בשנת 2005, כשסרט הנעורים "אחוות הג'ינס" הגיע לאקרנים, הבלונדינית המתוקה שגילמה את ברידג'ט הספורטיבית הייתה השחקנית הפחות מוכרת בקאסט הצעיר והמבטיח, שכלל בין היתר את אלקסיס בלדל, שהייתה אז כבר כוכבת בזכות תפקידה כרורי ב"בנות גילמור". אותה "קליפורניה גירל" זהובת שיער, חיונית וחייכנית צילמה את הסרט (שהפך ללהיט ענק) בחופשת הקיץ שבין שביעית לשמינית בתיכון ולא ידעה שחייה (וגם חיינו) עומדים להשתנות.
בלייק לייבלי, כיום בת 27, הפכה באותה שנה לפנים הכי רעננות ומסקרנות בהוליווד. מי שנולדה בלוס אנג'לס למשפחת שואוביז של שחקנים ויוצרים מעולם לא ראתה את עצמה באמת כשחקנית, אבל כשהגורל והפרוטקציות כיוונו לשם היא לא התנגדה ושחתה עם הזרם.
הפריצה האמיתית של לייבלי הייתה בתפקיד שהפך אותה לא רק לשם מוכר אלא גם לאייקון אופנה בסדרה האהובה "גוסיפ גירל", שבה גילמה נערת החוף המערבי עם הלוק הקליפורני המובהק את סרינה ואן דר וודסן, נערת חברה ניו־יורקית בעלת המלתחה המעלפת ביותר תחת השמש. עם 1.78 של נוכחות, רגליים בלתי נגמרות ויכולת להיראות מעולה בכל סמרטוט שנזרק עליה, לייבלי ובת דמותה הגדירו מחדש את המושג סטייל והפכו, ביחד ולחוד, לסמלי שיק נערצים.
המעצבים של בלייק
בניגוד לתדמית הבאד־גירל של סרינה, לייבלי מפגינה צניעות מהוגנת בכל הנוגע לחייה הפרטיים. אחרי שלוש שנים של פאפי–לאב עם חברה ל"גוסיפ גירל" פן בדג'לי ורומן קצר עם צייד הבלונדיניות המקצועי ליאונרדו דיקפריו, נחתה בלייק היישר בזרועותיו של הגרוש הטרי ריאן ריינולדס (אקס סקרלט ג'והנסון), שאותו הכירה כשכיכבו יחד ב"גרין לנטרן". בספטמבר 2012 נישאו השניים בטקס סודי ביותר ואולטרה-מסוגנן בדרום קרוליינה, ואת שמלת המרקזה של הכלה איש - מלבד האורחים - לא ראה עד עצם היום הזה. באוקטובר האחרון הודיעו השניים שהם מצפים לתינוק.
החיים השלווים ונטולי הזוהר שמנהלים השניים בבדפורד, ניו יורק, משאירים את הפוקוס על הופעותיה הזוהרות של בלייק על השטיח האדום. את הפריצה הגדולה בתחום עשתה לייבלי בערב הגאלה של המטרופוליטן ב-2009 עם שמלת ורסאצ'ה בכחול–ירוק אפרפר בעלת שסע סקסי. מספר חודשים אחר כך יצרה סנסציה כשהגיעה לטקס האמי לבושה בשמלה אדומה (שוב של ורסאצ'ה). המחשוף העצום אך הכה מדויק, הצמה הבלתי נשכחת והסטיילינג נטול המאמץ של לוק כל כך מורכב מיצבו אותה כאייקונית לדור חדש של כוכבות.
לייבלי, שכמעט תמיד בוחרת בשמלות של מעצבי־על מבוססים ולאו דווקא מתנסה ביצירות של כישרונות עולים, המשיכה באופן טבעי לחברות הדוקה עם קרל לגרפלד, שב–2011 אימץ אותה כמוזה ואף ערך לכבודה ארוחת ערב פריזאית מלאת שיק (שאליה הגיעה בשמלה מטאלית מושלמת, של שאנל כמובן). מעבר לעובדה שבאותה שנה הפכה לייבלי לשגרירת תיקי היד של מותג־העל, החברות הזאת יצרה כמה מראות עוצרי נשימה - מהבכורה של "גרין לנטרן" ב–2011 שבה הציגה שמלה לבנה ופייתית ועד פסטיבל קאן האחרון שבו הפציצה במספר לוקים מדהימים, כשהזכור בהם הוא שמלה כחולה בהירה עם כיסים מפתיעים ואורך לא שגרתי.
