לפני עשור לקח על עצמו מגזין הגברים הישראלי "בלייזר" אתגר גדול– להביא חלופה מקומית לתופעה העולמית שנוצרה בעקבות מוסף בגדי הים של הספורט'ס אילוסטרייטד, ולהגיש לקהל הקוראים שלו מדי שנה, רגע לפני פתיחת עונת הרחצה, מוסף בגדי ים מושקע, עתיר מחשופים ודליל בבגדים.
גלית גוטמן, מירי בוהדנה, שרון גניש, אילנית לוי, עדי הימלבלוי ובר פאלי, כבר הספיקו לככב על שערי תשעת הגיליונות של המוסף שראו אור עד כה (חלקן עשו זאת יותר מפעם אחת), לבושות בבגד ים מינימלי ומהונדסות בפוזות שיש מי שרואים בהן סקסיות ויש מי שיקראו להן סקסיסטיות. גברברי ישראל צהלו ושמחו, הפמיניסטיות קצת פחות.
עוד בערוץ האופנה
- המחשוף החדש: החזה בפנים, הכתפיים בחוץ
- קייט אפטון: "הלוואי שהיו לי ציצים קטנים"
- עקוב אחריי: אושיות האופנה הישראליות באינסטגרם
השבוע ראה אור הגיליון העשירי והחגיגי של מוסף בגדי הים המסורתי, אשר צולם בחלקו באילת ובחלקו בעיירת הסקי ואל טורנס שבאלפים הצרפתים. רגע לפני שגם אתם מתפנים לבהות בשער של בר פאלי ולעלעל בעמודי הצילומים, שמנסים להעביר מסר חד משמעי של קיץ סקסי ולוהט, חזרנו אל הגיליונות הקודמים של המוסף, כדי לבדוק מה השתנה משנת 2005 ועד היום – בפוזות, בבגדי הים, בפרובוקציות, בדוגמניות ובמדד הסיליקון.
עשרת הגיליונות שהשתתפו ב"מחקר" אפשרו לנו לצאת למסע בזמן על ציר מודל היופי הישראלי. על פניו, נדמה כי דבר לא השתנה מאז ועד היום. אותן פיסות בד מינימליות, אותן הדוגמניות, וקילומטראז'ים ארוכים של עור חשוף על נייר כרומו מבריק. אבל כשמדפדפים אחורה וקדימה, שנה אחר שנה, ניתן למצוא במוסף גם לא מעט שינויים. זה מתחיל בירידת קרנו של הבלונד המסנוור ביחס לשיער הברונטי הנתפס כמתוחכם יותר, כשאת מקומן של כוכבות ענק כגלית גוטמן, אילנית לוי, מירי בוהדנה והילה נחשון, תפסו דוגמניות כמו בר פאלי, שרון גניש ושירלי בוגנים, שמציעות סוג נוסף של יופי, מסנוור פחות, אבל לא פחות מרשים.
אם לשפוט על פי שני הגליונות האחרונים, ניכר כי גם הגברים של בלייזר (אלה שבמערכת ואלה שבקהל הקוראים) החלו לנהות אחר המראה הטבעי יותר, שדחק מעט הצדה את החזה והחיוכים מהפלסטיק, שכיכבו בגיליונות ישנים יותר. אפשר לראות את זה גם באופן בו מצולמות הדוגמניות: התיאטרליות והמבט הדרמטי אל המצלמה הוחלף במראה נינוח יותר, רך, מחויך, אבל לא מתאמץ. מראה "בת השכן", אם תרצו. שלא תטעו, עדיין מדובר בנשים בבגדי ים המצולמות על ידי גברים, מה שמשאיר את נקודת המבט המחפצנת פחות או יותר באותו המקום.
במעמד זה, חשוב לציין כי לאורך העשור כולו, מעולם לא צולמה הפקה למוסף על ידי צלמת אופנה (ויש כמה כאלה, תתפלאו, וחלקן אפילו מוצלחות). זה יכול להיות מעניין לא פחות, ואולי אפילו סקסי הרבה יותר, להקדיש מקום במוסף שחוגג את קימורי הגוף הנשי, לנקודת המבט הנשית.
ועד שזה יקרה, קבלו את כל מה שלמדנו ממצעד הדוגמניות הישראליות בבגדי ים, הלא הוא מפגן הדימויים הסקסיים הישראליים לאורך השנים.
