגעת בנוצרים, שלא להזכיר את כל הסימפוזיון של דקוטה פנינג ומארק ג'ייקובס.
רק לפני יומיים, אגב, פרסומת חדשה הצליחה לעצבן - הפעם את האיטלקים. מדובר בפרסומת לפיאט (רגע, נו, מיד נראה לכם את הכל. תנו לתת הקדמה כמו שצריך!) שלמרות שהיא עלתה לרשת בלבד עדיין הצליחה לעצבן את כל מי שצפה בה.
והפרסומות האלה, מן הסתם, הן לא היחידות שנפסלו בשנים האחרונות על אובר - סקסיות. בגלל שאנחנו במדור מאמינים שכל אחד צריך לשפוט לעצמו, קבלו את מצעד הפרסומות הסקסיות ביותר שרובן המכריע, כפי שציינו, נפסל לשידור.
מסכימים עם הפסילה? לא מסכימים? טקבקו לנו.
מעוררת המחלוקת: כל מכונית היא בחורה?
לא שצריך תרגום לפרסומת הזו, ובכל זאת: הסופר מודל הרומניה קטרינל מנקיה, שהייתם מתים שהפיאט שלכם תיראה כמוה, לוחשת לבחור "על מה אתה מסתכל? על מה אתה מסתכל?! אתה מפשיט אותי בעיניים שלך? אתה משתגע מהמחשבה שאני יכולה להיות שלך לנצח?".
ובכן, מי שהשתגע מהמחשבה היו ארגוני נשים ברחבי העולם שהכריזו - ולא בלי צדק, במקרה הזה - על מלחמה. בגלל שמדובר בקמפיין לרשת בלבד ספק אם היא תעבוד, אבל אין ספק שכמהלך פרסומי פיאט בהחלט השיגה את שלה.
השערורייתית: כשמלאכים נופלים מהשמיים
הפרסומות של אקס תמיד היו ידעות באיך נקרא לזה, עודף הסקסיות שלהן, אבל הפרסומת הזו, שמערבת גם קצת יותר מדי אלמנטים נוצרים שברה את הכלים אצל כמה מדינות. דרום אפריקה הייתה המדינה הראשונה שהכריזה עליה מלחמה, ובעקבותיהן עוד כמה מדינות אירופאיות שגם להן היה מה להגיד. אנחנו, אם לומר את האמת, קצת מתקשים להבין על מה כל הרעש.
הכל בגלל פטמה: אווה מנדס לא מאושרת
אצל האמריקאים, אתם יודעים, מותר הכל. עד, כאילו, שהם מחליטים שאסור. פטמה במחצית גמר הסופר-בול? זה בסדר. פטמה בפרסומות? נו, עכשיו הגזמתם. הסאגה הזו עדיין רחוקה מסיום, כשבקלווין קליין עדיין מתעקשים לאשר את הפרסומת הזו (אפשר להבין למה) עם אווה מנדס. את הבאזז שלה, אין ספק, היא כבר עשתה.
הלוהטת: ביונסה חמה מדי לאנגלים
בעוד שאת הפרסומת של דקוטה פנינג עוד הייתה להם סיבה לא רעה לפסול, איש לא ממש מצליח להבין למה פסלו את הפרסומת הזו של ביונסה. כן, יש כאן כמה פוזות סקסיות, אבל יחסית לכמה קליפים בכיכובה זו ממש התחסדות. עם זאת, כפי שאמרנו, הפרסומת נפסלה לשידור. לפחות בינתיים.
לפחות בקולנוע זה עבד: קיילי מינוג רוכבת
טוב, בניגוד לביונסה, את הפרסומת הזו אין לנו ממש בעיה להבין למה פסלו בבריטניה. קיילי מינוג בתצוגה שלא משאירה הרבה מקום לדמיון, ובכל זאת, יש ילדים קטנים וגברים סטרייטים שצופים בטלוויזיה, ולא היינו רוצים לערער את עולמם הקטן. עם זאת, סתם שתדעו, הפרסומת הייתה הצלחה ענקית בקולנוע ברחבי אנגליה ואף נבחרה על ידי פאנל מומחים לפרסומת הטובה ביותר בקולנוע אי פעם. צביעות, מישהו?
תשכחו מפאריס: פאריס הילטון נפסלת בברזיל
טוב, רק בינינו? הפרסומת הזו ממש סרת טעם. קודם כל, יש בה את פאריס הילטון. דבר שני, היא אפילו לא מתאמצת להיראות כאילו היא מנסה למכור משהו. זו הסיבה, כנראה, שממשלת ברזיל החליטה להתערב ולפסול אותה על יחס מבזה לנשים. במקרה הזה אנחנו לגמרי איתם.
אמאל'ה: אמריקה פוחדת מהבת של אמא
הנה מקרה קלאסי שבו שני הצדדים צודקים, ולכן העסק עדיין נמצא בדיון משפטי. חברת החזיות למידות גדולות ליין בראיינט יצאה בפרסומת, איך נאמר, לא ממש שמרנית. על הפרק: פגיעה בערכי המשפחה (ניחא, אמרו האמריקאים) ומחשוף עמוק מדי (עד פה, אמרו האמריקאים).
בליין בראיינט טענו לאפליה והוכיחו שהמחשוף אינו גדול יותר מכל פרסומת ממוצעת של ויקטוריהז סיקרט (כולן, אגב, מאושרות לשידור בלי בעיה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות) וטענו שהדוגמניות שלהן פשוט גדולות יותר.
אז מי צודק?
המעוטרת: כולם בעד קיירה נייטלי
לכו תבינו. פרסומת אחת של אווה מנדס נפסלת, פרסומת שנייה של קיירה נייטלי זוכה להיבחר לאחת מחמש הפרסומות הטובות באירופה ב-2011. האמת? גם אנחנו בעד קיירה. אפשר שלא?