מלבד שאנל, כמה מהמראות הזוהרים של לייבלי היו ביצירות של פרידה ג'יאניני מגוצ'י: משמלת קולר צהובה וקסומה שלבשה לבכורה הניו־יורקית של סרטה "בלי חוקים" (Savages) ועד להופעתה עוצרת הנשימה ב"מט גאלה" של 2014 עם שמלת שמפניה נוצצת שצעקה אולד־הוליווד בשילוב עם סקסיות טבעית ונטולת מאמץ.
כצפוי ממי שמעדיפה להגביל את הופעותיה הפומביות לאירועים רשמיים, גם את הבייבי־באמפ הציגה לייבלי על השטיח האדום בשמלה של מייקל קורס, ואנחנו מחכות לעוד הרבה הופעות מסוגננות.
עושה את זה בעצמה
במה שונה לייבלי מכוכבות אחרות שמהממות אותנו על השטיח האדום? ובכן, היא ככל הנראה האיי–ליסטרית היחידה בהוליווד שאינה מעסיקה סטייליסט. כן, קראתן נכון - לייבלי מלבישה ומסגננת את עצמה.
"אני לא עובדת עם סטייליסט. אני פשוט לובשת מה שמרגיש לי נכון", היא אמרה ב–2011 בריאיון למגזין Us Weekly. "לפעמים יש פריטים מאוד יפים, אבל הם לא מצטלמים טוב ואין יותר מדי מה לעשות בנדון. אני לא באמת מסתכלת על תמונות שלי מאירועים", אמרה בנונשלנטיות. הגישה הרגועה הזאת מאפיינת את סגנונה של לייבלי יותר מכל, ולמרות שרבים מסרבים להאמין שאין איזה איש מקצוע שמושך בחוטי הסטייל שלה מאחורי הקלעים, הפרופיל הנמוך ונטול הסקנדלים בהחלט מעיד על התנהלות טבעית של אישה שנאמנה לעצמה ויודעת מה טוב לה.
התכונות האלה היו ככל הנראה גורם מכריע בבחירתה לפנים של לוריאל פריז ב–2013, קמפיין הקוסמטיקה הראשון של לייבלי שמזוהה כעת עם אחת מענקיות הביוטי הגדולות בעולם.
היעדר סטייליסט מאפשר ללייבלי ספונטניות שקשה להאמין שכוכבות בעלות אגו מנופח וחשיבות עצמית היו מתמודדות איתה היטב: "אני מחליטה על בגד חמישה ימים עד שבוע מראש. לרוב האנשים יש סטייליסט ויש שמלות יפהפיות שפשוט מחכות שיבחרו אחת מהן", היא סיפרה בריאיון ל"ניו יורק דיילי ניוז" ב–2013. "מכיוון שאני מסגננת את עצמי, אני מחליטה רק שבוע מראש, כדי שאוכל למצוא נעליים ותכשיטים ולהינעל על מראה של שיער ואיפור".
את ההשראה לסטייל שלה, אמרה, היא קיבלה מסרטים ישנים: "לגרייס קלי היה את המראה האלגנטי והכל כך נשי הזה, ולקתרין הפבורן היה מראה גברי ומלא עוצמה, וג'ין סיברג נראתה בכלל צרפתייה - למרות שהייתה אמריקאית - עם תספורת הפיקסי וחולצות הפסים. אהבתי את הרעיון של לשזור את כל הנשים האלה יחד. למעשה, אני חושבת שהאישה המודרנית היא באמת שילוב של כולן".