גיליון מס' 1, שנת 2005
עומדת (או שוכבת) בשער:
גלית גוטמן, מלכת הדוגמניות של ישראל, בבגד ים כסוף של חברת דיווה וחלה לשבת על הראש. באותם ימים, היו מי שהאמינו שחוטי הלייקרה שמקשטים את הטורסו של גוטמן, הם שיא השיק. תשע שנים עברו, ואין סליחה ומחילה לפושעים.סיור לוקיישן: חולות ראשון לציון, אמת המים בקיסריה. אין מה לומר, צלמי ישראל הפגיזו במקוריותם.
מילה מעורך המוסף: "הרבה דוגמניות, מעט בגדים, יש טענות?"
נערת פוסטר האמצע: מלאני פרס ברגע אינטימי של אוננות, לבושה ביקיני כתום סרוג, בצילום איקוני של אייל נבו. עם כל הכבוד לגוטמן, מירי בוהדנה ואילנית לוי שמככבות בגיליון, פרס גנבה לכולן את הפוקוס.
מדד הסיליקון: בינוני. למעט השתלים של מירי בוהדנה מודל 2005 ושל גוטמן, גיליון הבכורה של בלייזר מגוון רחב יחסית של נשים, מידות, גדלים, מראות והיקף חזה.
הדגם הלוהט ביותר: הביקיני הסרוג של Nolita, שלבשה פרס. כמה פשוט, ככה נכון.
איפה הם היום: הדוגמניות דנה דנטס, אינגריד פלדמן, נופית שבח, ליאת בלו, מוריאל סגל, ליאת בן-רש"י וגלית ליפר, והצלמים אשל עזר וגלעד וולפין, מוזמנים ליצור קשר עם המדור ולדווח על היעלמותם.
הכי סקסיסטי: ליהי אלון רוחצת מכונית חיפושית צהובה, תוך מאמץ לעשות פוזות מפתות למצלמה. יש לכם את זה ביותר קלישאה?
הכי אומללה: ליאל דניר מכוסה בברונזר מבריק כמו עוף לשבת. הוסיפו לזה שפתיים פסוקות חתומות בתוחם ונוף שקיעות מקומי, וקיבלתם Big No No.
הכי הכי: הדוגמנית ניבית בש בהפקת שחור-לבן של הצלם גיא כושי. סקסי, אפל ועכשווי. מסוג ההפקות שמחזיקות מעמד גם לאחר תשע שנים.
גיליון מס' 2, שנת 2006
עומדת (או שוכבת) בשער:
מירי בוהדנה בבגד ים פצפון בצבע פנינה של ארנה ורגליים מפושקות לרווחה. בחוג למגדר קוראים לזה דימוי מחפצן.סיור לוקיישן: מועדון החשפנות "פוסיקט", אלא מה.
מילה מעורך המוסף: "למוסף זה מצורף מגזין גברים".
נערת פוסטר האמצע: לא אחת, שתיים: מירי לוי בלבוש חווה, כשאת אזוריה המוצנעים מכסים פקקים (!!!) של המשקה בקארדי בריזר, נותנת החסות המרכזית; ושרי גבעתי, אז דוגמנית יחסית אנונימית, נוגעת בעצמה.
מדד הסיליקון: קצת קשה לראות מעבר לחזה של מירי בוהדנה על השער, אבל שאר הגיליון שומר על מראה אופנתי יותר, שטוח יותר.
הדגם הלוהט ביותר: ביקיני מעוטר ניטים של דולצ'ה & גבאנה, שנראה נהדר על מלאני פרס (כן, שוב היא).
איפה הם היום: אירית קרילוב, ריבי טל, ויקה שוורץ. מדד ההיעלמות של הדוגמניות בגיליון הזה, מעורר חשד כי הצילומים שלו נערכו במשולש ברמודה.
הכי סקסיסטי: ללא ספק, שער המגזין. על אף שבוהדנה נראית שם במיטבה, הפישוק הרחב שלה אומר הכול, וזה יותר ממה שאנחנו רוצים לשמוע.
הכי אומללה: ויקה שוורץ בהפקה שנראית כאילו נעשתה בהשראת כרטיסי הביקור שסרסורים דמיקולו מפזרים ברחוב, הודות לשילוב גס בין יותר מדי עקבים ומעט מדי בגדים.
הכי הכי: הפקת החשפנות של יניב אדרי במועדון הפוסיקט ובכיכובה של מלאני פרס. שלושה דימויים בשחור לבן שמספרים סיפור נוגה על נשיות, עוצמה ויופי.
