קמעונאית האופנה השבדית H&M הודיעה הבוקר על שיתוף פעולה נוסף עם בית אופנה אירופאי. ב-14 בנובמבר הקרוב תיכנס ל-240 חנויות המותג ברחבי העולם, כולל זו שבמרכז עזריאלי בתל אביב, קולקציה משותפת של הרשת עם מעצבת האופנה הצרפתייה איזבל מארה, מהמעצבות החשובות הפועלות כיום בסצנת האופנה הבינלאומית. מראה הרוק-שיק הבוהמייני של מארה, אותו ניסחה בתחילת דרכה בשנת 1994, הפך לאחד הסגנונות הבולטים בזרם האופנה הנוכחי והצליח למנף את עבודתה של המעצבת בקרב יודעי ח"ן והבנות הנכונות. והרזות, יש לציין. בנוסף, לראשונה בתולדותיה של המעצבת, תשיק מארה קולקציית בגדי גברים, שככל הנראה תעוצב ברוח סגנונה המוכר.
"שיתוף הפעולה הזה מאוד מחמיא לי. H&M עובדת עם המעצבים הטובים ביותר וההזמנה הזו היא כבוד גדול עבורי", מסרה מארה בהודעה לעיתונות. "אני רוצה ליצור משהו אמיתי שנשים ירצו ללבוש בחיי היומיום שלהן, בקלילות מסוימת שלדעתי אופיינית מאוד לפריזאיות: את מתלבשת יפה, אבל לא מקדישה לזה יותר מדי תשומת לב ועדיין נראית סקסית. הקולקציה מלאה באותה הקלילות. אני מאמינה שבאופנה, הכול תלוי באישיות". דברים דומים גם מסרה מרגרטה ון דן בוש, היועצת הקריאטיבית של H&M. "היכולת של מארה לשלב בין מרכיבים שונים בקולקציות שלה וסגנונה המודרני והלא מתאמץ, הופכים אותה לרלוונטית מאד ועכשווית. יש לה עין נהדרת לפרטים אתניים ויכולת נדירה ליצור משהו שאנשים מאוד רוצים ללבוש".
בין לקוחותיה הקבועות של מארה ניתן למצוא גם נשים שקוקטיות צרפתית היא לא בהכרח שמן השני: אשת נשיא צרפת לשעבר ברנדט שיראק, המעצבת ויקטוריה בקהאם, סיינה מילר, ואפילו ביונסה - נשים ממגוון גילאים, סגנונות ומקורות השראה, שהתמכרו למכנסי הסקיני ג'ינס והמראה המחוספס של המעצבת. לא מזמן התבטאה מארה בראיון לבלוגרית טינה לאב וסיפרה כי "סגנון העיצוב שלי הוא אנטי אופנה. העולם היום מלא באופנה עם אימג'ים של אופנה וזה כמעט מחליא בעיניי". זה כמובן לא הפריע לה להפוך את המותג לבינלאומי עם חנויות מטוקיו ועד ניו יורק, ולתמחר את הפריטים שלה במחירים שערורייתיים של 2,800 דולר למכנסי עור או סקיני ג'ינס שמחירו מאמיר ל-600 דולר. הסגנון? צרפתי, השיווק בינלאומי, והמחירים? בשמיים.
שיתוף הפעולה הנוכחי עם H&M ודאי יסייע לפאשניסטות החולמות על מארה וידן אינה משגת לרכוש פריט בעיצובה, לאמץ את סגנונה של המעצבת במחירים נוחים בהרבה. על אף ההתרגשות הרבה שאוחזת הבוקר את תעשיית האופנה הבינלאומית, קשה שלא להרים גבה על הבחירה במארה, שממשיכה את הקו האלטרנטיבי של הרשת בשנים האחרונות, דרך שיתופי פעולה עם בתי האופנה מארני ומייזון מרטין מרג'יאלה שקרצו אל תעשיית האופנה אך פנו פחות לקהל הרחב. אלה אומנם הזניקו את מניותיה של החברה השבדית בקרב קהל מעודכן, אך הצליחו פחות במכירות. לראיה, שבוע וחצי לאחר ההשקה של מארני ומרג'יאלה, הלכנו לאסוף את הפריטים האהובים עלינו בחצי המחיר. והיו שם לא מעט כאלה. האם זה העתיד הצפוי גם לאיזבל מארה?