מעמד המלוכה כבר סיפק לא מעט אושיות אופנה ידועות ברחבי העולם, אך כעת יש מצטרפת חדשה לרשימה. הכירו את הנסיכה הסעודית דינה אל-ג'והני עבדול עזיז, 39, שנבחרה על ידי צוות העורכות הבינלאומיות של מגזין הרפר'ס בזאר למובילת האופנה המשפיעה ביותר במזרח התיכון. במסגרת הפרויקט של הרפר'ס בזאר בחר כל עורך של המגזין נציגה אופנתית אחת שנחשבת לקובעת הטרנדים הבולטת במדינתו, כאשר לצד עבדול עזיז אפשר למצוא את קארין רויטפלד הצרפתייה, ליברטי רוס האנגלייה, מירוסלבה דומה הרוסייה ופאן בינג בינג הסינית. דווקא ראניה מלכת ירדן, שנחשבת לפאשניסטה מלכותית בולטת, נשארה מחוץ לרשימה.
"דינה עבדול עזיז מייצגת את השיק המזרח תיכוני המתוחכם והמלוטש", הסביר המגזין את הבחירה, וביקש מהנסיכה הסעודית לחלוק איתו את בחירותיה בנושאי תרבות ואופנה. המלצותיה כוללת, למשל, את המסעדה במוזיאון האמנות האסלאמית בקטאר, את המעצבת הבריטית מרי קטרנזו, המותג הסעודי RK designs ובית העיצוב Wadha Al Hajri מקטאר.
עוד בערוץ האופנה
- למרות המצב: ליידי גאגא וקלי אוסבורן לובשות מעצבים ישראלים באירועים
- גל גדות מובילה את מצעד אייקוני האופנה של מגזין גלאמור האמריקאי
- מסע הרכש הגדול של המוזה מקטאר
עם תספורת קצרה ואופנתית וסגנון לבוש נשי ומתוחכם, נראית עבדול עזיז – אשר הפכה לנסיכה כשנישאה לנסיך עבדול עזיז בין נאסר בין עבדול עזיז אל-סאוד בשמלה של המעצב אזדין אלייה – כמו הכלאה בין החוצפה הנערית של אידי סדג'וויק לשיק הקלאסי של אודרי הפבורן. היא מצולמת באופן קבוע בבלוגים של אופנת הרחוב בעולם ואפילו כונתה על ידי מגזין ווג בתואר "בת המלוכה הסעודית האופנתית ביותר". מעבר למראה החיצוני שלה, עבדול עזיז נחשבת גם לאנציקלופדיה מהלכת של אופנת סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90.
כמו לא מעט אושיות אופנה אחרות מהעולם הערבי, עבדול עזיז לא מגיעה לשורה הראשונה של תצוגות האופנה רק כקישוט. הנסיכה הסעודית היא בעלת הבוטיק האקסקלוסיבי DNA, אשר פתוח לחברות מועדון בלבד ומחזיק בשני סניפים, בריאד ובדוחה. היא בוחרת את הקולקציות המוצגות בו בעצמה, ונחשבת לציידת כישרונות אופנה חדה במיוחד: היא בחרה בדגמים כבר מהקולקציה הראשונה של ג'ייסון וו והיתה הראשונה להזמין פריטים מהמעצב פרבאל גורונג. "אני זוכרת שהוא בכה", סיפרה בראיון, "זאת היתה ההזמנה הראשונה שלו".
עבדול עזיז שמחה לפרגן לבתי האופנה הבינלאומיים שפוזלים לשוק הערבי, ואת תצוגת הריזורט האחרונה של שאנל שנערכה בדובאי סיקר מגזין ווג דרך עיניה של הנסיכה. "זה נורא מסורתי!", אמרה על עיצוב המסלול, "זה נראה ממש כמו האוהלים שאנחנו בונים במדבר. אני מרגישה בבית!"
לבוטיק שלה, לעומת זאת, היא לא חוששת להביא גם פריטים של מותגים בריטיים טרנדיים כמו ארדם, אוסמן ורוקסנדה אילינצ'יץ'. "הקהילה המוסלמית לא שונה משום קהילה אחרת", אמרה בראיון למגזין Elle, "נשים מוסלמיות מודרניות הן מאוד מפותחות אופנתית. בעשור האחרון נשים במזרח התיכון הפכו למתקדמות וטרנדיות, ואת רואה שכתוצאה מכך בתי האופנה מחזרים אחריהן. לא מעט בתי אופנה מייצרים קולקציות מיוחדות לקהל של המזרח התיכון. אני, אישית, עובדת הרבה עם מעצבים כדי להתאים את הדגמים מהמסלול ללקוחות שלי".