איך לייבלי שומרת על הגזרה המושלמת, אתן שואלות? עם אכילת שוקולד ואפס שעות בחדר כושר. לא זו בלבד שהיא אינה צריכה סטייליסט, מסתבר שבלייק התמירה גם לא צריכה לקרוע את ישבנה החטוב על ההליכון כמו שאר בני התמותה. "אני לא עושה כלום. אני בת מזל שיש לי חיים פעילים. אני בתנועה מתמדת ומתרוצצת ממקום למקום, כך שאין לי צורך במאמן אישי או בדיאטה מיוחדת", אמרה לפני כשנה ל"ווג" פריז. וכן, שוקולד הוא לגמרי חלק מאותם חיים פעילים: "אני לא יכולה להתחיל את היום שלי בלי ספל של שוקו חם ואיני יכולה לסיימו בלי לנשנש כמה קוביות של שוקולד מריר. זה טוב למורל ולמצב הרוח שלי".
בא לה טבעי
היא לא משקיעה בתסרוקות, מקפידה על הגנה מהשמש ומתחזקת את המראה הזוהר עם מסקרה ושפתון. לרגל השקת סדרת הטיפוח סקין פרפקשן של לוריאל, בלייק לייבלי נותנת טיפים, מתארת את שגרת הטיפוח שלה ומספרת על הקשר עם המותג
אחרי קרוב לעשור שהיא נחשבת לסמל של יופי קורן וחיוני, החיבור בין לייבלי לעולם הקוסמטיקה הוא מתבקש ובשנה האחרונה היא משמשת כשגרירה של לוריאל פריז, המשיקה עכשיו את סדרת הטיפוח סקין פרפקשן המיועדת לצעירות.
"אני חשה שנפל בחלקי כבוד גדול בכך שלוריאל פנו אליי והציעו לי להיות חלק ממשפחתם", אומרת לייבלי בריאיון בלעדי למגזין GOstyle. "כמו נשים רבות אחרות הכרתי את לוריאל כשגדלתי וידעתי שיש להם מוצרים מדהימים. יותר מכך, ידעתי שיש להם השקפה נהדרת על יופי באופן כללי. הם מאמינים שיופי נובע בבסיסו מביטחון עצמי, והמוטו האייקוני שלהם – 'כי מגיע לך הטוב ביותר' – נולד מתוך האמונה הזאת. זה ללא ספק ערך חשוב ויש להחדירו לנשים ולנערות צעירות כבר בגיל צעיר".
ספרי לנו קצת על רוטינת הביוטי שלך. איך את שומרת על מראה רענן כל כך? יש לך סודות יופי מיוחדים?
"החיים מאוד עמוסים ולכן שגרת היופי שלי מאוד פשוטה. אני אוהבת מאוד את מוצרי הטיפוח של לוריאל. כשהייתי בפריז ביקרתי במעבדות שבהן מפתחים את המוצרים ונדהמתי מרמת המדע והטכנולוגיה שמעורבת במוצרי טיפוח העור בפרט. זה לא בדיוק סוד - זה לא צריך להיות - אבל אני חושבת שחשוב במיוחד להגן על העור מפני השמש, ואני משתמשת במוצרים הייעודיים של לוריאל משום שיש להם הגנת SPF מצוינת והם מעניקים לעור תחושה נעימה.
"כשאני לא עובדת אני לא משתמשת בהרבה איפור. אני אוהבת את המייק–אפ True Match מפני שהוא נותן לי כיסוי מושלם, אבל הוא קליל על העור ומתמזג עם הגוון הטבעי שלי. לגבי טיפוח השיער, אני הולכת איתו פזור ומשוחרר מתי שאני רק יכולה, ולכן שמפו ומרכך מסדרת Volume Filler של לוריאל מושלמים בשבילי כי הם גורמים לשיער שלי להיראות כאילו מאוד השקעתי בתסרוקת, כשלמעשה אני בדרך כלל נותנת לו להתייבש באוויר".
במהלך השנים עבדת עם כמה ממעצבי השיער והמאפרים הטובים בתעשייה. האם יש טריקים וטיפים של מקצוענים שאימצת?
