אמש התפרסם ברחבי העולם שער מגזין ELLE הספרדי של חודש נובמבר, בכיכובה של הדוגמנית הישראלית שלומית מלכה בת ה-20. זהו השער הבינלאומי הראשון של מלכה, ובמונחים של ספתח, מדובר בלא פחות מכיבוש פסגת הקלימנג'רו. אומנם לא מדובר בשער של המהדורה האמריקאית או הבריטית של המגזין, שנחשבות לבינלאומיות יותר, אך מדובר בהחלט בהישג שדוגמניות ותיקות ממנה כמהות להשיגו. השער המרשים הזה מתווסף להפקת אופנה גדולה בכיכובה של מלכה, שהתפרסמה באוגוסט האחרון במגזין Glamour הצרפתי, שלווה בסרטון וידאו קצר שהופיע באתר המגזין, בו היא מספרת מאחורי הקלעים על חוויותיה כדוגמנית צעירה מישראל ועל השירות בצה"ל, ממנו השתחררה לפני שלושה חודשים בלבד. כיום מתגוררת מלכה בניו יורק, וכמו כל דוגמנית צעירה, עובדת על הקו ארצות הברית-אירופה, בקצב שמשאיר את העוקבים אחר חשבון האינסטגרם שלה מסוחררים.
>> הורידו כאן את האפליקציה החדשה של Xnet לאייפון או לאנדרואיד
השער ל-ELLE ספרד מחזק את מעמדה של מלכה, ילדה טובה רחובות, כאחת מדוגמניות הייצוא המובילות של ישראל. לפני שלוש שנים בלבד היא התגלתה בפייסבוק, ומאז הצליחה לקטוף סדרה לא מבוטלת של עבודות יוקרתיות. ב-2012 היא הופיעה בקמפיין לקו ה-Rugby של ראלף לורן, ושנה מאוחר יותר גם לקו ה-blue של המעצב האמריקאי הנודע. בשבועות הקרובים, מבטיחים בסוכנות אלינור שחר המייצגת אותה בישראל, היא צפויה להופיע גם בקמפיין של קו הג'ינסים החדש של לורן, ובמודעות לקולקציה של H&M. אישור לכך ניתן למצוא בחשבון האינסטגרם של מלכה, שהעלתה לפני חמישה ימים תמונה מסט צילומים של החברה השבדית, כשהיא לבושה חלוק מגבת ורוד. עוד ברזומה הקצר והעמוס של מלכה: מודעת הבושם של חברת bebe, וקמפיינים לתכשיטי פנדורה, לחברת השיער שוורצקופף וליוגורט מולר. בנוסף, היא נמנית על הדוגמניות המובילות את חברת ההלבשה התחתונה Intimissimi, קמפיין שמכניס לה מדי עונה מאות אלפי יורו. בישראל היא מככבת בקמפיינים של גולברי, לצדה של הפרזנטורית איילת זורר, ושל המאפר ומעצב השיער מיקי בוגנים, לצידה של אילנית לוי ודוגמניות נוספות.
עוד בערוץ האופנה
- אנשי הפרווה: המפורסמים שמקדמים בלבושם את התעשייה האכזרית בעולם
- בדרך להצלחה העולמית: דורית בר אור רוצה שילבשו אותה גם בכל בית בארץ
- חליפה עם הרוח: כל הדרכים החדשות ללבוש בלייזר בסטייל
לדברי הארט דירקטור סיימון אלמלם, שמרבה לעבוד עם מלכה בצילומים, "יש לה מראה רלוונטי מאוד מבחינה אופנתית. בניגוד לשנים קודמות, שבהן המראה הווירדי שלט בתעשייה, אנחנו בתקופה שבה היופי הקלאסי מככב, ושלומית היא דוגמנית מאוד יפה. היא לא ווירדו או אנורקסית, ויש לה מראה מאוד נכון לעכשיו: עור כהה, ועיניים בהירות גדולות וממגנטות".
אתה מאמין שהיא יכולה לשחק בליגה של הגדולות ולהוביל קמפיינים של בתי אופנה גדולים כמו דיור או פראדה?
"היא כבר משחקת בליגה של הגדולות, עם קמפיינים לאינטימיסימי וראלף לורן. סוד ההצלחה שלה הוא שהמראה שלה הוא קונצנזוס, מתאהבים בה מאוד מהר, ולכן אני מאמין שהיא תהיה 'מאני מייקר'".
דברים דומים אומר על מלכה גם מיקי בוגנים, שבוחר בה לקמפיין השנתי שלו כבר משנת 2013: "אני מאוהב בילדה הזאת. מעבר לזה שהיא דוגמנית מאוד יפה ושנעים לעבוד איתה, יש לה אישיות מדהימה. יש לה יופי שכולם מתחברים אליו - מהכלות שמגיעות אליי, דרך אנשי תעשיית האופנה וכלה בסלבריטאיות. כולן מגיבות אליה בחיוב. היא גם אדם עם עקרונות, ובמהלך צילומי הקמפיין היא סירבה להצטלם עם פרווה אמיתית. כיבדתי את ההחלטה שלה, אבל מעניין מה יקרה אם היא תקבל קמפיין של פראדה ותצטרך להצטלם בפרווה".
בכלל, עושה רושם שמלכה היא דוברת מצוינת למדינת ישראל בגולה. בטח אם מציצים בתעודת השחרור שלה מהצבא, שם שימשה כמסבירה של צה"ל, ומתוקף תפקידה ניסתה להחדיר פטריוטיות בתלמידי כיתות י"ב העומדים לפני גיוס. לאחרונה נפרדה מבן זוגה, הדוגמן עומר דרור, לאחר שנה במסגרתה סיפקו כותרות למדורי הרכילות. הפעם האחרונה בה עבדו יחד היתה בתצוגת סתיו-חורף 2014-15 של קסטרו, בה צעדו על המסלול זה לצד זה. בימים אלה הם דווקא מתחרים על אותו תפקיד – משבצת המגיש/ה לצדו של גיא לרר בתוכנית צינור לילה. ככה זה, שערים בינלאומיים לא ישיגו לה את אהדת הקהל הישראלי. הטלוויזיה כן.