תעשיית ההלבשה התחתונה מתקדמת מאוד בשנים האחרונות בשיפור החומרים וטכנולוגיית הייצור. בדים נושמים, תחתונים ללא תפרים וכדומה. אבל כשגיבור סברינה רוצים לשווק תחתונים לגברים, הם יודעים שאין מה לדבר על חזית טכנולוגית – מקסימום על חזה של אישה. האמת – זה עובד. יום שבת, קוראים עיתונים על הדשא ואני שמה לב שהג'ינג'י מתרכז במיוחד בכתבה במוסף. אני מציצה לראות מה כל-כך מעניין ומגלה את המודעה של גיבור סברינה לתחתוני FIX MEN. האמת, אין פלא שהוא מרוכז: מירי לוי ניצבת במרכז המודעה: היא מושכת, היא סקסית, והיא לא לובשת חולצה. החזה שלה מוסתר בחלקו על-ידי שערה, בחלקו באמצעות ידיה האוחזות כוס קפה והשאר מתנוסס בגאווה במרכז המודעה. המודעה מאוד אסתטית. הדוגמנית חיננית עם נשיות מעורבת בנעריות. הסיטואציה כולה מעבירה נינוחות, אסתטיות ומשאירה למי שצופה במודעה להשלים את הסיפור מאחורי התמונה. הסטיילינג ברקע של התמונה כמו לקוח מקטלוג של איקאה, מעורר עניין רב גם בפרטים הקטנים ועוזר לנו להשלים את הסיפור (לנו, הכוונה כמובן לנשים, מאחר שרוב הגברים מצליחים לשוטט בעיניהם מקסימום מהחזה כלפי מעלה לשפתיים וכלפי מטה לבטן). המודעה מהווה דוגמא טובה לעיצוב מודעה המושכת את תשומת ליבם של גברים ונשים אחד (וזו הייתה המטרה המוצהרת של המפרסם, בידיעה שנשים רבות קונות תחתונים עבור הגברים). בימים אלו כשיש עיסוק רב בקוד האתי של הפרסום בטלוויזיה והקריאה היא לאסור הצגת עירום פרונטלי מלא וחלק עליון של גוף האשה בצורה ברורה או נרמזת בטלוויזיה, אני מנסה להסתכל על המודעה בזווית שונה וביקורתית יותר. האם המודעה הוא מהווה שימוש בזוי בגוף האישה? האם זה לגיטימי להפשיט אישה לצורך פרסום של מוצר המיועד לגברים? האם זה לגיטימי בכלל להפשיט אישה לכל צורך? ואיפה עובר הקו האדום? מחשוף זה בסדר? וגופייה? יש הרי הטוענים שאישה הלובשת חולצה עם שרוול קצר זו פריצות. אני קוראת את השאלות שכתבתי בזה הרגע שוב ומבינה שכנראה אין תשובה אחת נכונה. זה נושא תרבותי ועל כל צרכן לקבוע לעצמו את המדיניות שבה עליו לנהוג. לקנות או להחרים, ליהנות או לצאת להפגנות. אני אישית, כפי שאפשר להבין מדברי הקודמים, נהנית מהמודעה הספציפית הזאת ומשאירה לעצמי את הזכות לזעום ולצעוק חמס על שימושים אחרים בגוף האישה. מצידי אפשר להראות גם גבר בתחתונים וחזייה נשיים בפרסומת של Fix Woman. תפתיעו אותי עם סיטואציה נכונה וזה עובר מבחינתי. גיבור סברינה בקמפיין לFix men. משרד פרסום: אליקים-רגב הכותבת היא מרצה ויועצת לשיווק ופרסום. dorit@aboodi.co.il