אוברול מנומר עם תג מחיר של 30 שקל שלבשה המתמודדת הצעירה עדן בן זקן מקרית שמונה באודישנים לעונה הראשונה של תוכנית הטלוויזיה אקס פקטור, הסיר את מעטה האנונימיות מעל רשת האופנה "יפו תל-אביב" והפך אותה באחת לשם נרדף לאופנה טרנדית במחירי בדיחה. היה זה שילוב בין החן האישי של בן זקן על הבמה, ההתפעמות של השופטת שירי מימון מהאוברול הצעקני, ובעיקר המהירות שבה שחררה המתמודדת את שם הרשת ואת מחירו המצחיק של הפריט בפתיחת האודישן שלה (צפו בקטע מהתוכנית).
עם למעלה מ-60 אלף חברים בפייסבוק ומחאה חברתית הולכת ומתעצמת בכל הנוגע ליוקר המחיה, הפכה זה מכבר רשת "יפו תל-אביב" לסוג של סנסציה. למרבה האירוניה, עד כה פעלה הרשת בשלל נקודות ברחבי הארץ, בעיקר בצפון, אבל לא בתל אביב או ביפו. היום, בשעה טובה, היא תתאים את פעילותה לשמה, עם השקה של סניף תל אביבי ראשון בקניון עזריאלי, שישתרע על פני 500 מ"ר בהשקעה של 1.5 מיליון שקל.עוד בערוץ האופנה
- מהרחוב לקמפיין: קטיה גאלי תהיה הפנים של המעצבת חגית טסה
- בר רפאלי: "כמה כבר אני יכולה לעשות את מה שאני עושה"
- 50 שנה לכינון יחסי ישראל-גרמניה: האירועים שחוגגים אופנה כחול-לבן
כניסתה של רשת הלואו קוסט לעזריאלי התל אביבי צפויה לטרוף מחדש את קלפי המשחק בקניון ולהציב תחרות מחירים קשה אל מול רשתות אחרות בקניון, כמו Forever 21 או H&M, שגם בהן המחירים הנמוכים משחקים תפקיד משמעותי. לדברי אריה חדד, בעלים ומנכ"ל של הרשת הפועל בתחום הטקסטיל מזה 30 שנה, המחירים הזולים נולדו מתוך הזדהות עם המחאה החברתית והמיתון הכלכלי. עם זאת, בניגוד למתחרותיה מחו"ל, לרשת אין אפיל אופנתי וסקסי או מיתוג בינלאומי, והיא לא מחזיקה בפרזנטורית מובילה. מדיניות הרשת היא לא לקיים מבצעים ומכירות, לא במהלך העונה ולא בסופה, כאשר מחירו הממוצע של פריט הוא כ-40 שקל וממוצע הקנייה ללקוח עומד על כ-120 שקל. מחירים לדוגמה: חולצת ג'ינס, 39.90 שקל; מכנסיים בהדפס קמופלאז', 49.90 שקל; שמלת ג'ינס, 69.90 שקל. על מנת לסבר את האוזן, המחירים הממוצעים ברשת Forever 21, הנחשבת כיום לזולה מרשתות האופנה בעזריאלי: שמלות, 90.90 שקל; מכנסיים, 82.90 שקל; חולצות ג'ינס, 90.90 שקל.
כאמור, השם "יפו תל-אביב" אינו מעיד על המיקום הגיאוגרפי של חנויות הרשת. הבחירה בשם נועדה להצביע דווקא על סגנון הבגדים שנמכרים בה - פריטים אופנתיים לצעירות מהסוג שאפשר לראות בחלונות הראווה של החנויות הסיטונאיות בדרך יפו תל-אביב. הרשת מדווחת כי מרבית הסחורה מגיעה מקניינות הנעשית בישראל, באירופה ובסין, ובנוסף, מחזיקה החברה סטודיו לעיצוב ובו צוות האחראי על קולקציות הבייסיק של הרשת, המעוצבות ומיוצרות בישראל. הקולקציה בחנויות מתחדשת במהלך כל העונה על בסיס יומיומי, תחת הסלוגן "מה שתראו היום, לא תמצאו מחר". בסניפים ברחבי הארץ מציעה הרשת גם אופנת גברים, אולם החנות החדשה בתל אביב תציע בשלב זה פריטים לנשים בלבד.
הסניף בעזריאלי הוא הסניף התשיעי של הרשת, והוא מצטרף לשמונת הסניפים הקיימים הממוקמים בפריפריה: קריית שמונה, מעלות, עפולה, נתיבות, בית שאן, עכו, קריית אתא ונצרת. החנות בעזריאלי היא הסניף הראשון של הרשת שממוקם בקניון אך פונה לרחוב, והיא עומדת היכן שבעבר שכן סניף של שופרסל. המיקום מתחת לגשר עזריאלי עם הפנים לקריה, הוא אחד הסואנים בארץ, ומן הסתם מכוון לחיילות הצעירות, לנוסעים ברכבת (תחנת השלום) ולעובדות של מגדלי עזריאלי, שעוברות בצומת מדי יום. עד אמצע השנה, מצהירים ברשת, היא צפויה לפתוח חמישה סניפים נוספים ברחבי הארץ .
"בימים בהם יוקר המחיה והדרישה לצדק החברתי הם הנושאים הבוערים, 'יפו תל-אביב' מביאה את בשורת אופנת הלואו קוסט, כפי שעשינו בהצלחה בשלוש השנים האחרונות בפריפריה", אומר חדד. "אנחנו מציעים לקהל אופנה טרנדית וטובה במחירים חסרי תחרות, שאינם באים על חשבון חוויית הקנייה. החנויות שלנו רחבות ידיים, מוארות ומעוצבות, צוות המוכרים גדול ומנוסה והמחירים הם מחירי רצפה כל השנה. ציבור הלקוחות כבר הבין את הקונספט של הרשתות הגדולות, שמתחילות את העונה במחירים גבוהים וחותכות מחירים בחצי ויותר בסוף העונה. אצלנו תקבלו גם במהלך העונה מחיר זול יותר ממחיר סוף העונה ברשתות הרגילות. היכולת שלנו לספק חוויית קנייה ברמה גבוהה, עם פריטי אופנה מובילים, לא מחייבת תג מחיר יקר, ואנחנו מתחייבים לשמור על תמחור נמוך בהרבה מהשוק לאורך כל השנה".