איך נראים הקמפיינים החדשים של חורף 2016?
הביאו את הסתיו: הקמפיינים של בתי האופנה שעשו לנו חשק ללבוש מעיל
הדוגמניות הכי מצליחות, הכוכבות הכי גדולות, הפרובוקציות הכי מסעירות והבגדים – שבינתיים אפשר רק לראות, ולחכות לצניחת טמפרטורות. הפסקת הפרסומות שתרענן אתכם בשיא החום
לילי רוז דפ בת ה-15 הולכת בעקבות אמה, ונסה פאראדי. לאחר שנחשפה לראשונה לתקשורת האופנה באירוע של שאנל בניו יורק והגיעה גם לתצוגת ההוט קוטור של בית האופנה בפריז, הבוקר (חמישי) מתפרסם הקמפיין הראשון בכיכובה לקו המשקפיים של המותג (צילום: קרל לגרפלד)
חוק מספר 1 בפרסום אופנה קובע: כשהקולקציה חלשה, יש לייצר סביבה פרובוקציה. חוק מספר 2: סקס מוכר. בבלנסיאגה החליטו ללכת על כל הקופה ולארגן קמפיין אירוטי בין נשים, ולא סתם נשים, אלא שתיים מהדוגמניות הגדולות בעולם, קייט מוס ולארה סטון. כנראה שזה עובד, כי עובדה שאנחנו כותבים על זה (צילום: סטיבן קליין)
הציפייה לקמפיין החדש בכיכובה של ריהאנה השתלמה. כוכבת הפופ הגדולה, שחתמה השנה על חוזה שמן עם בית האופנה הצרפתי, מופיעה בלוק אניגמטי ואפלולי בקמפיין ובסרטון שיצא בסמוך אליו. האם סופיה מצטנר, הסינדרלה הישראלית בת ה-14 וחצי ממשפחת מצוקה בחולון, שפתחה בשבוע שעבר את תצוגת הקוטור של דיור, תהפוך להיות צמודה של ריהאנה בקמפיין המותג? ימים יגידו (צילום: סטיבן קליין)
השבוע התפרסם הקמפיין של בית האופנה האיטלקי פנדי, בכיכובה של הדוגמנית המדוברת ביותר בעת האחרונה – קנדל ג'נר. בשנה החולפת הפכה ג'נר לדארלינג הקבועה של קרל לגרפלד, ולכן לא מפתיע לגלות שהוא בחר בה להוביל את קמפיין החורף של מותג היוקרה שבראשו הוא עומד. פעילי החיות שמתנגדים לקו הפרוות של פנדי, כבר סימנו אותה כפרסונה נון גרטה (צילום: קרל לגרפלד)
זהו הקמפיין השני של קנדל ג'נר לקלווין קליין, אך זו הפעם הראשונה שהיא מדגמנת את קו הלנז'רי של המותג האמריקאי. תחת הכותרת The original sexy צולמה ג'נר בת ה-19 מהגב, כשלגופה תחתוני חוטיני בלבד. בתמונה נוספת בקמפיין היא צולמה מלפנים בחזיית תחרה שחורה. קשה מאוד להיכנס לנעלי הענק שהשאירה אחריה קייט מוס לפני 20 שנה, אבל ג'נר מסתמנת כיורשת אולטימטיבית (צילום: מיקאל ינסון)
בשעה שחברותיה קארה דלווין וקנדל ג'נר קוטפות קמפיינים יוקרתיים בקצב שמירי רגב מעוררת פרובוקציות, הדוגמנית האמריקאית ממוצא הולנדי-פלסטיני נותרה עם קמפיין גדול (אבל לא יוקרתי) לחברת הג'ינסים גס, ולקו המשקפיים והאיפור של טום פורד. עכשיו היא מקבלת קמפיין חדש ולוהט למקס מארה, בו היא נראית אלגנטית מתמיד (צילום: אנתוני מאול)
קרל לגרפלד מציג בקמפיין של שאנל מעין משפחה רב גזעית בכיכובם של קארה דלווין, פארל וויליאמס והדסון קרוניג בן ה-6 (שצעד על המסלול של שאנל כבר בגיל 3) - ממש כאילו השנים הן שנות ה-90 והקמפיין הוא לחברת בנטון. הספות הירוקות, השפתיים בצבע חציל של דלווין והסטיילינג הכבד, שכלל מגפי ברך וז'קטים כבדים מצמר - עשו לנו בעיקר בלגן בעיניים (צילום: קרל לגרפלד)
רדיאטור מתקלף, שטיח דהוי, ספה עם ריפוד מהוה - התפאורה שבחר מעצב האופנה אלסנדרו מיקלה לקמפיין הראשון שלו בגוצ'י, שידרה הכול חוץ מהערך המרכזי של בית האופנה האיטלקי – יוקרה. הקמפיין מנסה ליישר קו עם האסתטיקה החדשה שמיקלה מציע ללקוחות המותג: בגדים בסגנון וינטג', שאף נראים משומשים במקצת, אבל עם הרבה נשמה בכל תפר (צילום: גלן לוכפורד)
שר, סופיה קופולה, וינונה ריידר, ווילו סמית', בטי לואו, אנטוני קידיס, דבי מזאר ושורה ארוכה של דוגמניות – כל אלו מככבים בקמפיין הכי מדובר של העונה, המורכב מהמוזות והאייקונים שהשפיעו על ג'ייקובס. עוד בטרם התפרסם הקמפיין בשלמותו, הוא יצר הדים בתקשורת סביב גילאי הפרזנטורים – מצד אחד שר בת ה-69, ומהצד השני בטי לואו בת ה-9, שמדגמנת בגדי נשים ולא ילדות (צילום: דיוויד סימס)
יריית הפתיחה של העונה הגיעה מכיוונו של ריקרדו טישי מז'יבנשי, שבחר באופן מפתיע בלא אחרת מאשר הקולגה/מתחרה דונטלה ורסאצ'ה להוביל את הקמפיין המרכזי של בית האופנה לעונה. מעבר לבחירה המעניינת כשלעצמה, הצילומים בקמפיין מצליחים לעשות את הבלתי ייאמן: לנטרל מדונטלה את העודפות המוגזמת שלה, ולהגיש אותה לציבור במראה מהורהר ועוצמתי בו זמנית (צילום: מרט אלאס ומרקוס פיגוט)
זהו הקמפיין היחיד העונה שבחר בדוגמניות שחורות לעמוד בחזיתו (ולא, ריהאנה אינה דוגמנית). נעמי קמפבל וג'ורדן דאן הן דוגמניות בריטיות שחורות הפעילות במאבק למען הנראות של דוגמניות שחורות בקמפיינים ובתצוגות אופנה. הבחירה בהן לקמפיין של ברברי, המותג החזק ביותר באנגליה, היא אולי הוכחה לכך שהמאבק הפוליטי הזה מתחיל להניב תוצאות (צילום: מריו טסטינו)