למותג המשקפיים הישראלי קרולינה למקה יש אומנם את הפרזנטורית הכי לוהטת בישראל, בר רפאלי, אבל הכוכב העולה בקמפיין החדש של הרשת (שיעלה לאוויר לראשונה מחר בערב) הוא עמוד ריקוד. וכן, מי שרוקדת עליו פול דאנס סוער היא רפאלי, במרכזו של סט צילום המדמה רכבת תחתית.
>> הורידו כאן את האפליקציה החדשה של Xnet לאייפון או לאנדרואיד
לא סתם אנחנו מכריזים כאן על עמוד הריקוד כגיבור החדש בעולם האופנה. רק לפני כשבועיים היתה זו חברת דלתא, שהכריזה על הפול דאנס כטרנד הלוהט של העונה. בעמוד האינסטגרם של חברת ההלבשה התחתונה פצחו לאחרונה בפעילות מדיה לקידום קו הלנז'רי החדש "נירלי ניוד", ויצרו שורה של סרטוני הדרכה קצרים ללימוד ריקודי פול דאנס, בהנחייתה של נטע לי לוי, מחלוצות התחום בישראל ואלופת אירופה לשנת 2011. לוי, הדוברת הבלתי מעורערת של התחום בישראל, היתה גם מי שהדריכה את רפאלי על סט הצילומים של הקמפיין.
"לבר יש גוף אתלטי וניכר היה שהיא מאוד התלהבה על הסט", מספרת לוי בשיחה עם Xnet. "על אף שהיא היתה קצת עייפה, ברגע שהגענו לצילומים על העמוד, היא השתחררה, וכשהיא ראתה שהיא מצליחה בריקוד - היא נהנתה עוד יותר. אחר כך הסתכלנו יחד על הסרטונים, וזה נראה מדהים".
עוד בערוץ האופנה
- החברה החדשה של הנסיך הארי: מי את קמילה טורלואו?
- מה לבשו הכוכבות לטקס פרסי האמי 2014
- יוצאות מהקווים: עמוד האינסטגרם שמקדם בגאווה את סימני המתיחה
"בשנים האחרונות יוצא הפול דאנס אל מחוץ לתחום מועדוני החשפנות, והופך למיינסטרים", מוסיף אורן בר-גיל, שותף וסמנכ"ל השיווק של קרולינה למקה. "זיהינו את הטרנד הזה, והשילוב בין ריקוד חושני לטרנדיות, התלבש לנו בול על המותג, וגם על בר רפאלי. זה לראות את בר כמו שהיינו רוצים לראות אותה".
למי אתה מתכוון כשאתה אומר "היינו"? הגבר הישראלי הממוצע?
"אני חושב שזה הקהל הרחב".
כיצד התקבל הקונספט אצל בר?
"בקריצה ובאתגר. זה ריקוד שמצריך כוח וטכניקה. נטע המדריכה היתה מדהימה, וגם בר גילתה כישורים טבעיים".
אז נכון, בר רפאלי יש רק אחת, והיא מככבת "רק" בשני קמפיינים במקביל העונה, אבל גם לחברת דלתא יש נכס שלא יסולא בפז, העונה לשם נינט. ומכיוון שנינט בהיריון, ואולי גם מסיבות אחרות שלא הובאו לידיעתנו, הוחלט בחברה לגייס לריקודי העמוד דווקא את האחות הקטנה של הפרזנטורית, אסתי טייב בת ה-22.
סרטון הדרכה של דלתא
צילום: עידו איז'קלדברי עידו איז'ק, צלם אופנה והבעלים של חברת התוכן הסלולארי CVM (ראשי תיבות של סלולאר ויז'ואל מנג'מנט), סרטוני ההדרכה בני 15 השניות שיצר הם "הזמן האידיאלי לפרסומת מדויקת", כך שאפשר לומר ש-15 דקות התהילה התחלפו במרוצת השנים ב-15 שניות תהילה באינסטגרם, מהרשתות החברתיות הפופולאריות בעולם. ועוד אפשר לומר, שבימים אלו מפלס הפול דאנס את דרכו ממועדוני הסטריפטיז החשוכים אל ראש חוצות – הקמפיינים של מותגי הלבשה ואופנה לכל המשפחה.
