המותג סאמפל, שנכנס לתודעתנו בסערה כבר בשבוע האופנה גינדי תל אביב הראשון, לא מתקשה לשמר את המסורת. אומנם עדיין מוקדם לשפוט בשלב זה של השבוע, אך במהלך התצוגה לא ניתן היה להימנע מהתחושה כי זו הקולקציה שעל פיה יושק דבר ואשר תשפיע על המראה האופנתי שנראה בקרוב על חובבות אופנה ומובילות דעת קהל.
עינב זיני ונופר מכלוף, צמד האחיות שמאחורי המותג, חברו הפעם למעצבת הדנית פרניל סנדקר, ובעקבות הדפסים שיצרה עבורן פיתחו רקמות רישלייה תלת-ממדיות בעלות אופי פרחוני או אמורפי לסירוגין, ששולבו עם רשתות, שורות וולנים מסתלסלות ועיניות מוזהבות שכאילו מסגרו את האזורים המוחסרים.
למול גל הסבנטיז ששטף אותנו לאחרונה, פנו סאמפל לצלליות המזוהות עם הסיקסטיז על טהרת קו ישר ונקי, נפחים טרפזיים פשוטים ודיטיילים ענוגים של שורות וולנים, פרחים, כיסים עליונים, כפתורים גדולים מצופים בד תואם וצווארוני פיטר פן ענוגים בפלטה חולמנית של ניוד, מוקה וזית. כל אלה שולבו בהרמוניה מפתיעה עם השפעות מיליטריסטיות עדכניות, שבאו לידי ביטוי בשימוש בעורות עבור מכנסונים ומכנסי ברמודה, וסטים, שמלות סרפן עם כתפיות בסגירת אבזם ועוד. לצדם בלטה על המסלול קבוצה של שמלות, חצאיות וחולצות עשויות שיפון פליסה מודפס ורב ממדי, שקיבל ממד נוסף, אוורירי ודינמי עם צעידת הדוגמניות.
הקולקציה היתה חלק בלתי נפרד מהמכלול הנקי והשלם שתוכנן בקפידה – מקולקציית הנעליים הראשונה בעיצוב האחיות, דרך שיתופי פעולה מדויקים עם הילה טולדנו ויוסף חבר בנישת התיקים והמשקפיים בהתאמה (גילוי נאות: יוסף חבר הוא בעלה של הכותבת), ועד הפסקול שהולחן במיוחד לתצוגה על ידי הצמד הרותח רוסו ווינברג. החדשנות הטקסטילית שתרמה ליצירת מראה שכבות מתוחכם, ההקפדה על הפרטים הקטנים והשליטה הטכנית הבלתי רגילה הפכו את התצוגה של סאמפל למפגן כוח יצירתי יוצא דופן והביאו רוח פיוטית ומרגשת אל שבוע האופנה.
מאשה רודוב