גיליון מס' 3, שנת 2007
עומדת (או שוכבת) בשער:
שוב גלית גוטמן, הפעם כנערת הוואי לוהטת בביקיני מעוטר פאייטים של רשת H&O.סיור לוקיישן: אי שם בחופי ישראל הבתוליים, וגם בסטודיו.
מילה מעורך המוסף: "עמודים שנדבקו לא יוחלפו".
נערת פוסטר האמצע: ויקטוריה קצמן טופלס, מסתירה בקושי את החזה, כשמחטב שחור לופת את אגנה.
מדד הסיליקון: ממשיך לטפס. גברים רבים יודו לשרי גבעתי, שמככבת על שערו האחורי של הגיליון בביקיני מנומר ושיער סתור. אבל נראה כי מישהו בהפקה הלך רחוק מדי עם הקונספט של נערה בג'ונגל.
הדגם הלוהט ביותר: ביקיני ורוד בדוגמת פרחים סגולים ובמראה רטרו של גוטקס סילבר, שנראה נפלא על הדוגמנית ליהי אלון.
איפה הם היום: נתל גולדברג. אל תשאלו אותנו מי זאת. כאן ראינו אותה בראשונה ובאחרונה.
הכי סקסיסטי: הפקה של איתן טל בהשתתפותן של הדוגמניות ליאת בלו ונתל גולדברג. הסטיילינג של קרן נפתלי, בשילוב הדגמים של אדריאנה פרננדז, יוכלים להתחרות בפורנו רך, עם כמה פריימים שלא משאירים מקום לדמיון: בלו משתזפת פשוקת רגליים על דולפין ענק ושחור שסנפירו בין רגליה, גולדברג משפריצה מים מצינור השקיה על חבורת דוגמניות שמקפצות בצעקה, ויותר מכל, בלו בבגד ים מינימלי שמצליח, בקושי רב, להסתיר את הפטמות שלה.
הכי אומללה: אילנית לוי פוגשת כדורי גומי גדולים, ונראית כאילו הפרענו לה באמצע שיעור פילאטיס למתחילים.
הכי הכי: גל גדות וניבית בש בהפקה רטובה שצילם שי יחזקאל, מציגות גוף לתפארת, קונספט פשוט וסקסיות שעושה חסד עם הגיליון.
גיליון מס' 4, שנת 2008
עומדת (או שוכבת) בשער:
מירי בוהדנה בשער שני, וסקסי קצת פחות, אחרי לידתו של בנה הבכור בן. בשלב הזה כבר לא נעים לה מהחברים של בבו.סיור לוקיישן: מהטיילת של תל אביב ועד חופי אילת. בקיצור, לא מעניין.
מילה מעורך המוסף: "עדיף להשתמש לפני: שהאישה שלך תיכנס לחדר".
נערת פוסטר האמצע: שני פוסטרים מסתתרים בתוך הגיליון: ליאת בלו בדגם של ארצי יפרח, ומאי אקרמן מחככת את ירכיה בבקבוק בריזר קר. הפעם, הפקקים נשארו במקומם.
מדד הסיליקון: מתחמם, הודות לחן שילוני, מירי לוי, יעל ניזרי וכוכבות הגיליון, גוטמן את בוהדנה.
הדגם הלוהט ביותר: ביקיני פסים בשילוב חוטי לורקס, מבית היוצר של גוטקס
איפה הם היום: מאי אקרמן, הלן מסאלה ומלכת היופי לשעבר תמר זיסקינד, שמספרת היכן היא אוהבת לתפוס גלים בחופי ישראל. כולן הלכו עם הגלים.
הכי סקסיסטי: מאי אקרמן מתחרמנת מבקבוק בריזר. איפה מי שהגה את הרעיון הזה? היינו שמחים לעשות לו משהו פחות נעים עם הבקבוק.
הכי אומלל: הפקה בתלת ממד, נו, עם משקפיים כאלה, בהשתתפותן של חן שילוני, הילה ערן, שרון מרקוביץ ויעל ניזרי. בלי משקפיים זה נראה הכי טוב שזה יכול להיראות - לא בפוקוס.
הכי הכי: הפקה נוגה תחת הכותרת "שבעה חטאים", בכיכובה של מורן נמני ובחתימתו של הצלם דודי חסון.
גיליון מס' 5, שנת 2009
עומדת (או שוכבת) בשער:
שער משותף של הילה נחשון ואילנית לוי, משתזפות על גזע עץ בבגדי ים של אדריאנה פרננדז.סיור לוקיישן: חופי ישראל, בדגש על מוטיב חוזר וכואב של סלעים. עכשיו דמיינו את זה בשכיבה ועם בגד ים.