"ריקוד על עמוד הוא ריקוד סקסי, וסקס מוכר. אבל הוא לא רק זה", מסבירה לוי כיצד הפך הפול דאנס לטרנד מיינסטרימי. "יש כאן סיפור על ספורט ומודל יופי. הדוגמנית השדופה והרזה היא כבר לא מודל היופי היחיד שאנו רואים, וטרנד ה'פיטנס' והאוכל הבריא תופס תאוצה. ריקוד על עמוד הוא כבר לא משהו שמקושר רק לסליז, אלא ספורט לגיטימי. אז יש כאן שילוב בין ספורט, מודל יופי שאינו מתחבר למראה הסקיני, וסקסיות".
הפתיע אותך לקבל פנייה מחברה שמרנית יחסית כמו דלתא?
"לפני שלושה שבועות התקיימה בבית דני בשכונת התקווה אליפות הארץ בפול דאנס, והגיעו למעלה מ-30 משתתפים, ביניהם גברים, ובקהל היו 600 איש, רובם משפחות עם ילדים. אני חושבת שהציבור הרחב מתחיל לראות בזה ספורט לגיטימי. גם הסרטונים שעשינו הם לא סליזיים. להפך, הם מתייחסים לריקוד הזה כאל ספורט".
דלתא וקרולינה למקה הן רק שתיים מחברות האופנה שאימצו בשנים האחרונות את עמוד הפול דאנס כאביזר אופנתי. בקמפיין האביזרים לקיץ 2014 של חברת דיזל, בחר ניקולא פורמיקטי, המנהל הקריאטיבי של המותג, לצלם את המוזיקאית ברוק קנדי, כשהיא ניצבת על עמוד פול דאנס כסוף, ולפני שנתיים היתה זו חברת האופנה קום איל פו, שפתחה את תצוגת חצי היובל של המותג במופע פול דאנס בכיכובה של לוי. הבחירה במיצג על הגבול בין עוצמה נשית לחפצון הגוף, התכתב גם עם הסטיילינג שנבחר לתצוגה על ידי מעיין גולדמן, שהעלתה את הדוגמניות על עקבי סטילטו וקשרה אותן ברתמות עור באווירת S&M.
עוד קודם לכן, בשנת 2006, היתה זו הדוגמנית מלאני פרס, שצולמה על ידי יניב אדרי להפקת אופנה במועדון החשפנות פוסיקט, והציגה מנעד רגשות של אישה על עמוד, שנעו בין עוצמה לשבריריות. קייט מוס עשתה את זה כבר בשנת 2003, כשרקדה על עמוד בווידיאו קליפ לשירI Just Don't Know What To Do With Myself של להקת הווייט סטרייפס. "תהליך הזליגה של הריקוד אל המיינסטרים היה ממושך", אומר איז'ק. "אבל עם השנים קיבל התחום לגיטימציה".
על אף פריחתה של המגמה, היו גם מי שביקרו את המהלך הפרסומי של דלתא. בתוכנית הבוקר של טל ברמן ואביעד קיסוס ב-fm99, כינו השניים את הפול דאנס כ"אקסטנשן של פורנו". קיסוס אף כינה את לוי "אלופת אירופה בהטרדה מינית". לאחר שברמן טען כי מדובר בספורט ובפעילות פיזית קשה לביצוע, אמר קיסוס: "אתה יודע מה עוד קשה לביצוע מבחינה גופנית? אונס! אולי יש מישהו או מישהי באליפות אירופה באונס? אולי דלתא רוצים לעשות שיתוף פעולה גם איתם?".
בתגובה לדבריו של קיסוס אומרת לוי, "יש אנשים שהזדעזעו. אני חושבת שהם לא מעודכנים. אני ממליצה לטל ואביעד לעשות לעצמם עדכון גרסה".
