"אני מסוג האנשים שצריכים להרגיש שלכל דבר יש סיבה. כשאת יוצאת עם בחור וזה הופך לחוויה לא טובה, זה נורא. אבל אם אפשר לכתוב על זה שיר, אז זה שווה את הכל" (מתוך ראיון שנערך למגזין teenvogue )
מי אמר שמאבקים ציבוריים תמיד נכשלים? רק לפני כמה ימים, הצליחו חבורה של ילדות מצווחות לשנות את פני תעשיית האופנה. לא, הן לא דרשו לעלות את משקל הדוגמניות, או לצאת נגד ניצול קטינות, אבל הן כן הצליחו להוריד ממדפי הרשת אברקרומבי אנד פיץ' חולצת טי עם הכיתוב: More Boyfriends Than T.S. או בעברית של מי שכבר עבר את גיל 15: "יותר בני זוג מאשר לטיילור סוויפט". מיותר לציין כי מעריצות הזמרת, המכונות גם סוויפטיות, לא ממש התלהבו מהכיתוב הלועג על מספר הגברים איתם יצאה אלילתם, ויצאו בקמפיין הכולל סרטוני יוטיוב, ציוצי טוויטר ועצומה הקוראת להפסיק לקנות ברשת, שגם ככה לא סובלת מעודף אוהדים. כאמור, ההתלהמות עשתה את שלה, ואברקרומבי אנד פיץ' פרסמו סוג של התנצלות בה הודיעו כי הם מורידים את החולצה מפס הייצור וכי באופן כללי הם חושבים שסוויפט היא אחלה. סביר להניח שזה לא יניח את דעתן של המעריצות הקשות, וכי הן לעולם לא יחזרו לפתחי חנויות הרשת, אך הן בכל זאת מרוצות: הן הוכיחו לכל העולם, או לפחות לתעשיית האופנה, את כוחה של הטיילור.
כמובן שסוויפט לא היתה צריכה את המיני שערוריה הזו על מנת להוכיח את מעמדה. למרות גילה הצעיר, 23, היא כבר הספיקה להפוך לאחת הזמרות המפורסמות בעולם, עם אלבומים שנמכרים במיליוני עותקים, הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה (רק בשנה האחרונה השחילה לכיסה למעלה 50 מיליון דולר), סיבובי הופעות מלאים עד אפס מקום ועדת מעריצים - טוב, נו, בעיקר מעריצות - שרואות בה מודל לחיקוי צעיר ועדכני.
עוד בערוץ האופנה
- זה לא הגיל, זה התרגיל: קייט מוס משתמשת בכפילת גוף צעירה
- ממיני מאוס למיקרו מיני: ילדות הפלא מתבגרות, ולא תמיד בסטייל
- מברברה סטרייסנד ועד בר רפאלי: גלגוליה האופנתיים של היאכנע
- הפרעת האכילה החדשה בעולם הדוגמנות: דיאטת צמר גפן
התעשייה הבלונדינית הענפה מתנשאת לגובה של 1.78 סנטימטר ובורכה בפני בובה חלקות עם שפתיים תפוחות ועיני תכלת גדולות. בסדרה דוקומנטרית בת שלושה פרקים, שתשודר בסוף השבוע (30-28 ביוני) בערוץ הילדים החדש "זום", היא מספרת שכמו כל אחת אחרת עם תנאי פתיחה מעוררי קנאה שכאלו, גם היא סבלה מילדות לא פשוטה, הכוללת ניכור חברתי והצקות בכיתה. אבל סוויפט הקטנה לא פראיירית, ובמקום להישבר החליטה לעשות מהדיכאון קריירה. את סיפור חייה העצוב הפכה לטקסטים נוגים, ואחרי שקיבלה את הגיטרה הראשונה שלה, בגיל תשע, הפכה אותם לשירים מתקתקים ומאוחר יותר ללהיטים לוהטים. עם המוטיבציה להוכיח לכולם שהיא לא צריכה תשומת לב ממלכת הכיתה, הסתובבה סוויפט בין פסטיבלים מקומיים ותחרויות קריוקי, עד שב-2006 שחררה את הסינגל הראשון שלה, Tim McGraw. כבר בשבוע הראשון ליציאתו, הגיע הסינגל למקום השישי והמכובד במצעד הבילבורד. מאז, כידוע, הפכה הבלונדית לפס ייצור של להיטים דביקים, שלא נותנים למתחרים הזדמנות לחזור גם הביתה עם פרסים.
בניגוד לזמרות אחרות שהתבגרו מול עיני המצלמות (ע"ע בריטני ספירס וכריסטינה אגילרה), סוויפט הצליחה לשמור לאורך השנים על תדמית נקייה ולהמשיך להיראות כמו ברבי שזה עתה יצאה מהאריזה ועוד לא הספיקה לעבור התעללויות של גזירת שיערות והורדת הבגדים. היא נשארה אותה אמריקאית פטריוטית, ילדה טובה של אמא, חובבת חתולים, פרחים ועבודות יד, שלא לא מעשנת, לא שותה, לא יוצאת למועדונים, לא נעצרת ובעיקר – לא מספקת תמונות פפראצי מביכות.