מילה מעורך המוסף: "לא נגענו. ניסינו, אבל הן כל הזמן ברחו".
נערת פוסטר האמצע: משנה לשנה עולה גם ההשקעה - ארבעה פוסטרים חיכו לכם בגיליון הזה: נחשון את לוי כבנות הוואי חייכניות עם פרחים בשיער, אור גרוסמן ומורן נמני משוחות באבקת ברונזר מסנוורת, אנה זאיקין בביקיני שחור וליפסטיק אדום ורותם סלע בהופעת בכורה במוסף המיוחד. אף אחד מהארבעה לא היה עולה על קיר אצלנו בבית. המוסכניק שלנו דווקא תלה את כולם.
מדד הסיליקון: חסר מעצורים, ותודה לחן שילוני, שממשיכה לספק את הסחורה בהפקה "משמעת מים".
הדגם הלוהט ביותר: בגד ים בגזרה שלמה של המותג הברזילאי Hope.
איפה הם היום: על אף שעברו רק חמש שנים מאז צאתו לאור, רשימת הדוגמניות שבגיליון נראית כאילו נשלפה ממעמקי הארכיון: לילי ארקוס, לרה ווסברג, סתיו סולץ והילה בלילתי. אלמוניות אז, אלמוניות גם היום.
הכי סקסיסטי: לירן כוהנר וילנה ראלף הושכבו על מכסה מנוע של מכונית, כשהן לבושות ביקיני זעיר בשחור ואדום.
הכי אומלל: הילה נחשון מתאמצת לעשות פרצוף סקסי, מכווצת גבות, מרחיבה שפתיים, אבל נראית סובלת מפריים לפריים.
הכי הכי: גליה מלטסה בהפקה של רונן פדידה, תחת הכותרת "שיחת הכפר". סקס אפיל במיטבו.
גיליון מס' 6, שנת 2010
עומדת (או שוכבת) בשער: התגלית החדשה והלוהטת של סוכנות לוק: עדי הימלבלוי. את השער האחורי הקדישו הפעם לאגם רודברג בחזייה ותחתונים. שלא תחשבו שלא שמנו לב.
סיור לוקיישן: הפעם הקונספט הוא דקים מעץ. שלום לנמל תל אביב שזוכה כאן לתפקיד מפתח.
מילה מעורך המוסף: "עכשיו גם בניחוח עיתון".
נערת פוסטר האמצע: הילה נחשון בק טו בק עם מורן נמני, אילנית לוי בק טו בק עם יעל ניזרי, לילי ארקוס בק טוב בק עם לירן כוהנר.
מדד הסיליקון: אוף, גבוה מאוד. הילה נחשון, אנה ארונוב, הימלבלוי, מי לא.
הדגם הלוהט ביותר: בגד ים שלם וחושפני בצבע שחור של סטלה מקרטני לאדידס. שילוב מצוין בין עיצוב, חומר ורותם סלע.
איפה הם היום: גליה מלטסטה, פעם דוגמנית לוהטת שכבשה את הגיליון בהפקה מרהיבה של שי יחזקאל וכדורי אלישר, והיום צלמת ואמנית.
הכי סקסיסטי: גיליון רווי טופלס, אבל בכאילו. מורן נמני, אילנית לוי, הילה נחשון, לוקה שקד, רפאלה קוסטה ונעה וולמן השאירו את החלק העליון בצד, לטובת ניסיונות הסתרה מאולצים.
הכי אומללה: הילה נחשון בהפקה "חלום בהקיץ", שהרגישה לנו יותר כמו חלום בלהות. עצמות הלחיים הבולטות, הגבות שהובהרו, הגוף השדוף והאיפור המעושן הפכו את אחת הדוגמניות החייכניות בברנז'ה לדוגמנית אימה.
הכי הכי: רותם סלע מרוחה בצדק על תשעה עמודים שצילם עדו לביא, והיא נראית טוב מאי פעם.
גיליון מס' 7, שנת 2011
עומדת (או שוכבת) בשער:
גיליון קבוצתי שצולם ברודוס, בכיכובן לארה ווסברג, פאולינה חריטונסקי, לילי ארקס וולריה פביה. עידן הטופ-מודלס נקבר, רק כדי לקום לתחייה בגיליון הבא.סיור לוקיישן: רודוס, יוון. הרבה יאכטות, חופים בתוליים, סירות דייגים ומלון "ארמון השושנים" ברודוס.
