קולקציית סתיו-חורף 2013-14 של מעצבת האופנה פאם הוג, שהוצגה שלשום (שבת) בשבוע האופנה של לונדון, סיפקה לא מעט כותרות לתקשורת הבינלאומית. המעצבת הפרובוקטיבית שאת יצירותיה לובשות, בין היתר, קייט מוס, ליידי גאגא, ריהאנה וטיירה בנקס, הציגה קולקציה מרהיבה על דוגמניות שמלבד זוג מגפיים, מעיל ארוך פתוח וכובע, לא לבשו דבר, אפילו לא תחתונים.
קשה שלא לראות בתצוגה של הוג קריצה אל סצנת הסיום של סרט הקאלט "משהו ללבוש" של רוברט אלטמן (1994), שבמרכזה התקיימה תצוגת אופנה של המעצבת סימון לו, בה עלו ובאו אל המסלול דוגמניות בעירום מלא. קיטי פוטר, הכתבת הנוירוטית שגולמה על ידי קים בסינג'ר, הזדעזעה מהמראה שלפניה ופנתה נסערת אל צופי הערוץ TV-FAD לפני שעזבה את המקום בסערה: "זה כל כך ישן, אבל אמיתי. אני מתכוונת, זה כל כך חדש. זה המראה הישן חדש. אבל האם זאת אופנה? האם יש כאן מסר?". סופי צ'וסט, המתמחה הצעירה שלה, לקחה את המיקרופון וחתמה את הסרט בציטוט נודע של המעצב כריסטובל בלנסיאגה מהיום בו סגר את בית האופנה שלו: "לא נותר עוד את מי להלביש", אמר אז. "נדמה כי סימון לו", הוסיפה צ'וסט, "הרגישה אותו הדבר".
האם גם הוג הרגישה שאין עוד את מי להלביש? כנראה שלא. העיצובים התיאטרליים והאקסהיביציוניסטיים הפכו לשמה הנרדף של המעצבת, שקולקציית החורף הבאה שלה מתכתבת עם השראות מעולמות ה-BDSM והריקוד. התצוגה נפתחה עם מופע של רקדנים מהבלט המלכותי של לונדון, ואחריהם עלו אל המסלול דוגמניות עם כובעים גדולים בצורת קובייה לראשיהן, שהולבשו באוברולים צמודים מוויניל מבריק באדום ושחור בסגנון המזכיר מרתפי דאנג'ן אפלוליים, או כאמור - במעילי ויניל וסאטן גדולים, שהוצגו ללא דבר מתחתיהם.
הוג היא מאסטרית של פרובוקציות. מאז סיימה את לימודיה בסוף שנות ה-70 ברויאל קולג' אוף ארט ובמחלקה לטקסטיל של בית הספר לאמנות בגלזגו, סקוטלנד, החליטה לפנות אל עיצוב אופנה. קולקציית הביכורים שלה הוצגה בשנת 1981 בלונדון, ובעקבותיה היא סומנה כאחד הקולות הבולטים של סגנון הניו ווייב שפרח באותן שנים. עד היום ניתן לפגוש בשורה הראשונה של תצוגותיה מספר חברים מאותה תקופה, ביניהם המוזיקאים בוי ג'ורג' וסוזי סו מ"סוזי אנד דה באנשיז". הוג מכרה במספר בוטיקים נודעים בלונדון, ביניהם Hyper Hyper בקנזינגטון, אך את פרסומה הגדול היא חייבת למנחה הטלוויזיה הנודע טרי ווגאן, שבשנת 1991 אירח אותה בתוכניתו ברשת ה-BBC, תוך שהוא מציג אותה בסופרלטיבים כ"אחת המעצבות המקוריות, החדשניות והיצירתיות בבריטניה".
מאז היא שולחת אל המסלול בעקביות קולקציות שקשה להישאר אדישים כלפיהן. בעונה הקודמת, למשל, הציגה הוג קולקציה בהשראת אחיות בתי חולים, כשהדוגמניות לבשו מעין שמלות חלוק לבנות שנראו כמדי אחיות. כשאחת מהן הסתובבה, התגלה לקהל עכוזה החשוף. שנה קודם לכן שיגרה המעצבת אל המסלול דוגמנית בחזייה ותחתונים שעליהם הורכבו מנעולים גדולים, כרמז עבה לחגורות צניעות. אלא שעל אף הוותק של למעלה מ-30 שנה והפרובוקציות הרבות שלה, הוג נותרה בשוליים של האופנה. בעיקר בשל עיצוביה התיאטרליים והבלתי מסחריים, שעל פי רוב נותרים כקוריוז על המסלול או במקרה הטוב מגיעים אל הבמה על ליידי גאגא.
דור המוזיקאיות החדש והצעיר חובב מאוד את עיצוביה. לפני כשנתיים לבשה ריהאנה אוברול כסוף עם מפתח וי עמוק בעיצובה של הוג בסיבוב ההופעות שלה במקסיקו, וליידי גאגא לבשה מבחר מיצירותיה בשנת 2010.
גם דוגמניות מתריסות נמנות על קהל היעד של הוג. קייט מוס השתחלה אל בגד גוף צמוד מעור מבריק בעיצובה לטקס פרסי NME ב-2011, והדוגמנית אליס דלאל נוהגת לדגמן למעצבת בקביעות ואף ללבוש את יצירותיה, כמו גם חבורת האיט גירלס הבריטית הכוללת את דייזי לואו, פיצ'ס גלדוף והמוזיקאית לילי אלן. אבל עם כל הכבוד להוג, קשה לנו לדמיין אחת מהן יוצאת מהבית עירומה כביום היוולדה כשלגופה רק מגפיים, מעיל, וכובע על הראש.