כאמור, עקב אכילס היחיד של סוויפט הוא רשימה מפוארת של גברים ששברו לה את הלב, ושהיא, בתמורה, כתבה עליהם שירים. בין אלו שזכו לכבוד המפוקפק נמצאים ג'ייק ג'ילנהול, טיילור לאוטנר, ג'ון מאייר, ג'ו ג'ונאס והרכש האחרון - חבר להקת וואן דירקשן, הארי סטילס. אבל למרות ששברונות לבה הביאו לה עשרות מיליוני דולרים, סוויפט עדיין לא מוכנה שהתדמית הנקייה שלה תיפגע בגלל דבר פעוט כמו גברים. "אני יכולה לצחוק על עצמי", אמרה בראיון ל"וניטי פייר" לפני כחודשיים. "כולם קפצו על הבדיחה הזו ש'טיילור סוויפט יוצאת עם יותר מדי גברים'. אבל יש לי גילוי מרעיש - משנת 2010 יצאתי רק עם שני בחורים, קונור קנדי והארי סטילס".
הרצון שלא ידבק בה רבב מתורגם גם לבחירות האופנתיות שהיא עושה, שתמיד נשארות בטוחות ושמרניות יחסית. לכן היא גם בדיוק הבחורה הנכונה לשמש כפרזנטורית של מותג הסניקרס קדס, שעבורו גם עיצבה ליין נעלי קיץ. ביומיום היא מסתובבת בעיקר בג'ינס, חולצת טי ואקססוריז עדכניים; על השטיח האדום מפגיזה סוויפט בשמלות מעצבים הדוקות ונוצצות אך לא חושפניות מדי; ובהופעות שלה היא מרבה לשלב בין שמלות מיני, שורטס וחולצות טי ומגפי בוקרים או נעלי אוקספורד מנצנצות.
עם זאת, אי אפשר לומר שסוויפט קופאת על שמריה. בהחלט אפשר לדבר על אבולוציית האופנה שעברה עליה בשבע שנות הקריירה שלה: בתחילת הדרך דבקה סוויפט בהרבה מאוד נצנצים, ובעיקר בשמלות פאייטים בוהקות. על השטיח האדום נצמדה ללוק קבוע, הכולל שמלות סטרפלס, תלתלים גדולים ורכים, עגילים ארוכים וחיבה למעצבים כאלי סאאב, רים אקרה ופרנקו קאופמן. "כשהייתי בת 15, אהבתי שמלות שמש משודכות למגפי בוקרים וזה מה שלבשתי במשך שנתיים", סיפרה בראיון שנערך כשליין הסניקרס שלה הושק.
משנת 2012 חל שינוי בסגנון הלבוש שלה. המראה קיבל תפנית בוגרת יותר ואופנתית, שכללה שמלות רטרו, ג'ינס סקיני, שמלות לבנות עדכניות ושימוש מסיבי יותר במחליק השיער. היא לא נטשה את הלוק המנצנץ, אבל עדכנה את צלליות הבגד והסטייל הכללי בהתאם לגילן של המעריצות, שמתבגרות יחד איתה. דוגמאות מצוינות לטעם הבוגר והמשודרג שאימצה אפשר לראות בשמלת המקסי הלבנה עם מחשוף וי עמוק של ראלף לורן שלבשה בינואר השנה, בשמלה של ג'יי מנדל משכבות שיפון ובשמלת הזהב הארוכה של דולצ'ה וגבאנה שלבשה לטקס פרסי הקאנטרי באפריל השנה.
גם על הבמה ממשיכה סוויפט לשמור על מערכות לבוש מהוגנות. בהופעות שלה אין בגדי גוף שלא משאירים מקום לדמיון, נוסח ריהאנה וביונסה, אלא מערכות לבוש מתקתקות הכוללות מדי קרקס לבנים, שורטס קצרצרים, שמלות מיני מנצנצות ונגיעות רוקיסטיות קלות, כמו סקיני משופשפים, חולצות טי מהוהות ושאר פריטים שנראים כאילו נאספו מרשת אופנה אמריקאית בקניון הקרוב לביתה. על הלוק הזה היא שומרת גם בקליפים שלה, שרחוקים מאלו של חברותיה לספסל הכוכבות המתבגרות, כמו מיילי סיירוס.
"אם הייתי צריכה לבחור מקום בו שני סיבובי ההופעות הקודמים שלי היו מתקיימים, הייתי בוחרת בעולם פנטזיה עם פיות ובארמונות. סיבוב ההופעות האחרון שלי, לעומת זאת, היה יכול להתקיים בתוך העיר. הבגדים בהופעה הנוכחית הם גרסת גלאם למה שאני לובשת ביומיום, או גרסה רוקיסטית למה שאני נוהגת ללבוש לערב. במקום שירי אהבה, עם תלבושות של נסיך ונסיכה, היום אני לובשת בגדים שהם בין קוטור לבגדי בובת חייטות שבורה". אנחנו היינו בוחרים להגדיר את זה בין קוטור לבגדי בובת ברבי-כוכבת, אבל מילא.