מילה מעורך המוסף: "נוסד ב-2004 אחרי פרידה קשה".
נערת פוסטר האמצע: רותם סלע בק טו בק עם מירי בוהדנה, אילנית לוי בק טו בק עם הילה נחשון, וגל גדות בק טוב בק עם אנה ארונוב. לעוד מישהו יש תחושת דז'ה וו.
מדד הסיליקון: בעננים, הודות לדוגמנית שונית פרג'י, שהדגמים המצולמים הצליחו בקושי רב לכסות על עבודתו של המנתח הפלסטי.
הדגם הלוהט ביותר: ביקיני סטרפלס בהדפס פרחוני של פלפל. לפעמים כל מה שאישה מבקשת זה בגד ים צעיר, קלאסי וקיצי.
איפה הם היום: ליאם שוהם, פעם דוגמנית ומגישת טלוויזיה, ומאז אבדו עקבותיה.
הכי סקסיסטי: שונית פרג'י. נקודה.
הכי אומללה: דוגמנית שמכירה פוזה אחת בלבד: פאולינה חריטונסקי בהפקה של הצלם עדו לביא והסטייליסט סיימון אלמלם. כאילו, מה נסגר עם הפה הפתוח בכל אחד מהפריימים.
הכי הכי: אור גרוסמן כובשת את ההפקה הטובה ביותר, יחד עם הצלם אלכס ליפקין והסטייליסטית יולי סגרדה.
גיליון מס' 8, שנת 2012
עומדת (או שוכבת) בשער:
שרון גניש בקאמבק תקשורתי ראשון אחרי מספר שנים של הדממה מקצועית. שיתוף פעולה ראשון של המגזין עם סוכנות יולי מודלססיור לוקיישן: מהגליל ועד אילת, הכי חו"ל שאפשר.
מילה מעורך המוסף: "גונבים מספורט'ס אילוסטרייטד מאז 2005".
נערת פוסטר האמצע: בר פאלי, עדי נוימן, הריקה פרננדה בק טו בק עם שירז טל, שני חזן בק טו בק עם אירה ניקישן, שירלי בוגנים בק טו בק עם שרון גניש, ושלי גפני סוליקו. אנחנו חוזרים, שלי גפני, והשנה 2012.
מדד הסיליקון: נמוך. מסתמנת מגמה אופנתית וחזרה לחזה טבעי.
הדגם הלוהט ביותר: ביקיני עם הדפס משולשים של גוטקס.
איפה הם היום: מירי הרצברג, אירה ניקישן ושני חזן מתבקשות להגיע לסוכת המציל.
הכי סקסיסטי: מישהו צריך היה להסביר לשרון גניש, שכשמבקשים מבט סקסי, לא מתכוונים שהיא צריכה להיראות כאילו היא עושה סקס.
הכי אומלל: הסטיילינג המתאמץ. אם אפשר היה לשחרר את כל הדוגמניות מהתכשיטים שכפו עליהם, היינו מאמינים להן יותר.
הכי הכי: יוליה פלוטקין והתלתלים בחוף מלון אורכידיאה, משדרת קיץ ישראלי במיטבו.
גיליון מס' 9, שנת 2013
עומדת (או שוכבת) בשער:
בר פאלי, הייצוא הלוהט של ישראל בשנים האחרונות.סיור לוקיישן: מהסטודיו בתל אביב ועד לחופי ישראל.
מילה מעורך המוסף: "נהניתם? ספרו לחבריכם, לא לחברותיכם".
נערת פוסטר האמצע: הפעם התנזרו במגזין מהמנהג.
מדד הסיליקון: אפסי. החזרה לחזה השטוח בולטת במגזין, הודות לבחירה ביותר דוגמניות ופחות סלבריטאיות.
הדגם הלוהט ביותר: בגד ים שלם וסרוג של המעצבת חנה בלוך.
איפה הם היום: לי המר, שמציצה רק מתמונה אחת במגזין, וחבל שכך.
הכי סקסיסטי: השער האחורי עם פאולינה אלברשטיין, שמושכת את בגד הים התחתון שלה מעלה, רגע לפני שהכול יוצא החוצה.
הכי אומללה: עדי נוימן בולעת אותנו בחיוך גדול מדי.
הכי הכי: ויקטוריה קצמן בבלונד פלטינה בהפקה מצוינת של הצלם דודי חסון. ללא ספק, הטובה ביותר של בלייזר בכל הזמנים. אבל הי, עוד לא פתחנו את הגיליון החדש לשנת 2014.