"זה מצחיק, אבל אני כמעט אף פעם לא זוכרת טריקים שמלמדים אותי. יש שני טיפים שנשארו איתי. ראשית כל, כדי להבליט את העיניים אני תמיד מוסיפה נגיעה של טורקיז בפינה הפנימית של העין. שנית, אמרו לי ששפתיים בוהקות - בפוקסיה או בגון קורל - בשילוב כמה שכבות של מסקרה שחורה מאירות את הפנים גם כשאת עייפה ומותשת. לכן תמיד יש לי מסקרה ושפתון Color Riche למקרה שאצטרך להתארגן על לוק 'אינסטנט' מעכשיו לעכשיו".
את עובדת בתעשייה מאוד ויזואלית. איך את מתייחסת ליופי?
"הקריירה שלי כשחקנית לא שינתה את הגישה שלי כלפי יופי. גידלו אותי להאמין שיופי מגיע מבפנים. לדעתי התחושה הפנימית מחוברת לחלוטין למראה החיצוני וחשובה לא פחות ממנו. מבחינתי, יופי מתבטא בכך שאת בטוחה בעצמך ונאמנה לעצמך".
מוצרי לוריאל פריז האהובים על בלייק:
1. מסקרה, מחיר: 133 שקל
2. שפתון Color Riche, מחיר: 95.90 שקל
3. מייק–אפ True Match, מחיר: 170 שקל
4. קרם BB, מחיר: 162 שקל
5. קרם יום SkinPerfection, מחיר: 160 שקל
6. צללית, מחיר: 81.70 שקל
זוהר ברשת
בזמן האחרון נראה שמודל החיקוי של בלייק לייבלי הוא דווקא אלילת הלייף־סטייל מרתה סטיוארט. כבר שנים שלייבלי מכריזה על עצמה כחובבת אוכל מושבעת ובשלנית נלהבת. כשהיא מטיילת בעולם, היא מספרת, היא לוקחת שיעורי בישול בכל מקום חדש כדי להיטמע בתרבות הקולינרית המקומית והיא התנסתה במספר סדנאות והתלמדויות עם שפים מובילים בעולם.
בקיץ 2014 השיקה לייבלי את preserve.us - אתר שמשלב בישול בריא, לייף־סטייל, מטרות הומנטריות ועוד שלל מהדברים שבלייק אוהבת במיוחד. האתר הוא מיקס בין רשת חברתית של סגנון חיים, מגזין דיגיטלי ואתר אי–קומרס עם פריטים ייחודיים שלייבלי בוחרת.
כמו goop.com של גווינת' פאלטרו, גם Preserve זכה לביקורות לא אוהדות (בעיקר בשל המחירים הגבוהים, הגישה ההיפסטרית הפלצנית לכאורה והניתוק מהחיים של רוב הגולשים). אבל לייבלי לוקחת את העסק שלה מאוד ברצינות ובינתיים, ביקורות או לא, היא צוברת קהל שמצטרף ל"משפחת Preserve", כפי שהיא מכנה אותם באתר.
בריאיון למגזין Entrepreneur הודתה לייבלי שהחיים כיזמית קשים יותר ממה שציפתה: "זה מאוד תובעני, אבל אני חלק מכל היבט של העסק. אני המנהלת הקריאטיבית, אבל אני גם המנכ"לית ובו בזמן אני גם עוזרת ההפקה. אני ממלאת כמעט את כל התפקידים".
את ההשראה למיזם / ביזנס החדש קיבלה לייבלי מאִמה: "תמיד הערכתי את הדמיון המפותח של אמא שלי. היא תמיד ראתה יופי בדברים שבורים ונהגה לשמר אותם" (מכאן שמו של המיזם: Preserve - לשמר). לייבלי מספרת שחיפשה את העיסוק שיתאים לה: "חשבתי בתחילה על תכנון מסיבות, על עיצוב פנים או על עיצוב אופנה, אבל כל הטייטלים האלה היו ספציפיים ומגבילים מדי. כשהתפרסמתי כשחקנית וראיתי שאנשים מקשיבים למה שיש לי לומר, הבנתי שיש לי הזדמנות לסלול לעצמי דרך שאותה אגדיר לעצמי".
__________________________________________________________________________________________________________
עוד במגזין GOstyle:
- כך תלבשי את הטרנד הצבאי נכון
- רותם סלע חושפת סודות כמוסים