מדלתא נמסר בתגובה: "מדובר בענף ספורט מקצועי, שתופס תאוצה בארץ ובעולם. ענף ספורט אירובי אקרובטי, העוסק ביציבה, סיבולת לב-ריאה גמישות ומודעות לגוף, אשר הפך לאחד מענפי הספורט התחרותיים הפופולאריים. כחלק מהאסטרטגיה של דלתא ליצוק תוכן אמיתי בעמוד האינסטגרם, בחרנו בספורט הפול דאנס, שבו כל אחת, לא משנה מה גודלה או גילה, תרגיש נוח עם עצמה. התרגילים הינם בעלי אופי ספורטיבי ואמנתי, ומשמשים מפגש ראשוני עם עולם הפול דאנס. לצערנו, הדעה הרווחת בקרב מי שאינו מעודכן, מוטעית ונובעת מחוסר הכרות, שהרי מדובר בענף ספורטיבי לכל דבר".
יום הצילום של דלתא
צילום: עידו איז'קההתייחסות של לוי ושל יתר הדוברים בכתבה לפול דאנס מבקשת להטעין את הריקוד על עמוד בערכים של אתלטיות, חוזק, עוצמה ודימוי גוף חיובי. מרק אורן, קריאייטיב דירקטור בחברת CVM, מספר כי ליום הצילום שערכה החברה הוזמנו נשים מכל הגילים והמידות, במטרה להרחיב את קהל היעד ולאפשר לגיטימציה לפול דאנס. "לא משנה אם את שוקלת 60 ק"ג או 120 ק"ג - כל אישה, בכל מידה, יכולה לעשות פול דאנס", הוא אומר. "היה חשוב לנו להוציא בצילומים את האובר סקסיות של הפול דאנס, להוריד ווליום מהסליזיות ולהפגין את החוזק הפיזי".
אם מעקרים את הסקסיות, אז למה מלכתחילה לפנות לפול דאנס?
"זה הפוך על הפוך. רצינו להפתיע את הצופים ולגרום להם לחשוב אחרת. מבחינתי, זו אמנות לשמה. לפי מה שאני יודע, בקרולינה למקה לקחו את זה למקום קצת מובן מאליו. הם עדיין משמרים את העמוד כאובייקט סקסי, בעוד אנחנו ביקשנו להראות את המקום בו כוח, התמדה, מחול והלבשה תחתונה נפגשים יחד במקום אחד".
גם מעצבת האופנה פנינה טורנה מודה כי מדובר בפעילות ספורטיבית לגיטימית. בחמש השנים האחרונות היא מתאמנת באופן קבוע עם מאמנת, ואף מחזיקה עמוד ריקוד פרטי משלה, בביתה שברמת השרון. "בשונה מספורט אחר, בריקוד על עמוד זה רק את, כובד הגוף והעמוד", היא מסבירה. "בניגוד לפילאטיס, למשל, כאן אין קפיצים או מכונות". טורנה מספרת כי לקח לה זמן להתרגל לעמוד, וההתחלה לא היתה קלה. "הייתי חוזרת הביתה עם סימנים כחולים, כי העור היה נצבט ונמתח על העמוד, מה שמעולה לטיפול בצלוליטיס. זה לקח זמן עד שהשרירים התחזקו. זה ספורט מאתגר מאוד".
כשהתחלת לפני חמש שנים ריקוד על עמוד נתפס כעניין נלוז, ואילו היום מדובר בטרנד. איך את מסבירה את זה?
"אני חושבת שהקרדיט מגיע לדמי מור, שהוציאה את העמוד מהארון והוכיחה כי זה ספורט לגיטימי. זה גם עשה לה גוף לא נורמלי. והיתה גם את קייט מוס שרקדה על עמוד, ועכשיו גם בר רפאלי. אז כן, זה לאט לאט נכנס לתודעה כספורט לגיטימי, ואני יודעת שמנסים להכניס אותו עכשיו כתחום לגיטימי באולימפיאדה".